Σάββατο, Νοεμβρίου 25, 2006

Η πανεύφημος νύμφη


Αικατερίνα η αγία προστάτις του Σινά, εορτάζει και τιμάται σήμερα και όλες εμείς που φέρομε το όνομά της, Αικατερίνα,Αικατερίνη,Κατερίνα, Καίτη, Κίττυ, Κάκια, Κατίγκω. Χρόνια μας πολλά λοιπόν!

Η πολύ όμορφη Αλεξανδρινή ευγενής του 4ου μ.Χ., είχε και σπάνια μόρφωση. Σε ηλικία 18 χρονών είχε σπουδάσει άριστα λατινική και ελληνική φιλολογία, ρητορική και γνώριζε πολλές ξένες γλώσσες καθώς επίσης και τα δόγματα της χριστιανικής αλήθειας.

Όταν, λοιπόν, επί αυτοκρατόρων Μαξιμιανού και Μαξεντίου οι χριστιανοί διώκονταν σκληρά, η νεαρή Αικατερίνα δε δίστασε να παρουσιαστεί και να ομολογήσει Θεό το Σωτήρα Χριστό.

Σύμφωνα όμως με την παράδοση και τα συναξάρια της Αγίας, ο Μαξιμίνος, ανέθεσε σε πενήντα περίφημους ρήτορες να πείσουν την Αγία να αλλάξει πίστη. Η Αικατερίνα όμως κατόρθωσε, όχι μόνο να τους καταπλήξει με τις γνώσεις της αλλά και να τους πείσει να ασπαστούν το Χριστιανισμό. Οργισμένος ο Μαξιμίνος διάταξε να κάψουν σε πυρά όλους τους ρήτορες και φυλάκισε την Αικατερίνα. Όταν όμως και η Αυγούστα Φαυστίνα με τη συνοδεία της των 200 στρατιωτών έγιναν χριστιανοί, σαν επισκέφθηκαν στη φυλακή την αγία που τους μάγεψε κυριολεκτικά, τότε ο Μαξιμίνος διέταξε τον αποκεφαλισμό της Αυγούστας και της ακολουθίας της και το μαρτυρικό θάνατο της Αικατερίνας.

Σύμφωνα πάντοτε με την παράδοση, ο βασανιστικός τροχός που θα σκότωνε την Αγία κομματιάστηκε από μόνος του και έτσι τελικά η Αικατερίνα αποκεφαλίστηκε και οι παρευρισκόμενοι είδαν από το σώμα της να ρέει γάλα αντί αίμα. Το αγνό της σώμα μεταφέρθηκε από αγγέλους στο όρος Σινά όπου όμως έμεινε για αιώνες άταφο. Μετά από όραμα οι εκεί μοναχοί βρήκαν το σώμα της Αγίας και το εναπόθεσαν σε μαρμάρινη θήκη στο ναό της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, ο οποίος σήμερα ονομάζεται και ναός της Αγίας Αικατερίνας.
(Από στοιχεία της ΧΦΕ).


Σε προηγούμενο άρθρο, αναφέραμε την πολύ σημαντική έκθεση στο μουσείο Getty, με εικόνες, λειτουργικά αντικείμενα, χειρόγραφα και άμφια της μονής της αγ.Αικατερίνης του Σινά.
Επίσης παρόμοια έκθεση, με Σιναΐτικα κειμήλια, θα λειτουργήσει στην Πάτρα στο πολιτιστικό κέντρο Λαδόπουλος, έως τις 27 Δεκεμβρίου.

Το Χατζηδάκειο άσμα "Επτά τραγούδια θα σου πώ" από εδώ.

36 Comments:

Blogger Katerina ante portas said...

Ευχαριστώ και από εδώ, τον sailor τον Marko και τον Domingo για τις ευχές τους που ανταποδίδω ασμένως!

1:27 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Anonymous Ανώνυμος said...

Καλημέρα, καλή μου!

Πολύχρονη, πάντα ευτυχισμένη, χαμογελαστή, δημιουργική και
αγωνίστρια!
Ό,τι επιθυμείς, σού εύχομαι ολόψυχα!
(Κι εγώ μια Αικατερίνη, είμαι! LOL)

Φιλιά!

1:57 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Anonymous Ανώνυμος said...

Χρόνια σου Πολλά, με υγεία και χαρά!

2:10 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Blogger Τζων Μπόης said...

Xronia polla kai na pragmatopoihthei oti epithymeis!!!

2:51 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Blogger Τζων Μπόης said...

Xronia polla kai na pragmatopoihthei oti epithymeis!!!

2:51 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Blogger Vita K said...

Τυχαία περνώντας από το "σπίτι" σου (μέσω monitor)είδα ότι γιορτάζεις και μπήκα να κεραστώ!
Χρόνια Πολλά και ότι επιθυμείς.
Να ζήσετε όλες οι Κατερίνες(έχω κι εγώ μια αγαπημένη).Είναι από τα λίγα ονόματα-τουλάχιστον τα κοινά-που δεν έχουν αντίστοιχο αντρικό!!

2:56 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Blogger Rodia said...

Χρόνια Πολλά και Καλά Κατερίνα μου! Με μπόλικη Χαρά!
:-))
..έχω ανεβάσει ποστ αλλα το μόνιτορ αργεί..

3:16 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Blogger schizophrenia said...

Χρόνια πολλά και ΚΑΛΑ Κατερίνα.

3:32 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Blogger Filotas said...

Χρόνια πολλά Κατερίνα μας! Με υγεία και χαρά για εσένα και τους ανθρώπους σου!:-)

3:48 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Anonymous Ανώνυμος said...

Χρρρρόνια πολλλά Κατερίνα!
Να'σαι καλά, δυνατή και χαρούμενη :-)

6:39 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

-Aγαπητή μου συνονόματη, blog Loreley-Lucyluce, ευχαριστώ για τις ευχές που ανταποδίδω ολοκάρδια!
-Αγαπητέ μου philos ευχαριστώ επίσης! Να χαίρεσαι όπου αγαπάς!
-John boy καλέ μου, σε ευχαριστώ! (Να μείνω στα..33 για τα επόμενα εμμ είκοσι χρόνια;) ;)
-Ευχαριστούμε Vita K, να τη χαίρεσαι την αγαπημένη και να την καμαρώνεις! Γι αυτό οι Κατερίνες γιορτάζουμε με τους Μερκούρηδες, που δεν έχουν επίσης ταίρι! ;)
-Ευχαριστώ πάρα πολύ rodia μου, για ευχές και για λινκ!
-schizophrenia, ευχαριστώ πολύ αγαπητέ μου,αντεύχομαι, όλα τα καλά! Να ποιείς,πάντα!
-Angelito μου, ευχαριστώ θερμά για όλες τις ευχές σου, να είσαι και εσύ πάντα καλά με όσους αγαπάς.

6:46 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Blogger ci said...

Χρόνια Πολλά γλυκειά μας Κατερίνα, με αγάπη υγεία και ..πολλή φεγγαράδα:)
Φιλιά πολλά!

7:16 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

-Aγαπημένη μου γιουτζίν, σε ευχαριστώ πολύ πολύ! Δεν σε πρόκανα προηγουμένως! Αντεύχομαι ότι επιθυμείς!

7:24 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

Kαλή μου και σένα δεν πρόλαβα!
Citronella μου, ευχαριστώ πολύ για ευχές και το ονειρεμένο δώρο!

7:37 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Anonymous Ανώνυμος said...

"Χρόνια Πολλά!"
κάτι όμως που ακούγεται συνηθισμένο, αλλά όλοι οι γονείς έχουν ανάγκη να το ακούν:
"Χρόνια σου Πολλά μαμά μου!!!"
:)
πολλές φορές μια μητέρα λέει "είμαι υπερήφανη για το παιδί μου" πόσες φορές όμως έχετε ακούσει : "μαμά είμαι υπερήφανη για σενα!"
:)

Μαμά μου σε αγαπώ πολύ !!!!

Χρόνια σου πολλά!!!

Φιλιά απ' τα Χανιά,
η κόρη σου,
Αναστασία

8:10 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

Παιδάκι μου, χαρά μου, σπλάγχνο των σπλάγχνων μου, σε ευχαριστώ άπειρα! Εγώ να δεις πόσο περήφανη είμαι! :)

8:44 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Blogger ΦΑΝΤΙ said...

Χρόνια πολλά Κατερίνα

9:53 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Blogger aeipote said...

Έτη σας Πολλά και Καλά!

11:13 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2006  
Blogger ellinida said...

Τι όμορφο ποστ Κατερίνα μου . Δεν την ήξερα την ιστορία . Χρόνια σου πολλά και να χαιρόμαστε την εκλεκτή σου παρουσία έτη πολλά .
την αγάπη μου

12:28 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

Kαλημέρα σας φίλοι μου!

-Ευχαριστώ σε Mirage!
-Αντεύχομαι και ευχαριστώ aeipote!
-Ανταποδίδω την αγάπη σου ellinida μου, ευχαριστώ για τις ευχές και, εξαιρετικά κολακευμένη, για τα καλά σου λόγια! ;)

12:51 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2006  
Blogger Μιχάλης Μπακόλας said...

Κατερινάκι Καλησπέρα!!!
Χρόνια Πολλά, δημιουργικά, και να βλέπεις τις ομορφιές που θές!
Μόλις θυμήθηκα την χθεσινή γιορτή σου!!
Πω,Πω,...sorry κατερινάκι!
Να σαι καλά!! (^_^) (^_^)

4:08 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

Kαλησπέρα Μιχάλη μου, σαράντα μέρες λένε κρατούν οι γιορτινές ευχές και τα πανηγύρια -μια και για κείνα είμαστε-οπότε μην ανησυχείς! ;)
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!

4:35 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2006  
Blogger Marina said...

Χρόνια πολλά κατερινάκι.

7:16 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2006  
Blogger Τζων Μπόης said...

Katerina, meine sta 23 ki oxi sta 33, esy fainesai pio freskia ki apo efivi!

7:36 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2006  
Anonymous Ανώνυμος said...

Χρόνια πολλά!!!!!!!Έλειπα και δέν είχα p.c να ευχηθώ, η κορούλα σου όμως μάλλον σε κάλυψε απόλυτα και δέν έχεις ανάγκη κανέναν μας!!!

10:28 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2006  
Anonymous Ανώνυμος said...

Κατερίνα, εύχομαι χρόνια ευτυχίας και δημιουργικότητας...

11:58 π.μ., Νοεμβρίου 27, 2006  
Anonymous Ανώνυμος said...

Χρόνια σου Πολλά και καλά.

Ελπίζω να πέρασες καλά...γλυκό υπάρχει;

12:15 μ.μ., Νοεμβρίου 27, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

Καλημέρα φίλτατοι!

-Marina μου σε ευχαριστώ και εδώ.
-John boy φοβάμαι να..κακομάθω!
-Patsiouri,ευχαριστώ πολύ!Φαίνεται;
-Dimitri Stefosi, αντεύχομαι παιδί μου από καρδιάς.
-Dimitri Nikolsky, ως προς γλυκό..άργησες! Ευχαριστώ όμως πολύ για τις ευχές!

12:30 μ.μ., Νοεμβρίου 27, 2006  
Anonymous Ανώνυμος said...

κατερινάκι, χρόνια πολλά. πάλι άργησα αλλά και πάλι στους δρόμους ήμουν. υγεία και αγνή χαρά.

3:25 μ.μ., Νοεμβρίου 27, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

Σε ευχαριστώ Πολυβιάκι μου για τις ευχές σου. Μη νοιάζεσαι παιδί μου, καταλαβαίνω!
Φιλώ σε

3:57 μ.μ., Νοεμβρίου 27, 2006  
Blogger An-Lu said...

Καθυστερημένα αλλά όχι ξεχασμένα Χρόνια σου Πολλά ΚΑΙ καλά!

4:33 μ.μ., Νοεμβρίου 27, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

Ευχαριστώ μικρή μου γοργόνα! Να χαίρεσαι που αγαπάς, An Lu!

5:07 μ.μ., Νοεμβρίου 27, 2006  
Blogger Juanita La Quejica said...

Τα είπαμε και αλλιώς, ας τα πούμε και εδώ, οι ευχές είναι πάντα καλοδεχούμενες!
Να είσαι πάντα τόσο γλυκά προσγειωμένη και χορτάτη όσο είσαι σήμερα Κατερίνα μου! Πολύχρονη!

1:15 π.μ., Νοεμβρίου 28, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ καλή μου φίλη, γλυκύτατη Juanita! Ό,τι επιθυμείς για σένα και την οικογένειά σου!

11:48 π.μ., Νοεμβρίου 28, 2006  
Blogger Unknown said...

κρατάνε λένε 40 ημέρες, είχα προσπαθήσει βέβαια πολύ νωρίτερα, αλλά το σύστημα με πέταξε έξω, τέλος πάντων κατερινάκι χρόνια καλυτερότερα και ό,τι επιθυμείς ;)

12:00 μ.μ., Δεκεμβρίου 05, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

Σε ευχαριστώ street spirit μου, πάντα γερός ακμαίος και αισιόδοξος! Με ωραίες φωτογραφίες και ευαίσθητη ματιά!

9:38 μ.μ., Δεκεμβρίου 05, 2006  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

noimage

Powered by Blogger


clock-desktop.com
  • Easy-Hit-Counters
  • Free Web Countersfrom18.11.05
  • Click for Athens, Greece Forecast Creative Commons License
    Αυτό έργοαναφορά www.katerinaanteportas.blogspot.com χορηγείται με άδεια 3.0 Unported.