Καιρός για θέατρο
Α νοίγοντας ένα κουτί στο πατάρι τις προάλλες, έπεσα σε βιβλία θεάτρου, που λόγω χώρου βιβλιοθήκης, ξέρετε, παραθέριζαν εκεί. Ανάμεσα στα άλλα , όλα διαβασμένα δυο και τρείς φορές, ξεχώρισα το βιβλίο που βλέπετε στην εικόνα.
Είναι ένα σημαντικό πόνημα γραμμένο από τον Αλέξη Σολωμό για το άγνωστο ελληνικό θέατρο, από το αρχαίο στα 300 π.Χ. έως το νεώτερο, Βυζαντινό και της κρητικής αναγέννησης του 1600 μ.Χ.
Αλλά δεν ήταν μόνο τα στοιχεία και οι πληροφορίες που δίνει ο Σολωμός, για το θέατρο αυτής της περιόδου, -επειδή το βάρος του, από το κείμενο και το συγγραφέα, περνά στα χέρια του Μίμου, των ηθοποιών δηλαδή, που πέταξαν τις μάσκες και πρέπει σε ελάχιστο χρόνο, με τις μούτες, τα μάτια τη φωνή να κερδίσουν τον θεατή- που με κάνουν να σας το παρουσιάσω.
Είναι ο τίτλος, η γέφυρα που διάλεξε ο Σολωμός να κάνει την εισαγωγή του και να κλείσει τέλος το βιβλίο του.
Είναι ο άγιος Βάκχος, που με τον δίδυμό του εν όπλοις, τον άγ.Σέργιο παρουσίασε τον περασμένο μήνα ο Χοιροβοσκός !
Αυτοδιαψεύδομαι, αγαπητέ Γεώργιε Χοιροβοσκέ, τον γνώριζα τον άγιο Βάκχο, έστω της τοιχογραφίας της Μονής Δαφνίου και τον ξέχασα! Βιβλίο αγορασμένο σε κάποια υπηρεσιακή απασχόληση στη Θεσσαλονίκη, από το βιβλιοπωλείο του Μπαρμπουνάκη, πριν από το ΄90, έκανε μακρύ ταξίδι μέχρι το πατάρι!
Με γαργάλησε η επιθυμία για θέατρο, μετά απ’ αυτό.
Μετά την έξοχη δουλειά της Δανδουλάκη, στο Μπροντγουαίη, με τις ανατροπές και το έξυπνο στόρι-Άγκαθα γαρ, Κρίστι-, έχω προγραμματίσει να δώ και συγχωρήστε μου το προσωποπαγές:
Την Αντιγόνη Βαλάκου, στο “ταξίδι στο Μπάουντιφουλ” όχι βέβαια για να την συγκρίνω με την έξοχη –και βραβευμένη- Τζέραλντιν Πέιτζ του γνωστού από το σινεμά έργου, αλλά για το μάθημα στο σανίδι από την βετεράνο ηθοποιό της σχολής του Εθνικού.
Έπειτα τις τρεις κυρίες, Πιττακή, Αρβανίτη και Λυμπεροπούλου, που η ρίζα τους είναι στο θέατρο Τέχνης και τον Κούν, στις "δούλες" γνωστο έργο του Ζενέ και το αντίστοιχο μάθημα σκηνικής παρουσίας.
Έχετε κάτι άλλο εσείς να μου προτείνετε;
Μια καλή ιδέα!
6 Comments:
Προς το παρόν όχι. Αλλά και στο μέλλον μάλλον όχι, έπιασες το αδύνατο σημείο μου. Για κάποιο ανεξήγητο λόγο, δεν αντέχω να παρακολουθώ θεατρικές παραστάσεις! Καθόλου. Δεν είναι παράξενο;
Τον Φιλάργυρο στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν με πολύ καλό Μυλωνά και στοιχεία οπερέτας (ιδιαίτερη προσοχή στην καλλιεργημένη φωνή της Μαριάνθης Σοντάκη)
Αγαπητή μου Juanita, υπάρχουν πολλοί που δεν παρακολουθούν, ειδικά τελευταία, το θέατρο. Οι λόγοι πολλοί, άλλοτε προφανείς, ακριβά εισιτήρια, ώρες παραστάσεων κλπ άλλοτε δυσεξήγητοι. Πέρασα και εγώ τη φάση αυτή, ειδικά όταν η σκηνή, στερημένη από τα ριντώ και τις σκηνογραφίες,με τη νέα σκηνοθετική αντίληψη, έχασε τη μαγεία της.
Ευχαριστώ σε Αnonymous. Δεν θα μου διαφύγει! ;)
Eγώ μάλλον θα ακούσω τις συμβουλές σου για τις δούλες και τον ανώνυμο για τον Φιλάργυρο.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home