Τρίτη, Ιουνίου 09, 2009

ΔΕΛΦΙΝΙ ΔΕΛΦΙΝΑΚΙ



Α
ρσενικό στην αρχαία ελληνική (o) δελφίς-δελφῖνος, έδωσε τη δοτική του ηχητικά,(τῷ δελφῖνι), δάνειο στην νεοελληνική απόδοση της λέξης, για το υπέροχο αυτό πλάσμα. Το θαλάσσιο όν, τόσο φιλικό, τόσο νουνεχές, που από την καταγραφή των αρχαίων μύθων έως πραγματικών περιστατικών, δείχνει να αγαπά και να καταλαβαίνει τον άνθρωπο..
Νομίζω ότι τη φωτογραφία την έχω από το νεαρό μου φίλο Teo, από τα ανοιχτά στη θάλασσα των Κυθήρων και μια και όλοι ακράτητοι νοσταλγούμε διακοπές, δροσιές και ανοιχτή θάλασσα, ας την απολαύσουμε!

Ο τίτλοςτου σημερινού post, δανεικός από το γνωστό και αξεπέραστο τραγούδι του Μ.Λοΐζου σε στίχους Λ.Παπαδόπουλου, που το έκανε οικείο η φωνή του Γ.Καλατζή.

Μια μέρα μετά τις εκλογές, έτοιμη ήμουν να μιλήσω για δελφίνους( (από το γαλλικό dauphin=διάδοχος θρόνου, κάθε επίδοξος διάδοχος) και εξουσίες αλλά και καζίκια πολιτικά που φύλαξε το εκλογικό σώμα σε αδιόρθωτους πολιτικούς. Αλλά διάβασα και το φίλο SotK, που όπως πάντα τα λέει ωραία, έτσι, πλην της πικρίας για το χρήμα που διασπαθίστηκε άδικα, για το " εγώ" του ενός -άκη και του άλλου, που άλλωστε τις ίδιες έδρες έβγαλαν για Ευρώπη, δεν θα πω τίποτα. Ούτε καν για το παραλήρημα Τσίπρα, που δεν ήταν ακαταλόγιστα νεανικό, αντίθετα, εξαιρετικά βαρετό.-


Η αγαπημένη φίλη Αγγελική Ν. αλλά και η Πηνελόπη, με βράβευσαν με το "βραβείο" δημιουργικής φαντασίας. Πρέπει να τις ευχαριστήσω θερμά, αν και με έβαλαν σε μπελάδες. Ποιούς απ΄όλους τους εκλεκτούς bloggers να επιλέξω;
Σε επόμενο η απόφαση της επιλογής!

Ό
σο για το παιχνίδι πρόσκληση της αγαπητής Μαρίνας, "ο πρώτος σου έρωτας", θα είμαι "λακωνική": "Δελφίνα νήχεσθαι διδάσκεις;=(Μαθαίνεις κολύμπι στο δελφίνι;)" Μα ο ..μπαμπάς μου βέβαια!! Τώρα μάλιστα συνειδητοποιώ γιατί όλα τα φλέρτ μου ήταν ψηλοί, με μεγάλο μέτωπο και ενίοτε με γυαλιά!! :))

Υστερον: Ανακάλυψα ομότιτλο άρθρο και εξαιρετική εγκυκλοπαιδική ανάρτηση από το blog Goudaki, για τα ευφυή δελφίνια και τους μύθους τους!

Ετικέτες ,

12 Comments:

Blogger heart n soul said...

ωραία παροιμία Καστερίνα!

11:16 π.μ., Ιουνίου 09, 2009  
Blogger Penelope said...

Εγώ μόλις είδα το δελφίνι, είπα να κάνω κατευθείαν βουτιά μαζί του...
3 μέρες με θέα την θάλασσα δεν μου ήταν αρκετές και που να περιμένω τις διακοπές που θα έρθουν σε κανένα μήνα (καλά δεν αργούν και πολύ ακόμη).
Αλλά τους δελφίνους ας τους αφήσουμε στην ηρεμία τους, είναι όλοι "κερδισμένοι"! Απορίας άξιον βεβαίως, με τέτοιο ποσοστό αποχής! Το μόνον δικαιωμένο δηλαδή....
Φιλιά πολλά.

1:59 μ.μ., Ιουνίου 09, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Kαλημέρα Heart n soul! Προσπαθούμε να θυμίζουμε ή να διασώζουμε!:)

3:14 μ.μ., Ιουνίου 09, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Οπς, γυρίσατε κιόλας Penelope μου; Ααα τότε με τα δελφίνια φίλτατη, σαν και μένα!! Virtual βουτιά!!

Φιλώ σε~!

3:15 μ.μ., Ιουνίου 09, 2009  
Blogger patsiouri said...

Τα δελφίνια τουλάχιστον δεν τους τρώνε όλους αυτούς στη μάπα....
Βάχ!
Εμένα οι διακοπές αργούν ακόμη...

3:53 μ.μ., Ιουνίου 09, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Μου φαίνεται αγαπητό μου patsiouri, ότι φέτος οι διακοπές όλων αργούν..

(καλά δεν παίζεσαι! Άκου στη..μάπα, τι είναι οι άνθρωποι πατσαβούρια; :))

4:39 μ.μ., Ιουνίου 09, 2009  
Anonymous Mavrogialouros said...

http://www.youtube.com/watch?v=O-MucVWo-Pw
Asproi mavroi ellines ypopsifioi kai eklegentes!!

6:25 μ.μ., Ιουνίου 09, 2009  
Blogger Giorgos Varvakis said...

Καλημέρα Κατερίνα :)
Ανάσα δροσιάς οι εικόνες τα λόγια το τραγούδι σου
Φιλιά πολλά

8:31 π.μ., Ιουνίου 10, 2009  
Blogger ΤΑ ΔΥΟ ΠΙ said...

Καλημέρα. Να προσθέσω δύο πράγματα :
- ότι μου είναι πολύ αντιπαθητική η λέξη "δελφίνος" όπως και γενικά οι λέξεις που δημιουργούνται ως μεταφορά σε άλλο γένος (π.χ. "Ντοράκης", "Αγκαλίτσας",
"Μπουλντόζας" συμπτωματικά όλα για πολιτικούς...
- ότι ασυγχώρητα ξέχασες το περίφημο "Δελφινοκόριτσο" του Ελύτη, σε μουσική Λίνου Κόκοτου και ερμηνεία Μ. Βιολάρη. Μάλιστα ο στίχος, όπως αναφέρθηκε στη σχετική εκπομπή "Στην υγειά μας" με αφιέρωμα στη μελοποιημένη ποίηση, αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα του αντιτονισμού που χρησιμοποιεί ο ποιητής
"Εκεί στης Ύδρας τ' ανοιχτά και των Σπετσώ
να' σου μπροστά μου ένα δελφινοκόριτσο"
(ναι, ο ποιητής είχε γράψει έτσι ώστε να τονίζεται το "-τσο" πολύ πριν καταλήξει εκεί η μελοποιημένη φράση του Κόκοτου).

3:11 μ.μ., Ιουνίου 10, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Μavrogialouros(;) είστε ευφάνταστος!!

3:53 μ.μ., Ιουνίου 10, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Φιλιά και από μένα Γιώργο μου, τι ωραίο θέμα μουσικό μας χαρίζεις!

4:01 μ.μ., Ιουνίου 10, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Aa φίλε μου έχεις δίκιο, καλοκαιρινός ο Βιολάρης και σηματοδοτεί με το δελφινοκόριτσο το νέο κύμα και τα ακούσματά μας..
Aλλά δεν είναι το θέμα μου ακριβώς! :)
Δεν είμαστε "σκυλάδες" από πάντα οι Έλληνες...

4:05 μ.μ., Ιουνίου 10, 2009  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

noimage

Powered by Blogger


clock-desktop.com
  • Easy-Hit-Counters
  • Free Web Countersfrom18.11.05
  • Click for Athens, Greece Forecast Creative Commons License
    Αυτό έργοαναφορά www.katerinaanteportas.blogspot.com χορηγείται με άδεια 3.0 Unported.