Παρασκευή, Φεβρουαρίου 04, 2011

Πάμε πακέττο, άλλως Σκέψεις..


Με επηρέασε η χθεσινή ομώνυμη τηλεοπτική εκπομπή φαίνεται..Μια πατριώτισσά μου, συναντήθηκε μετά 37 χρόνια με την κόρη, που έδωσε για υιοθεσία, εκούσα άκουσα, μια και η ίδια τότε ήταν σχετικά μικρή στην ώριμη εφηβεία της. Μια πονεμένη ιστορία, όπως χιλιάδες άλλες.. Τη σχολιάζω για δυο λόγους,

Πρώτος: Η μάνα υπήρξε εξαιρετικά λιτή,λακωνική στην αφήγηση. Οι άνθρωποι, έχω προσέξει, που έχουν περάσει πολλά στη ζωή τους, αυτοί που έχουν πονέσει, ή γίνονται ολιγομίλητοι, φειδωλοί να εμπιστευθούν, ή αντίθετα, πολυλογάδες. Η ίδια φαινόταν, έχοντας πονέσει στη ζωή της, αξιοπρεπής, ενεχόμενη στο "αμάρτημα της μητρός"...
Δεύτερος: Η κόρη, που έμαθε στην πρώιμη εφηβεία της την αλήθεια, ίσως κάπως απότομα, έχει κρατήσει κάτι από την παιδικότητά της, τουλάχιστον στην εμφάνιση. Τα παιδιά που πληγώνει η απώλεια της μάνας, φυσική ή ηθική, έχω δει στη ζωή μου να κρατούν αθέλητα, ένα παιδισμό, σαν να θέλουν να γυρίσουν το χρόνο πίσω, εκεί, που τους έλλειψε το μητρικό πρόσωπο, εκεί που πόνεσαν..
Μακάρι να καλύψουν το κενό του χρόνου, μακάρι "δι ελέου και φόβου"**, να διαβούν από την προσωπική τους τραγωδία, στη συγχώρεση και τη λύτρωση..

Τι σκληρή που γίνεται η ζωή τώρα που γέρνω και γερνώ.. Τι κρύα εποχή.. Όχι επειδή βρέχει και φυσάει βέβαια, χειμώνας είναι.. Αλλά επειδή συνειδητοποιώ ότι, από τον ενθουσιασμό και τη συμπόρευση ως λαός μετά τη μεταπολίτευση, εξελισσόμαστε φτωχότεροι πνευματικά, χωρίς δεσμούς, χωρίς ερείσματα που κάλυπταν τον τυπικά αμόρφωτο σε θυμόσοφο Έλληνα. Κάτι χάθηκε από την περηφάνεια και την ευγένεια της ράτσας μας.. Όλοι ξέρουμε καλά,πολύ καλά, πως άρχισε και συνεχίστηκε αυτό το ..τουρλουμπούκι! Όταν δώσαμε σε κόμματα-αόμματα, Δούρειους Ίππους, την ελευθερία που δίνει το Σύνταγμα στον πολίτη της χώρας μας, για χάντρες ψεύτικες καλοπέρασης... Όταν αφήνουμε ξένους και ξενομερίτες να αποφασίζουν για τη γλώσσα, τη θρησκεία, την ελευθερία, τη χαρά και τη λύπη μας.. Ξύπνααα..Αγρύπνα...Προβληματίσου.... Οι καιροί ου μενετοί!*

Ακούμε το HIJO DE LA LUNA με το Μάριο Φραγκούλη, που με συντρόφευε γράφοντας.


Αν και η φωτογραφία που τράβηξα με το κινητό μου με παρέπεμπε στο Τούτες τις Μέρες, με τον αξέχαστο Nίκο Ξυλούρη. Στίχοι του πατριώτη μου ποιητή Γ.Ρίτσου:

Τούτες τις μέρες ο άνεμος μας κυνηγά, μας κυνηγάει
Γύρω σε κάθε βλέμμα το συρματόπλεγμα
Γύρω στην καρδιά μας το συρματόπλεγμα
Γύρω στην ελπίδα το συρματόπλεγμα
Πολύ κρύο, πολύ κρύο, πολύ κρύο εφέτος
Πιο κοντά, πιο κοντά μουσκεμένα χιλιόμετρα μαζεύονται γύρω τους
..

*Σημ. * Οι καιροί ου μενετοί,(φράση από τον Θουκυδίδη νομίζω), δηλαδή, ο καιρός δεν παραμένει, ο χρόνος περνά, οι ευκαιρίες χάνονται..
** δι'ελέου και φόβου: από τον ορισμό της τραγωδίας, κατά Αριστοτέλη..

Ετικέτες , ,

21 Comments:

Blogger Areadne said...

ένα χαμόγελο κ ένα γειά από μια ...ίσως να μην τη θυμάσαι πια..φίλη στο μπλογκοχωριό....
αλκυόνη...μπλογκ περιπλάνηση
κ έχασε τον κωδικό
καινούριο ψευδώνυμο κ μπλογκ λοιπόν
φιλιά

2:30 μ.μ., Φεβρουαρίου 05, 2011  
Blogger Un par de neuronas... said...

Aχ, φιλενάδα... εσείς τα χαθήκατε, εμείς δεν τα είχαμε ποτέ!

Δεν βρήκα τίποτα του Machado μεταφρασμένο... ίσωσ στο Instituto Cervantes της Αθήνας;

Τα φιλιά μου.

3:14 μ.μ., Φεβρουαρίου 05, 2011  
Blogger Katerina ante portas said...

Καλώς την Αλκυόνη, όπως την έχω καταχωρήσει στο blogroll μου!
Καλή συνέχεια στο νέο blog ως Αreadne!

12:48 π.μ., Φεβρουαρίου 06, 2011  
Blogger Katerina ante portas said...

Σε ευχαριστώ γλυκειά μου, Verónica Marsá!
Δεν πειράζει και στα Αγγλικά όπως και στα τραγούδια, καταλαβαίνει κανείς την ψυχή του ποιητή Machado..
Πάντως θα το ψάξω καλύτερα..

12:51 π.μ., Φεβρουαρίου 06, 2011  
Blogger ΓλωΣΣοκοπάνα said...

Καλημέρα Κατερίνα :)Το τραγούδι του Φραγκούλη υπέροχο, ταξιδιάρικο..Το τραγουδι του Ξυλούρη απίστευτα περιγραφικό..Η παρατήρησή σου είναι πολύ σωστή για τους ανθρώπους που πέρασαν πολλά στη ζωή τους. Το παρατήρησα κι εγω στην πορεία της ζωής μου με πρώτο τον εαυτό μου :)
Σε χαιρετώ

Υ.Γ. Η φραση ανήκει στον Περικλή. Την κατέγραψε όμως ο Θουκυδίδης οπότε σωστά τα λες :)

1:39 μ.μ., Φεβρουαρίου 06, 2011  
Blogger Katerina ante portas said...

-Καλημέρα Αne-moni, καλώσόρισες πίσω στα μπλόκια! ;)
Σε ευχαριστώ θερμά που επικροτείς τις μουσικές επιλογές αυτού του θέματος!
(Σε ευχαριστώ και για τον Περικλή!):)

3:36 π.μ., Φεβρουαρίου 07, 2011  
Blogger KitsosMitsos said...

Καλησπέρα. Εκεί είναι και η επιτυχία της εκπομπής αυτής, τα ανθρώπινα συναισθήματα :-)

7:06 μ.μ., Φεβρουαρίου 07, 2011  
Anonymous Ανώνυμος said...

Καταπληκτικό το τραγούδι του Ξυλούρη (μουσική Χρήστου Λεοντή), λέει πολλά, κυρίως για σήμερα...
Σήμερα, που είναι 31 χρόνια από τότε που o Ψαρόνικος "σώπασε για πάντα μέσα του την ομορφιά του κόσμου"...

10:05 π.μ., Φεβρουαρίου 08, 2011  
Anonymous Ανώνυμος said...

(2π)

10:05 π.μ., Φεβρουαρίου 08, 2011  
Blogger Penelope said...

Θύμηθηκα ένα τραγούδι του Αντώνη Καλογιάννη, δεν ξέρω ομολογώ τον στιχουργό... αλλά εκεί πήγε το μυαλό μου καθώς σε διάβασα...
Τώρα αλλάξαν οι καιροί και να γελάσει δεν μπορεί πια η καρδιά μας,
τριγύρω τόση μοναξιά κι' είναι η κάθε μας μιλιά τα βάσανα μας τα βάσανα μας"!
Πιστεύω όμως ότι κάπου ευθυνόμαστε κι' εμείς γι' αυτά τα βάσανα. Χάσαμε το μέτρο...και αυτό με τον τρόπο του μας εκδικήθηκε καλή μου Κατερίνα.
Φιλιά Πολλά.

10:55 π.μ., Φεβρουαρίου 08, 2011  
Blogger Katerina ante portas said...

Kαλημέρα KitsosMitsos! Σίγουρα εκεί έγκειται η επιτυχία της όσο και στην ελαφρώς τύπου "ριάλιτι" υφή της, που μας επιτρέπει να "χώνουμε τη μύτη μας εκεί που δεν μας..σπέρνουν!!" Όπως έκανα εγώ τις προάλλες, για να καταλάβω λίγο την πατριώτισσα!

3:05 π.μ., Φεβρουαρίου 09, 2011  
Blogger Katerina ante portas said...

Αιωνία του η μνήμη του "Ψαρόνικου", αγαπητά τα 2Π..Ευτυχώς που πέρασε από εδώ και ομόρφυνε τη ζωή μας..
Mικρό, καίρια λακωνικό το αφιέρωμά σου!

1:03 μ.μ., Φεβρουαρίου 09, 2011  
Blogger Katerina ante portas said...

Καλημέρα, Πηνελόπη μου, αυτόn τον Καλογιάννη εννοείς! Τώρα αλλάξανε οι καιροί..
Πηγαίναμε γυρεύοντας, αλλά περιέργως κοιμόμαστε με τα παπούτσια, ανεκτικοί, αμίλητοι, μοιραίοι..

1:03 μ.μ., Φεβρουαρίου 09, 2011  
Blogger Katerina ante portas said...

Tης νύχτας τα καμώματα..
Ενα ωραίο αφιέρωμα στον Ξυλούρη ας αναζητήσουμε στο blog Tρελλογιάννης.

1:06 μ.μ., Φεβρουαρίου 09, 2011  
Blogger ellinida said...

Αγαπημένη, πόσο οδυνηρή είναι η αλήθεια της εποχής. Ομως το συρματόπλεγμα δεν μπορεί να φυλακίσει το φως.
φιλιά

4:31 μ.μ., Μαρτίου 09, 2011  
Anonymous Ανώνυμος said...

Όπως πάντα προηγηθήκατε! (Γιώργο έχεις πακέτο http://www.frontpages.gr/?id=22&date=20110310)!
Γιατί σιωπάτε; Είσθε καλά;

7:15 μ.μ., Μαρτίου 10, 2011  
Blogger σταυροδρόμι said...

ένα χαμόγελο και ευχές για ένα ευλογημένο ταξίδι προς το Πάσχα περάσαμε να αφήσουμε! Μας λείψατε...

2:05 π.μ., Μαρτίου 11, 2011  
Blogger Πανος Βλαχος said...

Οι καιροί ου μενετοί = carpe diem
Σε ξαναβρισκω με χαρα αλλα μου φανηκες πολυ μελαγχολικη.
Ισως φταει ο χειμωνας και η ανοιξη που αργει να φτασει.

11:26 μ.μ., Μαρτίου 14, 2011  
Blogger travellerlina said...

γεια σου, κατερίνα...
ωραίο το blog σου!
ελινα

7:02 μ.μ., Μαρτίου 15, 2011  
Blogger Αγγελικη Ν said...

O Γιός του φεγγαριού! Υπέροχο τραγούδι των Mecano! To έχει ερμηνεύσει υπέροχα και η Montserrat Caballé Montserrat Caballé αλλά και εκφαστικότατα το Heavy Metal Group Stravaganzza Φιλάκια από Ν Αφρική

10:02 π.μ., Μαρτίου 16, 2011  
Blogger Katerina ante portas said...

Χαίρετε φίλτατοι,συγχωρείστε τη σιωπή μου..

@ellinida μου, γλυκύτατη φίλη, ευτυχώς που το Φως δεν φυλακίζεται!

@Ανώνυμε σας ευχαριστώ, καλά είμαι..Θα μπορούσα καλύτερα..

@Σταυροδρόμι μου, μου λείψατε και εσείς, πολύ..
@ Panos/Πάνο μου, σε βρίσκω και εγώ με χαρά στα τελευταία σου ποστ!Έλειψες.. Χρόνια πολλά στην Ιταλία και σε σάς!

@travellerlina Χαίρομαι που σε συναντώ! Μου αρέσουν οι φωτογραφίες σου!

@Αγγελική Ν., αγαπητή μου φίλη, σε ευχαριστώ! Την Η.Μetal εκδοχή που αγνοούσα, στην αφιερώνω και εύχομαι για γιορτή και γενέθλια, χρόνια πολλά, όμορφα, ειρηνικά!

6:45 μ.μ., Μαρτίου 28, 2011  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

noimage

Powered by Blogger


clock-desktop.com
  • Easy-Hit-Counters
  • Free Web Countersfrom18.11.05
  • Click for Athens, Greece Forecast Creative Commons License
    Αυτό έργοαναφορά www.katerinaanteportas.blogspot.com χορηγείται με άδεια 3.0 Unported.