Τρίτη, Νοεμβρίου 25, 2008

Αικατερίναν, την πανεύφημον νύμφην Χριστού υμνήσωμεν,


Η κοσμική εκδοχή της αγίας Αικατερίνης, όπως την αποτύπωσε ο χρωστήρας του Michelangelo Caravaggio και σώζεται στη Μαδρίτη στο Μουσείο Τίσεν-Μπορνεμίσα, απομακρύνει από το εξιδανικευμένο βυζαντινό πρότυπο που έχω κατά νου.

Είναι όμως η προσπάθεια ανάδειξης της καταγωγής και της ομορφιάς της νέας διανοουμένης της Αλεξανδρείας, που έζησε τον τέταρτο μ.Χ.αι. Βασιλικής καταγωγής, κόρη του αριστοκράτη τότε Κώνστα, έτυχε μεγάλης μόρφωσης και ήταν κάτοχος της λατινικής γλώσσας και της ελληνικής φιλολογίας. Σπούδασε φιλοσοφία και ρητορική και πολλές ξένες γλώσσες της εποχής της.
Μαρτύρησε για την εδραιωμένη πίστη της επί αυτοκρατορίας Μαξιμίνου και η παράδοση φέρει να ρέει γάλα αντί για αίμα κατά τον αποκεφαλισμό της.
Το σώμα της θησαυρίζεται στιν Ι.Μ.Σινά. Είναι και μυροβλύτις, γιατί το μύρο που ανάβλυζε και ακόμη αναβλύζει από τη Αγία Κάρα της αγίας είναι ένα συνεχές θαύμα.
Κατά τη Wiki, είναι προστάτις των Μηχανικών, των φοιτητριών και των παρθένων ιδιαίτερα.
Αναφέρεται δε, σε ένα γαλλικό έθιμο, όπου οι Κατερινέτες, οι κοπέλλες που τιμούσαν την αγία, τριγύριζαν εύθυμες στους δρόμους στολισμένες με άσπρους δαντελλωτούς σκούφους, εξ ου η έκφραση: elle a la coiffure de Sainte Catherine", (= έχει την κτενισιά της Αγίας Αικατερίνης). Κάπως υποτιμητικό, σαν την δική μας "μπήκε στο ράφι.."

-Χρόνια μας πολλά Κατερίνες και λοιπές ..Κατερινέττες!
Άκουσμα βεβαίως,βεβαίως, το Κiss me honey, honey, κατά Shirley Bussey.

-Ο τίτλος είναι από το γνωστό απολυτίκιο της αγίας,
Την πανεύφημον νύμφην Χριστού υμνήσωμεν,
Αικατερίναν την θείαν και πολιούχον Σινά,
την βοήθειαν ημών και αντίληψιν ότι
εφήμωσε λαμπρώς τους κομψούς
των ασεβών του Πνεύματος τη μαχαίρα,
και νυν ως μάρτυς στεφθείσα,
αιτείται πάσι το μέγα έλεος.


΄Υστερον: Ακούμε τον π.Στέφανο Αναγνωστόπουλο, που τιμά την αγία Του Θεού, σε παλαιότερη ομιλία του..

Ετικέτες

36 Comments:

Anonymous Ανώνυμος said...

Χρόνια σας πολλά! Να σας χαίρονται στην οικογένειά σας και οι φίλοι σας!

3:32 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger aeipote said...

Καλημέρα!

Πολλά Χρόνια Σας Πολλά!
Να σας χαίρονται αυτοί που σας αγαπούν και να χαιρόσαστε αυτούς που αγαπάτε!

7:41 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ said...

Καλημέρααααααα.........

Χρονια πολλά και όμορφα,
χαρούμενα να ζήσεις
και ό,τι από καρδιάς ποθείς
σύντομα ν'αποκτήσεις!!!


Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

8:06 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ said...

Εδώ είμαι πάλι....
Και το δωράκι μου για σένα και το αγαπημένο σου όνομα (έχω κι' εγώ Κατερίνα την κόρη μου)

Ξανά φιλί ξανά Γλαρένιες αγκαλιές

8:12 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

-Antwni σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
(Αντεύχομαι και καλό πτυχίο!)

-Αγαπητέ μου aeipote,
Ευχαριστώ πάρα πολύ, τους χαίρομαι ειδικά αυτόν τον καιρό, πολύ!

-Πωπω δώρα!! Πληθωρική στις ευχές και στα δώρα αγαπητή μου ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ!
Να χαίρεσαι και να καμαρώνεις πολύχρονη, γερή και ευτυχισμένη την κόρη σου!
(Φιλί! Ανταποκρίνεσαι βλέπω στην προσταγή της Shirley -kiss me honey-honey!)

10:20 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger witchofdaffodils said...

Xρόνια πολλά και καλά αγαπητή Κατερίνα, με υγεία και ευτυχία!
Να χαίρεστε την οικογένειά σας, να έχετε πάντα χαρές :)

11:07 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

Ευχαριστώ, ευχαριστώ πολύ!
Το άρθρο σας για το ελιξήριο με πορτοκάλι -και το τραγούδι- το θεωρώ..δώρο!! :)

11:18 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger "ζαχαρούλα.." said...

χρόνια πολλάααααααααααα και καλά... με υγεία, κέφια, έρωτα και ευρά...!!!

καλημέρες, και του χρόνου!

11:21 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger ΤΑ ΔΥΟ ΠΙ said...

Προστάτις των μηχανικών; Δεν το έχω ξανακούσει εδώ γύρω...
Λόγω συνήχησης (σωστό, ή παρήχησης;) εγώ θα την αναγόρευα σε προστάτιδα των επιχειρήσεων catering.
Χρόνια πολλά!

11:31 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

Ευχαριστώ, ευχαριστώ πολύ για τις απρόσμενα πρωτότυπες ευχές!!
Καλημέρα "ζαχαρούλα" μου!

12:25 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

Καίτοι καίτοι εν ειρήνη αγαπητά δυο Πι!
Η wiki το λέει και μάλλον το αντιγράφει απ την ..καθολική εγκυκλοπαίδεια!
Ευχαριστώ πολύ!

12:27 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger kiki said...

Κατερινιώ, να σε χαιρόμαστε κι εμείς και η οικογένεια σου! Χρόνια πολλά, χρόνια καλά!

12:30 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

Ευχαριστώ πολύ Kiki μου, χρόνια δημιουργικά και καλά σε εσένα επίσης!

1:01 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Anonymous Ανώνυμος said...

Xρόνια πολλά και καλά. Γερή και δυνατή!

4:36 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger Juanita La Quejica said...

Χρόνια Πολλά Κατερινάκι, με Υγεία και Χαρά! Να σε χαιρόμαστε!

5:22 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger island said...

Χρόνια πολλά και από εμένα

5:38 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Anonymous Ανώνυμος said...

χιλιόχρονη και γερή :)

6:06 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

Αγαπητοί μου,

-Δήμητρα μκ
-Juanita la Quejica
παλιές μου φίλες

-island
-Cook
νεώτερες προσεγγίσεις

Ευχαριστώ άπειρα για τις ευχές σας!

Ανταποδίδω εις την νιοστή. Να είστε και εσείς καλά, γεροί και ό,τι καλό!

6:38 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Anonymous Ανώνυμος said...

Κατερίνα μου Χρόνια σου Πολλά.
Να χαίρεσαι το όνομά σου και να σε χαίρονται όσοι αγαπάς!

9:37 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger ci said...

Πρόλαβα! Χρόνια σου πολλά και καλά Κατερινιώ, να σε χαίρονται οι αγαπημένοι σου :)
Φιλιά

10:57 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger Πανος Βλαχος said...

Δεν μπορουσα να λειψω εγω ο ξενητεμενος αδελφουλης σου.
Διπλά Χρόνια Πολλά. Για την γιορτη σου σημερα και για τον πολιούχο αυριο.

11:12 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2008  
Blogger Crazy Tourists said...

Πολύ καιρό έχουμε να περάσουμε...
Χρόνια πολλά!! Όμορφα και γεμάτα!

12:40 π.μ., Νοεμβρίου 26, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

Sotiri K. φίλε μου, χαθήκαμε!
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Αντεύχομαι υγεία και έμπνευση! Να χαίρεσαι τους αγαπημένους σου!

2:00 π.μ., Νοεμβρίου 26, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

Citronella μου, σαράντα μέρες λένε κρατά. Οπότε η αγάπη μετρά! Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
Σε φιλώ και εγώ!

2:03 π.μ., Νοεμβρίου 26, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

Νά και ο Πάνος, ο ξενητεμένος μας! Αδελφέ μου (τόνος σοβαρός, σαν να απάγγειλε ο Ρίτσος), μαθαίνουμε να αγαπάμε τα πάτρια πιο πολύ, σαν ξενητευόμαστε..
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ, να μου φιλήσεις την οικογένειά σου.

2:06 π.μ., Νοεμβρίου 26, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

Καιρό έχετε; Τότε ποιός μπαίνει απ την πλαϊνή πόρτα, του buzz του γκούγκλη! ;)
Καιρό έχω να γράψω και εγώ! Ευχαριστώ πολύ παιδιά, να είστε και εσείς όλοι καλά!

2:08 π.μ., Νοεμβρίου 26, 2008  
Blogger Giorgos Varvakis said...

Κατερίνα, φίλη από τα πρώτα μου βήματα σ' αυτόν εδώ το χώρο που συναντιόμαστε καθημερινά, σου εύχομαι μέσα από την ψυχή μου να είσαι καλά και να χαίρεσαι τη ζωή σου κάθε μέρα ! Φιλιά πολλά :)

1:29 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2008  
Blogger Τζων Μπόης said...

Μεγάλη Αικατερίνη, χρόνια σου πολλά και να σε χαίρονται όσοι σε αγαπούν!
Να έχεις πάντα υγεία και φρεσκάδα!

1:42 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

Αγαπητέ μου Γιώργο-GVarvaki με το ηλιόλουστο blog, ευχαριστώ πολύ για τις εγκάρδιες ευχές!
Σε φιλώ και εγώ!

3:16 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

Εστέτ μου, αγαπητέ Tζων Μπόη, σε ευχαριστώ πολύ. Να χαίρεσαι και εσύ τους αγαπημένους σου!
Ευχάριστη και πρωτότυπη ευχή! Φρεσκάδα; (χμμ έτσι εξηγείται γιατί είμαι ..33 τα τελευταία 20 χρόνια!)
Όσο για ..Μεγάλη άστα..και είμαι και φαίνομαι!! :))

3:19 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2008  
Blogger eleni said...

Χρόνια πολλά!
Καθυστερημένα,λόγω απουσίας,αλλά δεν μου ερχόταν καλά να μη σου ευχηθώ.

1:15 π.μ., Νοεμβρίου 27, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

Kαλημέρα Eleni, μα τι λες, οι ευχές είναι πάντα ευπρόσδεκτες! Σε ευχαριστώ πάρα πολύ, να χαίρεσαι την οικογένειά σου!

6:13 π.μ., Νοεμβρίου 27, 2008  
Blogger philos said...

Εγώ πάλι νόμιζα ότι σου είχα ήδη αφήσει τις ευχές μου, αλλά τώρα δεν τις βλέπω πουθενά... μάλλον θα ξέχασα να πατήσω το κουμπάκι!

ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑ, πολυαγαπημένη μας Κατερίνα. Να χαίρεσαι όσους αγαπάς και σε αγαπάνε, και να σε χαιρόμαστε και μεις πάντα για αυτή την υπέροχη αύρα που μας μεταδίδεις μέσα απο εδώ χρόνια τώρα!
Καλές γιορτές να έχουμε!

7:42 μ.μ., Νοεμβρίου 27, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

Αγαπητέ μου philos, φίλε καλέ πραγματικά, με τέτοιο ζεστό μήνυμα, στο οποίο θα ξαναγυρίζω και θα το διαβάζω, για να παίρνω δύναμη, πάντα, περιμένεις να δώσω σημασία πότε ακριβώς μου ευχήθηκες;

-Σε ευχαριστώ πολύ, να χαίρεσαι την αγαπημένη σου και τα παιδάκια σας και με το καλό ένα κοριτσάκι! ;)

9:23 μ.μ., Νοεμβρίου 27, 2008  
Blogger Λύσιππος said...

Χρόνια πολλά Κατερίνα! Πολλά και προπάντων καλά.

3:38 μ.μ., Νοεμβρίου 29, 2008  
Blogger Katerina ante portas said...

Eυχαριστώ αγαπητέ μου Λύσιππε, να είσαι πάντα καλά!
Είσαι πάντα στην Αμερική ή επέστρεψες;

6:54 μ.μ., Νοεμβρίου 29, 2008  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

noimage

Powered by Blogger


clock-desktop.com
  • Easy-Hit-Counters
  • Free Web Countersfrom18.11.05
  • Click for Athens, Greece Forecast Creative Commons License
    Αυτό έργοαναφορά www.katerinaanteportas.blogspot.com χορηγείται με άδεια 3.0 Unported.