Τρίτη, Μαΐου 30, 2006

Πλάσματα ενδημικά, σαν τα παλιά τραγούδια


Στο ανθισμένο μου μπαλκόνι, ενδημούν τελευταία πλήθος εντόμων και πεταλούδων και εμφανίζονται και διάφορα παράδοξα πλάσματα όπως έχω γράψει παλαιότερα. Σήμερα μου έγινε και άλλη αποκάλυψη. Ένα μολιτίρι, ένα μικρό σαμιαμίδι! Παραμόνευε υπομονετικά κάποιο απρόσεκτο έντομο, γαντζωμένο στον τοίχο. Πού να βρέθηκε εδώ αυτό το αρχέγονο ζωάκι, στην έρημο και το ύψος της σημερινής Αθήνας, άραγε; Ας σκορπίσω λίγο βρεγhttp://www.blogger.com/img/blank.gifμένο ψωμάκι στις γλάστρες!
Ίσως σε κάποιο παλιό αθηναϊκό σπίτι με κήπο, από τα λίγα που έμειναν,κάτι τέτοιο θα ήταν απόλυτα φυσιολογικό. Όμως σε αθηναϊκή πολυκατοικία, μοιάζει ακατόρθωτο, ασύλληπτο. Στο παλιό σπίτι στη Σπάρτη, επειδή υπάρχει και ο κήπος, καθώς και στο σπίτι των παππούδων μου στον Ταΰγετο, είναι συχνό φαινόμενο.

Όταν ο άνδρας μου κάθεται να διαβάσει την εφημερίδα του στην παλιά πετρόχτιστη ταράτσα, έχει παρέα του μια άφοβη σαύρα, που εμφανίζεται και λιάζεται αμέσως μόλις μυρίσει τον καπνό της πίπας του. Μόλις φύγει, φεύγει και αυτή! Τα βράδυα γύρω απο τις λάμπες που προσελκύουν έντομα και νυχτοπεταλούδες, εμφανίζονται τα σαμιαμίδια προσκαλώντας το ένα το άλλο με ένα χαρακτηριστικό ήχο, κοφτό και επαναλαμβανόμενο. Η συνύπαρξη τους, μας είναι αυτονόητη, χωρίς φόβο και προφύλαξη.

Όμως τα μικρούτσικα αυτά πλασματάκια, ανήκουν σίγουρα στα ερπετά και η σκέψη ότι μπορεί να είναι κάπως έτσι στην αρχή του ένας ας πούμε αλιγάτορας,ή ένα άλλο συγγενές είδος της ελληνικής πανίδας, φέρνει μια ανατριχίλα. Πόσο περίεργο είναι η αποχή μας, η απομάκρυνσή μας από την άμεση επαφή με τη φύση να μας δημιουργεί φόβους από το άγνωστο, ή πλήρη άφεση λόγω άγνοιας. Σκέφτομαι τη δηλητηρίαση που υπέστησαν οι καταναλωτές S/M, που αγόρασαν τα χόρτα τους από τον πάγκο του μανάβη και σίγουρα δεν τα είχαν δεί στη ζωή τους πως φυτρώνουν, ώστε να μπορούν να ξεχωρίσουν το άχρηστο ή το δηλητηριώδες.

Πόσο αρχαία είναι άραγε τα μικρά πλασματάκια που μοιάζουν να μη μεγαλώνουν και που ζούνε λογικά αιώνα μετά από τον άνθρωπο, το δυνατότερο πλάσμα στη γή!
Είμαι περίεργη τι άλλη γνωριμία θα κάνω στο αθηναϊκό μου μπαλκόνι.

'Ωρες είναι να βγεί από τις γλάστρες μου το μικρό χαμένο χελωνάκι που είχαν φέρει τα παιδιά από τον κήπο της Σπάρτης και εξαφανίστηκε!

Χαρισμένο σε όλους,από τους Brobdingnagian Bards , το The Unicorn Song ιρλανδικό τραγούδι καθώς και ένα παλιό αγγλικό παραδοσιακό τραγούδι που στα 60΄s το έκαναν γνωστό οι Simon & Garfunkle, το Scarborough Faire.

Ετικέτες ,

16 Comments:

Blogger πολυβιος said...

όαση είσαι, κατερινιώ μου. σε χαιρετώ !

8:58 μ.μ., Μαΐου 30, 2006  
Blogger Λύσιππος said...

Yπέροχες οι χελώνες - ο λαγός που είναι;;;

8:59 μ.μ., Μαΐου 30, 2006  
Blogger ci said...

Koίτα να δεις κάποια πράγματα που θεωρούμε δεδομένα και αυτονόητα πόσο δεν είναι αυτονόητα τελικά..
Ευχαριστώ για την πάντα ξεχωριστή μουσική:)

9:03 μ.μ., Μαΐου 30, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

-Σε αντιχαιρετώ φίλτατε Polyvie, εύχομαι να περνάς καλά στα άλλα μέρη.
-Για σκέψου Λύσιππε, magician νομίζεις ότι είμαι? ;)
(για σένα θα γίνει μια εξαίρεση-ευχαριστώ για την λινκΕπιλογή)
-Ευχαριστώ και εγώ αγαπητή μου φίλη, που με ξεχωρίζεις. Να είσαι πάντα χαρούμενη΄
(Λατρεύω την αλλαγή του look στο site σου)

9:36 μ.μ., Μαΐου 30, 2006  
Blogger ΠΡΕΖΑ TV said...

Παντα ηθελα να παρω μια σαβρα για το σπιτι αλλα ακομη να τα καταφερω...

10:49 μ.μ., Μαΐου 30, 2006  
Blogger Juanita La Quejica said...

Σήμερα έκανε την εμφάνισή της η πρώτη cucaracha του καλοκαιριού. Δεν την καλοδεχτήκαμε. Σαμιαμίδι σχεδόν κάθε χρόνο εμφανίζεται στην βεράντα, λένε ότι φέρνει καλή τύχη. Για να δούμε, θα φανεί και φέτος;

11:23 μ.μ., Μαΐου 30, 2006  
Blogger peftasteri said...

"όποιος λέει, έχει στο σπίτι του σαμιαμίδι είναι τυχερός"

"άσ'το, μη το πειράζεις, είναι γούρικο"

"μωρέ τι αδύνατο παιδάκι, σαμιαμίδι σκέτο!"

Το σαμιαμίδι λοιπόν, ή μολιτίρι για άλλους, δηλώνει το μικρό, το ευκίνητο. Θεωρείται όμως και γούρικο πολύ απλά διότι όπως και η αράχνη η κοινή "καθαρίζει" το σπίτι μας από παντώς είδους έντομα και λοιπά.....ανατριχιαστικά, όπως κορέους, μύγες, σκνίπες και κουνούπια αλλά και ....μια κατσαριδούλα, η μικρή Τερέζαααα.

εμάς πάντως στο σπίτι μας είναι καλοδεχούμενα...

11:56 μ.μ., Μαΐου 30, 2006  
Blogger ηω-λιθικός said...

συνεχίζεις να μας εκπλήζεις με " μινιατούρες" , πολλές φορές απαρατήρητες,....

1:04 π.μ., Μαΐου 31, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

Kαλημέρα παιδιά! Tι έγινε κάνατε το πρώτο σας μπάνιο; Τελευταίο Χριστός Ανέστη σήμερα. Της Αναλήψεως αύριο και συνηθίζαμε παλιά να κάνουμε το πρώτο μας μπάνιο!

-Πρέζα tv εννοείς, χαμαιλέοντα από pet shop; (Ουχ δεν θέλω να το σκέφτομαι..)
-Ραντεβού πριν τα μπάνια Juanita μου φαίνεται ότι δίνει.
-Φυσικά peftasteri μου, κόντρα στη φύση θα πάμε;
-Η "έκπληξη" είναι του.. ρεπερτορίου μου αγαπητέ Ierolithike! (Είσαι καλύτερα τώρα;)

12:13 μ.μ., Μαΐου 31, 2006  
Blogger Marina said...

Χελωνάκια, μολιτιράκια, μόνο σκατζοχοιράκια δεν έχει ο κήπος σου.. Χάρμα οφθαλμών τα μικρά ερπετά με τις φωνίτσες τους..
Εχεις προσπαθήσει να πιάσεις μολιτίρι? Σου μένει η ουρά στο χέρι και ο κάτοχος γρήγορα εξαφανίζεται μέχρι να μεγαλώσει η καινούργια του ουρά..!!

5:01 μ.μ., Μαΐου 31, 2006  
Blogger Unknown said...

λένε ότι φέρνει και καλή τύχη λες να μας φέρει τώρα και μας;;;;)

12:59 π.μ., Ιουνίου 01, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

Kαλημέρα σας φίλοι μου!
Καλό μήνα, σήμερα 1 Ιουνίου! Καλοκαιράκι, ετοιμαστείτε για θάλασσες.
-Μarina μου, επέμενα ιδιαίτερα να μην κουβαλήσουν ΚΑΙ σκατζοχοιράκι! Όσο για το μολιτίρι, εεμμ όχι ότι φοβάμαι, αλλά δεν θα το έπιανα με τίποτα! (Το χέρι στη φωτο δεν είναι δικό μου0 :)
-Street spirit μου, αν είναι έτσι να τοιχοκολλήσω τις φωτογραφίες του παντού, μέσα και έξω από το σπίτι! ;)

10:04 π.μ., Ιουνίου 01, 2006  
Blogger ci said...

Καλό μήνα Κατερινιώ:))

8:06 μ.μ., Ιουνίου 01, 2006  
Blogger ellinida said...

Το σπίτι μου είναι γεμάτο μολυντήρια , τρέχουν στους τοίχους μέσα κι'έξω !
Ο κήπος έχει σαύρες , φίδια και ποντίκια . Οικόσιτα τα θεωρώ . Τους πετάω και φαγάκι .
Να'σαι καλά βρε Κατερινιώ .
Καλό μήνα .

9:34 μ.μ., Ιουνίου 01, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

Kαλό μήνα κορίτσια, την αγάπη μου!

11:49 μ.μ., Ιουνίου 01, 2006  
Anonymous Ανώνυμος said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

10:06 π.μ., Φεβρουαρίου 16, 2007  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

noimage

Powered by Blogger


clock-desktop.com
  • Easy-Hit-Counters
  • Free Web Countersfrom18.11.05
  • Click for Athens, Greece Forecast Creative Commons License
    Αυτό έργοαναφορά www.katerinaanteportas.blogspot.com χορηγείται με άδεια 3.0 Unported.