Κυριακή, Μαρτίου 01, 2009

Σήμερα πέφτουν οι μάσκες!

Πόσο γρήγορα περνάει ο καιρός... δεν το λέει μόνο ο τραγουδοποιός, ο καθείς μας το συνειδητοποιεί. Περάσαμε από την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου, σε κείνη του Ασώτου,τσικνίσαμε, αποκρέψαμε και φτάσαμε στην Τυρινή. Ότι χορέψαμε χορέψαμε! Ο Εσπερινός της συγνώμης απόψε. Περισυλλογή και πορεία κάθαρσης. Κατά την ορθόδοξη άποψη .
Σήμερα με τα κατά τόπους καρναβάλια και κυρίως αυτό της Πάτρας, ο άνθρωπος της εποχής και ο εποχιακός μασκαράς ξεδίνουν, ξεφαντώνουν, στους ρυθμούς που του σφυρίζουν. Αν πράγματι διασκεδάζουν(=διασκορπίζουν) έννοιες και προβλήματα, αυτό είναι άλλη ιστορία, που τους καταντά μόνιμους μασκαράδες. Έτοιμους να υποκριθούν σε ρόλους σχέσεων, σε ρόλους αξιωμάτων, ως διοικητές και διοικούμενοι.
Πάντως σήμερα, βγαίνουν οι μάσκες! Πέφτουν τα προσωπεία! Μακάρι να πρόβαλλαν κάτω από αυτές, πρόσωπα. Πρόσωπα με αισθήματα, με όνειρα, με αρχές κόντρα στο ρεύμα. Πρόσωπα με πάθη, άλλοτε διασκεδαστικά και άλλοτε βαρετά, πρόσωπα που σκέφτονται και όχι κάποια που άγονται και φέρονται. Πρόσωπα που δεν αφήνονται στις διαθέσεις και τις ορέξεις των μάγων των ειδήσεων και των δημοσκοπήσεων. Σαν τα γνήσια πρόσωπα που προβάλλουν οι χαρακτήρες του ασπρόμαυρου κινηματογράφου, τόσο καθημερινά, τόσο μουσειακά.
Η μάσκα της φωτογραφίας είναι φτιαγμένη απ τα χεράκια της πολυτάλαντης φίλης "Λεμόνι και κανέλλα. Πρόσωπο από εκείνα, που δεν φορά άλλου είδους μάσκες!

Επόθησα ένα ταξιδάκι στην πανέμορφη Κέρκυρα, τώρα, εκτός τουριστικής αιχμής. Αιτία είναι ένα εξαιρετικό site άψογο από κάθε πλευρά, εικονικής περιήγησης στις εκκλησιές της πόλης και βέβαια στον Άγιο. Πρέπει να συγχαρώ τη Μητρόπολη για την ιδέα και το δημιουργό του Nίκο Πάχτα, για την άψογη εκτέλεση!

Την Κέρκυρα προβάλλει και το video ΠΑΣΕΓΓΙΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΛΕΜΙΚΗ ΚΕΡΚΥΡΑ. Ο έπαινος ανήκει στο μέλος desmich8 της YouTube. Ανάμεσα στις αναρτήσεις του, ένα όμορφο αφιέρωμα στους μεγάλους τροβαδούρους της Αθήνας.
Έφτιαξα μια playlist κυρίως με τραγούδια του εκ Πατρών τροβαδούρου με τη μεστή γοητευτική ανδρική φωνή, του Τώνη Μαρούδα. Η φωνή του σημάδεψε την εποχή μου και τους παιδικούς αποκριάτικους χορούς στην Εμπορική Λέσχη της Σπάρτης. Την απολαμβάνω σαν φάρμακο ενάντια στην ασχήμια και την ένταση της εποχής..Ευχαριστώ desmich8,θα σε παρακολουθώ και στο blog σου!

Με ρωτάτε γιατί δεν γράφω πιά, αν όλα είναι καλά.. Δεν ξέρω τι να απαντήσω, ομολογώ. Κάποιες προσωπικές στενοχώριες, ίσως γερνώ τελικά, ίσως γιατί βλέπω ότι έδωσα πολύ ψυχή σε ένα ημερολόγιο που οι ιδέες του "κατακλέπτονται" καθημερινά, χωρίς να μπαίνουν σε κόπο αναφοράς και απόδοσης των "τα του Καίσαρος". Ίσως ο κύκλος να κλείνει, ίσως πάλι, πρέπει να ξαναδιαβάσω το παλιό μου ποστ-J'attendrai για τη Rina Ketty (oυχ και αυτήν την αντέγραψαν..) για να αλλάξω γνώμη!
-Καλό Μήνα Μάρτη και καλή Σαρακοστή!

Ύστερον: Κυριακή της Ορθοδοξίας 8 Μαρτίου και η Κέρκυρα πανηγυρίζει τη δεύτερη ολόσωμη αγία τη Θεοδώρα την Αυγούστα, που αναστήλωσε τις εικόνες. Σύμβολα θρησκευτικά και όχι είδωλα και λατρευτικά ειδώλια! Σκηνές από τη Λιτανεία στο blog Nυχθημερόν και στον Ίσκιο του Ήσκιου.

20 Comments:

Blogger kiki said...

Καλή Σαρακοστή και καλό μήνα Κατερίνα!

11:17 μ.μ., Μαρτίου 01, 2009  
Blogger Juanita La Quejica said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

12:36 π.μ., Μαρτίου 02, 2009  
Blogger Juanita La Quejica said...

Καλό Μήνα Κατερινάκι!
Στο πνεύμα του κειμένου και των ημερών, σου αφιερώνω δύο αγαπημένα τραγούδια: Me Voy A Las Dos - Marcelino Guerra y Septeto Santiaguero και
Walk Away - Tom Waits!

12:39 π.μ., Μαρτίου 02, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Επίσης αγαπητή Kiki!
Kαταπιάνεσαι και εσύ με το θέμα της μάσκας βλέπω, μέχρι..κηδείας!

3:02 π.μ., Μαρτίου 02, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Αγαπητή μου Juanita, αντεύχομαι Καλό μήνα! Όσο για τις αφιερώσεις, θα τις τιμήσω στο υπόσχομαι όπως και οι επισκέπτες εδώ, στα σχόλια!

Καλή Σαρακοστή σε ρυθμούς latin βεβαίως βεβαίως!

3:06 π.μ., Μαρτίου 02, 2009  
Blogger Τζων Μπόης said...

Αγαπητή Μεγάλη Αικατερίνη, σου εύχομαι καλό μήνα από καρδιάς και καλή άνοιξη.
Το κεφάλι ψηλά!

Όλα κάνουν τον κύκλο τους, γεννιούνται, ανθίζουν και σβήνουν. Κάτι είπα τώρα! Δεν μου πάνε αυτές οι αμπελοφιλοσοφίες (όχι πλέον), αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Δεν διαβάζω τα blogs, ποτέ μου δεν τα διάβαζα, τα βαριέμαι φρικτά, ειδικά όταν βλέπω "καταθέσεις ψυχής" παίρνω δρόμο, προτιμώ τις πραγματικές καταθέσεις που σπανίζουν πλέον, μόνο παροδικά κι όταν έχω χρόνο τα διαβάζω. Από τους παλιούς bloggers, που είναι και οι μόνοι που ρίχνω καμιά κλεφτή ματιά θα ήθελα κάποιοι να είχαν ήδη σταματίσει, θα μου πεις και τι έγινε? Τίποτα απολύτως, απλά νιώθεις ότι και οι ίδιοι βαρέθηκαν και κουράστηκαν να κυνηγούν θέματα, επισκεψιμότητα και σχολιασμό, κατά τα άλλα όταν έχεις κάτι να πεις κι εφόσον ακόμα διατηρείς το blog χωρίς το άγχος της επισκεψιμότητας, τότε όλα είναι μια χαρά, εκεί το καταλαβαίνει ο αναγνώστης, καταλαβαίνει το ειλικρινές άρθρο από το αγχωμένο για αναγνωσιμότητα. Όσο για τις "κλοπές", κι αυτές μέσα στο παιχνίδι είναι Κατερίνα, εδώ ολόκληρη Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου λέγεται ότι την είχαν κατακλέψει τη δόλια, που αυτό έβγαζε και το ψωμάκι της, εμείς θα χολοσκάσουμε, που έχουμε και καταθέσεις στην Ελβετία?

Τι να αφιερώσω τώρα, τι να αφιερώσω...

ναι, αυτό μου ήρθε:

http://www.youtube.com/watch?v=C3gwp_M6_hc&feature=related

3 1/2 χρόνια blogger (μπουχαχα) και δεν ξέρω πως βάζουν link (τρομάρα μου!)

11:52 μ.μ., Μαρτίου 02, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Αγαπητέ μου "εξάδελφε" John boy,
εύχομαι για την καλήν σας υγεία και ημείς υγιαίνομεν..
Τώρα γιατί το άτιμο το κεφάλι δεν λέει να σταθεί όρθιο.. ίσως θέλει να μου πεί "παπάς στ'αυτί .."

Ναί κύκλοι είναι αυτοί χωρίς αρχή και μάλλον χωρίς τέλος. Ενεργά τραπεζικός, εε σίγουρα σε ενδιαφέρουν καταθέσεις με ρήτρα και όχι ρητορικές φίλε μου.
Ενδιαφέροντες φίλοι bloggers -χοιροβοσκός- ήδη σταμάτησαν. Άλλοι συντηρούν αυτό το εκπληκτικό παράθυρο στο διαδίκτυο.
Δες μια ευγενική σκέψη του φίλου στο Βυτιναίικα, μου έφερε το σπίτι της εφηβείας μου και ωραίου καιρού, στην επιφάνεια!
Δες και εσύ, με το μουσικό λινκ σου, πως με "χαϊδεύεις" τώρα..
Να είσαι καλά!

12:23 μ.μ., Μαρτίου 03, 2009  
Blogger Τζων Μπόης said...

Αικατερίνη σε ευχαριστώ για τις ευχές!
Πάντα πίστευα και τώρα πια το πιστεύω ακόμα περισσότερο, ότι μόνο τα θεματικά blogs έχουν κάποια αξία, αν και αυτά δεν έχουν συνήθως την διείσδυση των blogs «γενικών καθηκόντων».
Θα σου κάνει εντύπωση, αλλά είναι τόση η σχέση μου με το χώρο που αγνοούσα μέχρι πρότινος την ύπαρξη του Blogger που αναφέρεις ότι σταμάτησε να γράφει...κι όμως, θα πρέπει να ήταν ένας από τους γνωστότερους.
Όσο για τον Βυτιναίο, εσένα σου έκανε δώρο το σπίτι της εφηβείας σου κι εμένα μου έκανε επίσης δώρο ένα αρχοντικό στην Ηλεία που θαύμαζα παιδάκι, εκείνο το πέτρινο σπίτι που χάζευα καθώς πηγαίναμε στη θάλασσα, εκείνο το σπίτι που είχα δει σε φωτογραφικά άλμπουμ και έλεγα από μέσα μου ποιός καλός άνθρωπος θα βρεθεί να το αναστήσει! Αυτό το σπίτι είχε τη δική του ιστορία και μου την αποκάλυψε ο Βυτιναίος.Το blog του είναι θεματικό κι αυτό μου αρέσει γιατί έχει στόχο.
Αυτές είναι οι ωραίες στιγμές που κάνουν αυτό το μέσο εκπληκτικό.
Και για να μην παρεξηγηθώ, το δικό σου blog είναι ένα από εκείνα που μου κινούν το ενδιαφέρον ακόμα.
Be cool που λέμε και στον Πύργο μωρέ, ε όχι όμως και ο παπάς στ΄αφτί κι ο διάκος στο κεφάλι, μην ακούω τέτοια, εσύ θα βάλεις κάτω και τη Θεία Λένα!

1:01 μ.μ., Μαρτίου 03, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Σσσ σους βρε, μας διαβάζει η γυναίκα!
Τι νομίζεις καλέ, μετά τα άντα η διαφορά ηλικίας χμμ εκμηδενίζεται!

Αμοιβαία τα αισθήματα περί blog και σερφαρίσματος αλλά σε ευχαριστώ για την ιδιαίτερη και εκφρασμένη πολλάκις εκτίμηση.


Ποιό εννοείς, το αρχοντικό Λεονταρίτη; Τι κρίμα να αφήνονται τέτοια σπίτια... Είναι μεγάλο εγχείρημα βέβαια..Το ξέρω από πρώτο χέρι.

2:16 μ.μ., Μαρτίου 03, 2009  
Blogger Penelope said...

Αχ, Κατερίνα μου.... Οι μάσκες μπορεί να κρύβουν πράγματα..αλλά πολλές φορές αυτά αποκαλύπτονται ακόμη κι' αν οι μάσκες παραμείνουν.
Οπότε, μην απελπίζεσαι :-))

Όσο για το γεγονός ότι δεν γράφεις πια, ίσως να έχεις εσύ και μόνον εσύ την απάντηση. Οι κύκλοι είναι, για να ανοίγουν και κάποια στιγμή κλείνουν...για να ξανα-ανοίξουν ίσως αργότερα αν το θελήσουμε. Πάντως οι "κλοπές" και οι "υποκλοπές" είναι κι' αυτές μέσα στο κόλπο της Blogσφαιρας. Κάποιος με ρώτησε αν έχω φτιάξει blog, απάντησα πως όχι. Γιατί είναι ένα προσωπικό ημερολόγιο, και μόνον. Είναι ένα "ξεδωμα", μια "μορφή ψυχοθεραπείας" όταν έχεις πράγματα να πεις...
Είναι μια ανάγκη για να γράψεις και να δώσεις το δικό σου στίγμα καθώς και το παρόν, για τα όσα συμβαίνουν γύρω σου, αλλά δεν είναι και ο μοναδικός τρόπος για να "δημιουργήσεις" εικόνα προσώπου.
Ετσι νομίζω πως συμβαίνει και με σένα.
Καλημέρα και καλή Σαρακοστή.

2:21 μ.μ., Μαρτίου 03, 2009  
Blogger Τζων Μπόης said...

ναι Κατερίνα, το αρχοντικό Λεονταρίτη, έργο του Τσίλερ!
Τι κρίμα αυτό το σπίτι να καταρρέει, τι κρίμα, ματώνει η καρδιά μου που το βλέπω, χάθηκε και από δίπλα του αυτή η υπέροχη κουκουναριά...

κι ύστερα σου λέει Ελληνική Τοσκάνη, αχ και δεν θέλω να πω καμιά βαριά κουβέντα...

2:51 μ.μ., Μαρτίου 03, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Πηνελόπη μου, καλή Σαρακοστή!

Μμμ πρόσωπα και προσωπεία, διαχρονικό θέμα! Αξίζει ένα blog, μάλλον υπάρχει και άξιος δημιουργός το κατευθύνει!

3:16 μ.μ., Μαρτίου 03, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Τζων κρίμα πράγματι..
Αν δεν μπορεί να το αξιοποιήσει τι το κρατά βρε αδερφέ, χάθηκαν οι μερακλήδες;

(χμ τώρα που το σκέφτομαι..Λεονταρίτου ήταν η γυναίκα του σπιτονοικοκύρη μας, όμορφη γυναίκα, πανέμορφη τότε..)

3:19 μ.μ., Μαρτίου 03, 2009  
Blogger Τζων Μπόης said...

Η οικογένεια Λεονταρίτη είναι γνωστή οικογένεια της Ηλείας Κατερίνα, αυτό που στα ελληνικά λέμε «αυτός είναι από καλή οικογένεια» και εννοούμε φυσικά μόρφωση, κοινωνικό status και οικονομική επιφάνεια, αυτά τα στοιχεία συγκέντρωνε αυτή η οικογένεια, μέλη της οποίας φυσικά υπάρχουν ακόμα, έχει τύχει να έχω γνωρίσει κι εγώ και μάλιστα να έχω συνεργαστεί κιόλας. Πως αλλιώς θα έδιναν παραγγελία στον Τσίλερ για το εξοχικό τους. Εγώ ο ταλαίπωρος γιατί δεν μπορώ να απευθυνθώ στον Καλατράβα για να χτίσω σπίτι, μάνα δε με γέννησε και μένα;

3:44 μ.μ., Μαρτίου 03, 2009  
Blogger KitsosMitsos said...

Μερικές φορές ίσως είναι καλύτερα να παραμένουν!

9:08 μ.μ., Μαρτίου 03, 2009  
Blogger kiki said...

Χαχα! Ναι! Εδώ την κηδεύουμε αλλά πάλι ανασταίνεται!

9:49 π.μ., Μαρτίου 04, 2009  
Blogger lakis said...

Όμορφα γράφεις κι ας μην γράφεις συχνά. Μέρα καλή

12:14 μ.μ., Μαρτίου 04, 2009  
Blogger Marina said...

Είναι κακό που σου παίρνουν τα κείμενά σου και τα παρουσιάζουν σαν δικά σου, θα ξενερώνεις απίθανα φαντάζομαι.
Επίσης οι μάσκες δεν λένε να πέφτουν ποτέ απο τα νεο-ελληνικά μούτρα ορισμένων, ίδιες με το πετσί τους.
Είναι καλό που χαλαρώσατε λίγο με τις γιορτές και αλλάξατε παραστάσεις.
Καλή Σαρακοστή με υγεία

1:30 μ.μ., Μαρτίου 04, 2009  
Anonymous Ανώνυμος said...

Φεύγουν τα χρόνια σαν τα πουλάκια γοργά Κατερίνα μου όπως τραγούδαγε παλιά η αείμνηστη Κερκυραία μας
http://www.youtube.com/watch?v=Np_5x1NHNII. Οταν είσαι νέος δεν σε νοιάζει που φεύγουν γιατί υπάρχει δρόμος μπροστά, μόνο όταν μεγαλώνουν τα παιδιά διαπιστώνεις ότι άλλο τόσο μεγάλωσες και εσύ.

Αφού πέρασα απο τον "ξάδελφό σου", που ομολογουμένως γράφει ξεκαρδιστικά ο αθεόφοβος, χαίρομαι πραγματικά που έχει κέφι και καταγράφει, αν και δεν τον επισκέφτομαι συχνά, είπα να σου κάνω και εδώ βίζιτα. Λείπουν όλοι σήμερα και έχω την άνεσή μου.

Ωραία η Κερκυρα Κατερίνα μου, έχω πάει πολλές φορές. Εχει κάτι για όλους και ανάταση τη Μ. Παρασκευή και μουσικές - ο Αμλέτος είναι το κάτι άλλο - και φαγητό και νιάτα και διασκέδαση και κυρίως ζεστή οικογενειακή ατμόσφαιρα. Καλή Σαρακοστή σου εύχομαι με υγεία

3:59 μ.μ., Μαρτίου 04, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

-Τζων Μπόη μου, ένας εστέτ, από σπίτι,βρίσκει λύση οικονομική! Και εγώ ήθελα τον Le Corbusier αλλά περιορίστηκα στον..Σκανδάλη! Τέλος πάντων, σου έχω λύση, διαβάζω:
Ο διάσημος αρχιτέκτονας SHIGERU BAN, θα μιλήσει για ΧΑΡΤΙΝΑ ΚΤΙΡΙΑ στην ECOWEEK 2009 στην Αθήνα
Σπεύσε,σπεύσον-σπευσάτω!

-Γιατί kitsosmitsos μου, η αλήθεια είναι πάντα..γυμνή! :)

-Ωστε εξηγούνται οι ..off season μασκαράδες Κiki μου! Ανασταίνεται!

-Λάκη μου ευγενέστατος Ω lucky me! Σε ευχαριστώ!

-Είναι Μαρίνα μου, γιατί είναι απλό να αναφερθεί κανείς στην πηγή.
Καλή Σαρακοστή και σε εσάς!

-Ευχαριστώ πολύ αγαπητή μου θ. Λένα πρωτίστως για την αφιέρωση! Πολύ ωραίο τραγούδι με την όμορφη στιβαρή φωνή της Ρένας.
Αχ ο "εξάδερφος", του χρωστώ πολλά με έκανε και χαμογέλασα πάλι!
Λατρεύω και εγώ την Κέρκυρα, μάλλον έχω καιρό να πάω. Πρέπει να το προγραμματίσω!
Καλή Σαρακοστή με Υγεία και σε εσάς!

1:51 π.μ., Μαρτίου 06, 2009  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

noimage

Powered by Blogger


clock-desktop.com
  • Easy-Hit-Counters
  • Free Web Countersfrom18.11.05
  • Click for Athens, Greece Forecast Creative Commons License
    Αυτό έργοαναφορά www.katerinaanteportas.blogspot.com χορηγείται με άδεια 3.0 Unported.