Tα τραίνα που φεύγουν και εκείνα τα "τρένα", που έρχονται
Αιτία για αυτό το άρθρο, είναι η επέτειος των εγκαινίων της σιδηροδρομικής γραμμής της διώρυγας του Παναμά, στις 28.1.1855, που σύνδεσε Ειρηνικό και Ατλαντικό, έδωσε εργασία σε χιλιάδες εργάτες και πήρε τη ζωή, λόγω ατυχημάτων ή επιδημιών, τουλάχιστον απο 12.000 άτυχους εργαζόμενους.
Αγαπημένο παιχνίδι τα τραινάκια για μικρούς και μεγάλους. Ασφαλές μέσο, συνήθως, ανατριχιάζει με το σφοδρότητα των ατυχημάτων του, όταν συμβούν. Όπως πρόσφατα, κοντά μας:
"Τουλάχιστον 41 νεκροί και περισσότεροι από 180 τραυματίες, εκ των οποίων οι 90 παιδιά, είναι ο απολογισμός του σιδηροδρομικού δυστυχήματος που σημειώθηκε το βράδυ της Δευτέρας κοντά στην πρωτεύουσα του Μαυροβουνίου, Ποντγκόριτσα. Οι τραυματίες που νοσηλεύονται σε νοσοκομεία της πρωτεύουσας είναι 184 από τους οποίους οι 75 είναι παιδιά κάτω των 16 ετών, ενώ 14 νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση. "
Όμως, το τραίνο, είναι αγαπημένο μέσο συγκοινωνίας απο τον περασμένο αιώνα, με τα καρβουνιάρικα και τις λοκομοτίβες έως τα σημερινά, ηλεκτρικά, συνδυασμών,μαγνητικά, ασύλληπτης σε σύγκριση ταχύτητας, π.χ. 300km/h, τραίνα.
Στην Αμερική η χώρα οργανώθηκε γύρω απο τη διάνοιξη των γραμμών του σιδηρόδρομου. Πολλοί Έλληνες μετανάστες, πήραν την απόφαση της αναζήτησης καλύτερης τύχης και αναλώθηκαν στο σχεδιασμό αυτό.
Στην Ινδία, αγαπημένο και ίσως μόνο αξιόπιστο μεταφορικό μέσο, για κανονικούς ταξιδιώτες αλλά και ...τζαμπατζήδες, εγκαταστάθηκε επι βρεττανικής κατοχής.
Μέρα συνωστισμού φαντάζομαι θα ήταν αυτή της φωτογραφίας. Αναρωτιέμαι τι θα έκανε όλος αυτός ο κόσμος, αν έβρεχε.
Στην Ιαπωνία επίσης είναι διαδομένος ο τρόπος του ταξιδιού με τα ταχύτατα τραίνα.
Επίσης στην Ευρώπη, τη Ρωσσία, στα Βαλκάνια. Απο το γνωστό απο τα μυθιστορήματα της Άγκαθα Κρίστι, Όριαν Εξπρές, με την πολυτέλεια και την άνεση του ταξιδιού μεγάλων αποστάσεων,έως τον υπερσιβηρικό και απο τις ταξιδιωτικέ ταχείες έως τα σημερινά ταχυτραίνα, η απόσταση είναι έτη φωτός. Στη φωτογραφία δεξιά ένα απο τα ταχύτατα τραίνα της Γερμανίας και αριστερά, αμερικάνικο τραίνο στο Vermond.
Προσωπικά έχω την εμπειρία των ταξιδιών με τους αγγλικούς σιδηρόδρομους και τη γοητεία του ταξιδιού στην αγγλική εξοχή.
Στην Ελλάδα, η διαμόρφωση της χώρας, δεν επέτρεψε την απο άκρου σε άκρο ανάπτυξη δικτύου, ώστε όλες οι πόλεις να συνδέονται αξιόπιστα με τα γρήγορα τραίνα της εποχής μας.
Παρακμιακή η εικόνα των σταθμών, των μέσων, έντονη η απουσία, σε κάποια σημεία, του. Η Σπάρτη για παράδειγμα, έναν.. αιώνα περιμένει τη σύνδεσή της με τραίνο με την Τρίπολη! Μάλιστα τον παλιό καιρό ήταν το πρώτο "θα", στο στόμα των πολιτικών της.
Σκέφτομαι επίσης πόσο ακάλυπτη είναι εσωτερικά η Κρήτη ή η δυτική Ελλάδα απο ανάπτυξη γραμμών. Τα Γιάννενα για παράδειγμα, έτσι όπως έχει εξελιγχθεί η πόλη, θα μπορούσαν άνετα να συνδέονται ταχύτατα με όλη την υπόλοιπη Ελλάδα. Αλλά άλλαι οι βουλαί των κυρίων πολιτικάντηδων...
Όμως, στην Αθήνα, όπου ομφαλοσκοπούμε, υπάρχει ένα αξιόλογο μουσείο των ελληνικών σιδηροδρόμων, που αξίζει κανείς να το επισκεφθεί.
Σημείωση: Το παρόν άρθρο, το αφιερώνω στο συζυγάτο μου, που λατρεύει τα ταξίδια, τα πραγματικά και εκείνα των βιβλίων, με την ελπίδα ότι θα τον συμφιλιώσει με τη θαυμαστή χρήση του διαδικτύου!
Στον τίτλο, παίζω με τους δύο τρόπους γραφής, τραίνο και τρένο και επιλέγω να γράφω με τον πρώτο.-
12 Comments:
Κι όμως για την δυτική Ελλάδα υπήρχε πρόβλεψη σιδηροδρόμου.
Απ΄ όσο θυμάμαι, το τρένο πήγαινε κάποτε τουλάχιστον μέχρι το Αγρίνιο, αν όχι μέχρι τον Καρβασαρά. Τω καιρώ εκείνω, διέσχιζε τον Πατραϊκό πάνω σε φέρι μπότ διπλής εισόδου, που είχαν προσαρμοσμένες ράγες.
Αλλά βέβαια, εδώ αφαίρεσαν από την κεντρική και δυτική Μακεδονία το μοναδικο IC που διέθετε, και ήταν το μόνο που μας εξυπηρετούσε. Και θα μεριμνήσουν για μια γραμμή που πρέπει να σχεδιαστεί εξυπαρχής;
Και μια ακόμη επισήμανση:
Στη Μ.Βρετανία, το τρένο θεωρείται - και είναι - πολυτελέστερο μέσο μεταφοράς από τα λεωφορεία.
Στην Ελλάδα, νόμος είναι το δίκιο του ΚΤΕΛ.
Στο μόνο τρένο που θα ήθελα να μπω (και θα μπω που θα παει) Είναι το Hogwarts express. Εχω ένα πρόβλημα με την 9 & 3/4 πλατφόρμα στο Kings Cross station αλλά θα τα καταφέρω κι εκεί! Τι παραπάνω έχει δηλαδή ο Harry Potter e?
Κατερίνα, θα είχαμε τρένα και στην Ηπειρο, μια περιοχή στερημένη από πολλά καλά του πολιτισμού, αν είχε προβλεφτεί λίγο φαρδύτερη η περίφημη Γέφυρα -Μια είναι η Γέφυρα...
Ισως όμως να είναι πιο καλά για την πολιτιστική κληρονομιά.. αλλά πάλι, βάζουμε τα κοτρώνια πάνω από τους ανθρώπους;
(υπαρξιακό το ερώτημα και δεν είναι υποχρεωτική η απάντηση,ε)
:-)
Αν και έχω ..καρβουνιαστεί ουκ ολίγες φορές σε μικρά και μεγάλα ταξίδια (πάνω από 30 ώρες), το λατρεύω πάντα το τραίνο;)
Κι ειδικά τις μαγικές στιγμές του αποχαιρετισμού αλλά -κυρίως- του καλοσωρίσματος, όταν χάνονται όλοι οι άλλοι..
Όμορφα ξεκίνησε το σερφάρισμα σήμερα Κατερίνα μου, εύχομαι να έχετε πάντα μαγικά ταξίδια:)
Kαλημέρα σε όλους σας. Μια ωραία μέρα,γλυκειά εδώ στην Αθήνα. Μέρα για ταξίδι, μαγικό ή όχι, σε μαγικά νησιά, σε μέρη ονειρεμένα!
-Νομίζω, φίλοι, είναι καθαρά θέμα σχεδιασμού και απόφασης, η επέκταση του δικτύου σιδηροδρόμων.
Εκτός αν οι πολιτικάντηδες, περιμένουν την εποχή της.. διακτίνησης, για να λύσουν το μεταφορικό!
Διακτίνηση... ή ένας δύσκολος χιονιάς και μία εβδομάδα χωρίς ρεύμα, νερό, θέρμανση και τηλέφωνο, θα μας κάνουν όλους να πέσουμε στη θάλασσα για να πάμε κολυμπώντας στο Μεξικό. Ή όπου αλλού. Αρκεί να είναι μακριά...
Να σας πω την αλήθεια μου ποτέ δεν έχω ταξιδέψει στην Ελλάδα με τραίνο . Πόσο καλά ή χάλια είναι ?
Έχω ταξιδέψει Αθήνα-Πάτρα-Καλαμάτα. Η διαδρομή ήταν πιο ενδιαφέρουσα. :)
Πριν 20 χρόνια έκανα τη διαδρομή Αθήνα-Άργος. Κάπου εκείνη την εποχή, έφτασα και μέχρι την Χαλκίδα. Μου φάνηκε απαίσιο το όλο ταξίδι και στην μία και στην άλλη περίπτωση. Αλλά φαντάζομαι θα έχει βελτιωθεί σημαντικά η κατάσταση από τότε.
Η πιο εντυπωσιακή διαδρομή μου με τραίνο ήταν κάτω από την Μάγχη, με το eurotrain, Λονδίνο-Παρίσι. Σαν να βρισκόμουν σε "άλλο" κόσμο.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home