Κυριακή, Απριλίου 22, 2007

Μονεμβασιά ή Monemvasia, το πέτρινο καράβι..


Απόγευμα, κοντοβραδυάζει πάνω απ τα κεραμίδια της Μονεμβασιάς. Ξεχασμένη εικόνα μακρινού ταξιδιού. Αναμνήσεις και χαρές οικογενειακές, αναμνήσεις ξένοιαστης καλοκαιρινής παρέας, μιας ξαφνικής εκδρομής για ψάρι, μιας άλλης, με βιβλίο και ξενάγηση. Πάντα συντροφιά το χρώμα και τη φωνή της θάλασσας. Πάντα στο κατόπι της Ιστορίας..
Το ταξίδι στο χρόνο, στον τόπο και τα πρόσωπα, το έκανα χάρις στον κ.Ηλ. Μαμαλάκη, από την εκπομπή του Μπουκιά και συγχώριο, σήμερα. Η μικρή οθόνη γέμισε γαλάζιο, απύθμενο μπλε, ομορφιά και σεβασμό για τον ιστορικό τόπο και το στίγμα του.
Γέμισε και παραδοσιακές γεύσεις με γλυκά τοπικά που πλάθουνε οι ευγενικές κυράδες του τόπου.
Παλαιότερα τα Lakonika, είχαν ασχοληθεί με τον μαγικό αυτό τόπο, το νησί που δεν έκοψε ποτέ τον ομφάλιο λώρο του με τη στεριά. Στεριά λογίζεται λοιπόν, με μια σεμνή ομορφιά και κραυγαλέα ασύλληπτη την απεραντοσύνη του πελάγου. Τα χρώματα, η ελευθερία του πελάγου και του κύματος, το ίδιο το "νησί", "το πέτρινο καράβι" κατά πως το έλεγε ο ίδιος, ήταν στα κύτταρα του Γ.Ρίτσου, που εποίησε και εμείς τραγουδήσαμε τις λέξεις του..

Κοριτσάκι μου,
θέλω να σου φέρω τα φαναράκια των κρίνων
να σου φέγγουν τον ύπνο σου.

Θέλω να σου φέρω ένα περιβολάκι
ζωγραφισμένο με λουλουδόσκονη
πάνω στο φτερό μιας πεταλούδας
να σεργιανάει το γαλανό όνειρό σου.


Θέλω να σου φέρω
ένα σταυρουλάκι αυγινό φώς
δυό αχτίνες σταυρωτές από τους στίχους μου
να σου ξορκίζουν το κακό
να σου φωτάνε μη σκοντάψεις

Γ. Ρίτσος - για την κόρη του...


Πολύ σας ευχαριστούμε κύριε Μαμαλάκη και οπωσδήποτε το σκηνοθέτη και το συνεργείο της εκπομπής σας, για την εικόνα και τις χίλιες λέξεις...

Θα ήθελα να σας συστήσω ένα καλαίσθητο και φωτεινό blog που μας επισκέφθηκε πρόσφατα, της strofis τα σα και να ευχηθούμε καλή, αισιόδοξη συνέχεια!
Ο φίλος μου John boy, μου αφιέρωσε το τραγούδι, το πρώτο βίντεο που ανέβασε απο ΥοuTube, τον ευχαριστώ θερμά και από εδώ!!
Ακούμε Θεοδωράκη, ορχηστρικό,Μαννούλα μου ο γυιόκας σου

Ετικέτες , , , , ,

11 Comments:

Blogger komitis7 said...

ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΤΑΓΟΜΑΙ ΣΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΠΕΡΗΦΑΝΟΣ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ.

6:26 π.μ., Απριλίου 23, 2007  
Blogger Τζων Μπόης said...

Η θέα από το μπαλκονάκι του υψηλότερου δωματίου του "Βυζαντινού" κόβει την ανάσα!

Πάντως ο κόσμος πηγαίνει μόνο στη Μονεμβασιά και συνωστίζεται εκεί κι αγνοεί τις γύρω ομορφιές...
...λίγο έξω λοιπόν από τη Μονεμβασία, ο πανέμορφος Λιμένας Γέρακα, ένα μικρό γραφικό λιμανάκι στις όχθες ενός μικρού φιορδ...

πολύ καλό ψάρι σημειωτέον!

...και για του λόγου του αληθές: www.airphotos.gr/lakonia.htm

Καλημέρα...
...πάλι κολάστηκα!

9:20 π.μ., Απριλίου 23, 2007  
Anonymous Ανώνυμος said...

Την ίδια εκπομπή βλέπαμε χθές.Ας είναι καλά ο Ηλίας που μας φέρνεις τις ομορφιές της Ελλάδας (και όχι μόνο) κοντά μας.

Καιρός για Μονεμβάσια!!!

10:59 π.μ., Απριλίου 23, 2007  
Blogger Katerina ante portas said...

-Kαλώς τον, komitis7 είσαι από καλή γενιά τότε!
-Ax John boy εσύ μας κολάζεις με τη θέα στο λινκ σου !
(Μη μαρτυράς καλέ, να μείνει κάτι και για μη επαΐοντες!)
-Ναι dimitri, είναι από τις λίγες εκπομπές που δεν χάνω με τίποτα!

1:53 μ.μ., Απριλίου 23, 2007  
Blogger kiki said...

Τί όμορφη περιοχή! Έχω πάει μόνο για μερικές ώρες και θέλω να ξαναπάω...

6:18 μ.μ., Απριλίου 23, 2007  
Blogger tiger said...

Καλός είναι ο κ. Μαμαλάκης και η εκπομπή του έχει πρόσωπο, την είδα κι εγώ τη συγκεκριμένη, αλλά νομίζω ότι έχει μεγαλώσει κάπως τις χειρονομίες του κι έχει μεγεθύνει το ύφος του, αλλά, τέλος πάντων, η Μονεμβασία είναι υπέροχη και τι μας νοιάζουν τα υπόλοιπα.

9:34 μ.μ., Απριλίου 23, 2007  
Blogger aqua said...

Πέρα απ'τη δεδομένη ομορφιά της Μονεμβασιάς εγώ θα σταθώ στον ΜΕΓΑΛΟ ποιητή.
Το συγκεκριμένο ποίημά του είναι απ'τ'αγαπημένα μου.
Οταν το πρωτοδιάβασα δεν πίστευα πως είναι γραμμένο από άντρα
"...δυό αχτίνες σταυρωτές από τους στίχους μου....
να σου φωτάνε μη σκοντάψεις"

10:16 μ.μ., Απριλίου 23, 2007  
Blogger elmelissa said...

Εγώ δυστυχώς και την εκπομπή την έχασα χτες και την ευκαιρία να την επισκεφτώ όπως σκόπευα για το Πάσχα, λόγω βλάβης του αυτοκινήτου.
Η άνοιξη όμως είναι μπροστά κι ελπίζω σύντομα να βρεθώ στα όμορφα μέρη σας

10:33 μ.μ., Απριλίου 23, 2007  
Blogger Τζων Μπόης said...

...εγώ ευχαριστώ Κατερίνα για την πολύτιμη βοήθειά σου!

Τώρα βέβαια που πήρα φόρα ποιός με πιάνει, άσε που εδώ και καιρό σκεφτόμουν να κάνω το blog μου θεματικό!

Όχι πια λόγια, μόνο μουσική!

...α και κάτι άλλο, αφού έχεις πιάσει τα άπαντα της Πελοποννήσου και δη της Νότιας, δεν γράφεις και κάτι για την περιοχή Πύλου-Μεθώνης-Κορώνης?
...ή μήπως να καταπιαστώ εγώ που έχω και μπάρμπα στη Κορώνη?

9:32 π.μ., Απριλίου 24, 2007  
Blogger Katerina ante portas said...

-Oneiromageiremata, σου το εύχομαι! Αξίζει τον κόπο.

-tiger καλώς μας ήλθες! Ας το λάβει υπόψη του ο κ.Μαμαλάκης! Ωστόσο πράγματι αυτό δεν εμπόδισε την προβολή της Μονεμβασιάς.

-aqua αρέσει και σε μένα, πολύ και -λόγω κορών-ειδικά! Το διάλεξα..
-elmelissa στο εύχομαι καλή μου! Κάθε εμπόδιο για καλό. Ίσως να μπορέσεις να κολυμπήσεις στα πιο μπλέ νερά που έχω δει!

-Ε αυτό και αν είναι είδηση John boy! Γράφεις όμως ωραία, δεν θα ήταν άδικο;
Πάντα ήμουν περαστική από αυτές τις περιοχές, έτσι έχω μόνο εικόνες και φωτογραφίες! Γράψε!!

6:17 μ.μ., Απριλίου 24, 2007  
Blogger Unknown said...

γειά και χαρά από τη Μονεμβάσια!είμαι ο panos - mon(emvasia)και σας στελνω τους χαιρετισμούς μου .
α να μη το ξεχάσω , έχετε πολλά φιλιά κι από τη..Μονεμβάσια (ειδοποιός διαφορά Μονεμβασία είναι η επίσημη ονομασία-Μονεμβασιά η ποιητικότερη-Μονεμβάσια για εμας τους ντόπιους και Μονοβάσια για τον Γ.ΡΙΤΣΟ)

καλημέρα

2:03 μ.μ., Ιουλίου 07, 2007  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

noimage

Powered by Blogger


clock-desktop.com
  • Easy-Hit-Counters
  • Free Web Countersfrom18.11.05
  • Click for Athens, Greece Forecast Creative Commons License
    Αυτό έργοαναφορά www.katerinaanteportas.blogspot.com χορηγείται με άδεια 3.0 Unported.