Σάββατο, Ιανουαρίου 19, 2008

Αντισταθείτε..


Το ποίημα «η Διαθήκη μου», του εκ Κυπαρισσίας Μιχάλη Κατσαρού(1920-1998), από τη συλλογή "Κατά Σαδδουκαίων", διάλεξα για να ανταποκριθώ στην πρόσκληση του φίλου Τζώνυ.
Με την ευκαιρία, χρόνια του πολλά! H φωτογραφία -κάντε κλικ-της θρυλικής Marilyn, από πηγή που δεν θυμάμαι δυστυχώς, στο διαδίκτυο, τονώνει την αγωνιστική μας διάθεση!!


Αντισταθείτε
σ' αυτόν που χτίζει ένα μικρό σπιτάκι και λέει "Καλά είμαι εδώ!"
Αντισταθείτε
σ' αυτόν που γύρισε πάλι στο σπίτι και λέει "Δόξα σοι ο Θεός"
Αντισταθείτε
στον περσικό τάπητα των πολυκατοικιών,
στον κοντό άνθρωπο του γραφείου,
στην εταιρία "εισαγωγαί - εξαγωγαί"
στην κρατική εκπαίδευση, στον φόρο,
σε μένα ακόμα που σας ιστορώ.

Αντισταθείτε
σ' αυτόν που χαιρετάει από την εξέδρα ώρες ατέλειωτες, τις παρελάσεις,
στον πρόεδρο του Εφετείου αντισταθείτε
στις μουσικές, τα τούμπανα και τις παράτες,
σ' όλα τ' ανώτερα συνέδρια που φλυαρούνε
πίνουν καφέδες σύνεδροι συμβουλατόροι,
σ' αυτή την άγονη κυρία που μοιράζει έντυπα αγίων, λίβανον και σμύρναν,
σ' εμένα ακόμα που σας ιστορώ.
Αντισταθείτε πάλι σ' αυτούς που λέγονται μεγάλοι,
σ' όλους που γράφουν λόγους για την εποχή
δίπλα στη χειμωνιάτικη θερμάστρα,
στις κολακείες, στις ευχές, στις τόσες υποκλίσεις
από γραφιάδες και δειλούς για τον σοφό αρχηγό τους.

Αντισταθείτε
στις υπηρεσίες των αλλοδαπών και διαβατηρίων,
στις φοβερές σημαίες των κρατών και τη διπλωματία,
στα εργοστάσια πολεμικών υλών,
σ' αυτούς που λένε λυρισμό τα ωραία λόγια,
στα θούρια,
στα γλυκερά τραγούδια με τους θρήνους,
στους θεατές,
στον άνεμο,
σ' όλους τους αδιάφορους και τους σοφούς,
στους άλλους που κάνουνε το φίλο σας,
ως και σε μένα, σε μένα ακόμα που σας ιστορώ
α ν τ ι σ τ α θ ε ί τ ε!
Τότε μπορεί βέβαιοι να περάσουμε προς την Ελευθερία.


Αντισταθείτε λέω και εγώ, σε ό,τι μας μαυρίζει την ψυχή και φέρνει πίκρα στο στόμα..Αντισταθείτε στα εύκολα και στο χρήμα...Αντισταθείτε στην ομαδική παράκρουση.. Αντισταθείτε σε όλους μας, που παίζουμε το παιχνίδι "με ένα ποίημα αντισταθείτε"!!
C'est si bon
Σε όσους δεν αρκούνται στο φιλάκι της Μαίριλυν, για την τόνωση της αγωνιστικής τους διάθεσης, ας προ(σ)χωρήσουν στην Μίλβα, με την επιφύλαξη του ποιητή για τα θούρια..

Έτσι στο παιχνίδι "αντισταθείτε με ένα ποίημα", καλώ

-Τον kitsosmitsos,
-τη Θεία Λένα
-τη φίλη μου τη Juanita (δεχόμαστε και ισπανικά!)
-Tα oneiromageiremata
- Τον aeipote
-Τα Lakonika

Ετικέτες , , , , ,

15 Comments:

Blogger KitsosMitsos said...

Αντίσταση παντού, λοιπόν. Υποθέτω με την έννοια της διαρκούς εγρήγορσης και της μη αποδοχής της μασημένης τροφής. Έτσι συμφωνώ!
Την καλημέρα μου.

12:08 μ.μ., Ιανουαρίου 19, 2008  
Blogger ΣΠΙΘΑΣ said...

Απο τα αγαπημένα μου!
Τον είχα δεί σε μιά παρουσίαση βιβλίου του
θεοδωράκη. Με μια τραγιάσκα, καθόταν σε μια γωνία, πολύ σεμνός.Τον κάλεσε ο Μίκης, στο βήμα και με το ζόρι ..ανέβηκε.
Σπουδαίος άνθρωπος,,και μορφή για την ελλάδα.

4:06 μ.μ., Ιανουαρίου 19, 2008  
Blogger Τζων Μπόης said...

Σπουδαίος και ο ίδιος και το ποίημά του!

Ευχαριστώ και για τις ευχές!
Για να καταλάβεις πόσο μεγάλα πνεύματα είμαστε, εμείς τα ...εξαδέρφια, την ίδια ιδέα με τη Μέριλυν είχα αναρτήσει πριν από 2 χρόνια στο blog μου!

Σήμερα αντιστέκομαι σε μια λέμον πάι, δεν την έφαγα ολόκληρη ευτυχώς!

5:04 μ.μ., Ιανουαρίου 19, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

-Ετσι έτσι Kitsosmitsos,δεν είπα βρε αδερφέ και το πολεμικό παιάνα, για σηκωθείτε να βγούμε στους δρόμους..
Άλλωστε, πρέπει να προσέχει κανείς την "τροφή" του, γιατί "ό,τι φάμε.." είμαστε! :))
(Πολύ κουτόχορτο κυκλοφορεί τελευταία δεν συμφωνείς!)

-Αντιστέκεται και στον..Μίκη ο σεμνός πράγματι ποιητής,γι αυτό παραμένει μεγάλος αγαπητέ σπίθα!
(Σπίθας, τι μου θύμησες, έφηβη στον Πύργο, κόλλησα με το Μικρό Ήρωα του αδελφού μου..)

-Χαίρομαι που σου αρέσει η επιλογή Τζώνυ Μπόη!
Έλεγα να σου στείλω το τραγούδι της, αλλά ένα λάθος της μικρής με το real player έκανε άνω κάτω τα αρχεία μου..
Αχ "ξαδερφάκι" μου, μη λες άλλη λέξη, μη βάζεις ιδέες γιατί εκεί..έχω πρόβλημα αντίστασης!!

6:14 μ.μ., Ιανουαρίου 19, 2008  
Blogger ΩΣΗΕ said...

βλέπω πολλή αντίσταση τις τελευταίες μέρες στα μπλογκ...

και οι επιλογές εξίσου ωραίες!

Αντίσταση με ποίηση,

πολύ όμορφο...

Χαιρετώ Κατερίνα

8:51 μ.μ., Ιανουαρίου 19, 2008  
Blogger Pastaflora said...

Οι μικρές και συχνά και οι μεγάλες επαναστάσεις ξεκινάνε από την προσωπική μας καθημερινότητα. Και τη διάθεσή μας για αλλαγή και αμφισβήτηση. Πόσοι μπορούμε όμως να ξεβολευτούμε από τις "τακτοποιημένες" μας καθημερινότητες; Φοβάμαι πως λίγοι.

10:48 μ.μ., Ιανουαρίου 19, 2008  
Anonymous Ανώνυμος said...

Αγαπητή Κατερίνα, ευχαριστω για τη πρόσκληση, θα προσπαθήσω να γράψω κάτι αντιστασιακό σχετικά με τις ρημαγμένες εποχές που ζούμε.

9:47 π.μ., Ιανουαρίου 20, 2008  
Blogger tassoula said...

Δεν το ήξερα.
Είναι υπέροχο! Και μέσα στο κλίμα!
Καλή εβδομάδα!

9:26 μ.μ., Ιανουαρίου 20, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

-Ωσηέ μου, χαίρομαι που εκτιμάς αυτό το "αντιστασιακό" κλίμα! Πείτε το με ένα ποίημα και ας πεις και ένα τραγούδι βρε αδερφέ!
Κάποτε τα τραγούδια είχαν στίχους ποιητικούς και αξία διαχρονική..

-Λίγοι, ελάχιστοι.. Αν δε καταφέρουμε να ξεβολευτούμε..μετά από λίγο το ξεχνάμε, αγαπητή μου pastaflora.
Χαίρομαι και απολαμβάνω τα κείμενά σου γιατί έχουν ένα αφοπλιστικό τρόπο να στήνουν στα πόδια τους τα πράγματα, σαν το αυτό του Κολόμβου!

-Μπράβο θεία Λένα, αναμένουμε!
Ακόμα και τα λόγια από τα τραγούδια που ακούγατε-αναφέρομαι σε προηγούμενο ποστ σας- είναι ποιητικά και ποιοτικά!

-Καλή εβδομάδα ψυχή μου Τασσούλα! Τι κάνει ο σβούρας;

1:49 π.μ., Ιανουαρίου 21, 2008  
Blogger aeipote said...

Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση, τώρα μόλις την είδα. Χωρίς καθόλου να θέλω να σας στενοχωρήσω δεν θα ανταποκριθώ. Είναι, μάλλον, από τις παραξενιές μου να μην συμμετέχω σε τέτοιες διαδικασίες. Τι να πω; Φαίνεται μεγάλωσα αρκετά πια και έχω αποκτήσει δυσκαμψίες διάφορες. Αλλά αφτό δεν σημαίνει τίποτα. Να μας έχουν οι Θεοί καλά να τις επισκέψεις μας κάνουμε σε αγαπητών ημερολόγια αγαπητά. Τα υπόλοιπα θα τα βρούμε. . .

Καλό Σας Απόγευμα!
Ευχαριστώ και πάλι. . .

2:41 μ.μ., Ιανουαρίου 21, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

Δεν πειράζει aeipote, δεν είναι υποχρεωτικό προς Θεού!
Άλλωστε μας παραπέμπεται σε στίχους τραγουδιών τόσο ποιητικούς..

2:20 π.μ., Ιανουαρίου 22, 2008  
Blogger aeipote said...

Ευχαριστώ!

Καλημέρα.

9:13 π.μ., Ιανουαρίου 22, 2008  
Blogger witchofdaffodils said...

καλημέρα Κατερίνα, να φανταστείτε ήρθα να σας προσκαλέσω αλλά προλάβατε!

12:12 μ.μ., Ιανουαρίου 23, 2008  
Blogger Juanita La Quejica said...

Κατερίνα μου, απάντησα στην πρόσκληση με το μοναδικό ποίημα που βρήκα να είναι και μεταφρασμένο, διότι αυτές τις μέρες δεν υπάρχει καθόλου χρόνος για να μεταφράσω κάτι εγώ. Ήταν και μέρος της μιας εργασίας, οπότε η πρόσκληση έπεσε σε κατάλληλη στιγμή.

6:11 μ.μ., Ιανουαρίου 23, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

-Kαλημέρα witch μου, δεν πειράζει είναι σαν να δέχτηκα!

-Juanita μου άξια!! Πολύ ωραία! Το μάθημα για μένα συνεχίζεται!

3:32 π.μ., Ιανουαρίου 25, 2008  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

noimage

Powered by Blogger


clock-desktop.com
  • Easy-Hit-Counters
  • Free Web Countersfrom18.11.05
  • Click for Athens, Greece Forecast Creative Commons License
    Αυτό έργοαναφορά www.katerinaanteportas.blogspot.com χορηγείται με άδεια 3.0 Unported.