Πέμπτη, Φεβρουαρίου 01, 2007

Στο μάτι του γλάρου


Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει.. μας θυμίζει η Citronella και επειδή από τη φύση μας ετοιμαζόμαστε πάντα για καλοκαίρια, τώρα που τυπικά μπαίνουμε στον τελευταίο -καλό- μήνα του Χειμώνα, ονειρευόμαστε αποδράσεις στη Μεγαλόνησο, στα αγαπημένα Χανιά.

Το σήμα κατατεθέν της πόλης των Χανίων, είναι ο φάρος στην είσοδο στο παλιό λιμάνι. Γραφικό και αβανταδόρικο φωτογραφικά αξιοθέατο, φέρνει στο νού μέρες ξενοιασιάς, διακοπών και καλού καφέ στα παράλια καφενεία -λέγε Άρωμα- που μου αρέσουν.

Ο Φάρος το πρωί και μια άλλη όψη του το βράδυ, ελπιδοφόρα φλόγα, παρηγορητική, που χωροθετεί την είσοδο των πλεούμενων και προειδοποιεί τους ναυτιλομένους. Η φωτεινή γραμμή στο βάθος είναι η παραλία προς και τα κέντρα με την ωραία θέα.

Η ιστορία του συνδέεται με την ιστορία του λιμανιού. Το 1212μ.χ. οι Ενετοί κατέκτησαν όλη την Κρήτη. Τότε αποφάσισαν να οικοδομήσουν μια νέα πόλη πάνω στην αρχαία Κυδωνία (τα σημερινά Χανιά). Το λιμάνι δεν είναι όλο φυσικό. Αρχίζει να κατασκευάζεται ανάμεσα στο 1320 και 1356μ.χ. το έργο συνεχίστηκε για τα επόμενα 200 χρόνια οπότε κατασκευάστηκε και ο φάρος σε διαφορετική μορφή από τη σημερινή. Από το 16454 μέχρι το 1830 στην Κρήτη παρέμεναν Τούρκοι κατακτητές. Αυτοί δεν χρησιμοποιούσαν το λιμάνι των Χανίων αλλά αυτό της Σούδας. Έτσι με τα χρόνια ο φάρος καταστράφηκε αφού κανείς δεν φρόντιζε για την συντήρησή του. Το 1830 οι Άγγλοι έδωσαν την Κρήτη στους Αιγύπτιους. Τότε έγιναν πολλά δημόσια έργα. Ο φάρος επισκευάστηκε πάνω στην αρχική του βάση. Όμως ο νέος φάρος είναι διαφορετικός από τον παλιό, μοιάζει πιο πολύ με μιναρέ. Έχει εσωτερική σκάλα που οδηγεί σε μπαλκόνι με γυάλινο πυργίσκο. Έρευνες που έγιναν τον τελευταίο καιρό για την αντικατάσταση του φάρου έδειξαν ότι η βάση του φάρου που είναι Ενετική χωρίζεται από τον υπόλοιπο φάρο με ξύλινη σχάρα.


Έχει μια γοητεία το θέμα του φάρου και η ζωή του φαροφύλακα αν και τώρα η φάροι ασετυλίνης ακόμα και ηλιακού φωτός αντικατέστησαν τους φύλακες σχεδόν παντού στην Ελλάδα, όπως και οι πεζοί φωτοσημαντήρες.

Oι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν από την @ναστασία , την ευχαριστούμε!
Aκούμε Pharos, κομμάτι experimental ambient από τον Gianni Papaioannou.

Ύστερον: Η ασφυξία της ζωής στην πόλη μας και η αντίθεση της ομορφιάς των Χανίων, εκφράζεται νομίζω στο παραπάνω videaki που βρήκα σε ένα ενδιαφέρον blog Athens9.

Υστερώτερον: Μια ακόμα ωραία φωτογραφία θεματική φάρου, είναι από το Reuters.

12 Comments:

Blogger kiki said...

Μία από τις ομορφότερες πόλεις που έχω δει!

1:38 μ.μ., Φεβρουαρίου 01, 2007  
Blogger An-Lu said...

Αχχχχχχ...Χανιάααααα....
Γιατί μου το κάνεις αυτό Κατερίνα μου;
Γιατί με ξεσηκώνεις ;-)
Θέλω διακοπέεεεεεες!

2:51 μ.μ., Φεβρουαρίου 01, 2007  
Blogger Katerina ante portas said...

Ax βρε παιδιά τι έπαθα σήμερα με τον blogger, δεν με αφήνει να μπω στη σελίδα μου, ούτε στη σελίδα ορισμένων άλλων.
Μου δίνει κωδικό bX-vjhbsj μήπως ξέρετε τι μπορεί να σημαίνει;

-Έχεις απόλυτο δίκιο, oneiromageiremata, μεγάλη πόλη, δίπλα στη θάλασσα δίπλα στις εξοχές..

-Πάμε An Lu τι είναι τα Χανιά μισή μέρα ταξίδι με το πλοίο (Το άλλο το γρήγορο δεν το δρομολόγησαν ακόμα..)

4:21 μ.μ., Φεβρουαρίου 01, 2007  
Blogger Τζων Μπόης said...

Τι σου βγάζει λέει;
bX-vjhbsj;;;
Χαχαχαχα!!!
Κατερίνα με εντυπωσιάζεις, για να μη σου πω ότι με αφήνεις ειλικρινά άφωνο, μα δεν ξέρεις τι είναι το bX-vjhbsj;
...κι εγώ ο έρμος που δεν ήξερα πως να κάνω link, εδώ ανακαλύπτω ότι ούτε κι εγώ ξέρω το bX-vjhbsj!!!
Καλά αυτό το blogging είναι πραγματικά απόλαυση, τι απόλαυση, ΠΟΡΡΩΣΗ, παρατάω ότι έχω κατά νου να διαβάσω προσεχώς και σπεύδω να ανακαλύψω το μαγικό bX-vjhbsj! Τύφλα να ΄χει το ρημαδο-λινκ, όλα τα λεφτά πλεόν στο bX-vjhbsj!!!!!

Κατερίνα, σήμερα εκτός από το bX-vjhbsj, το οποίο όπως καταλαβαίνεις με έχει συνεπάρει, ήρθαν και τα Χανιά και με ξετίναξαν τελειωτικά!
Χανιά, πόλη αγαπημένη, πόλη πανέμορφη, έχω περάσει εκεί υπέροχα όσες φορές την έχω επισκεφτεί, ειδικά το φθινόπωρο ή την άνοιξη είναι όνειρο!
Καφεδάκι, στο καφέ απέναντι από το ενετικό λιμάνι δίπλα στο Φάρο με θέα όλη τη παλιά πόλη και το πέλαγο είναι όλα τα λεφτά !

Κοίταξε όμως τώρα συμπτώσεις, αγαπάμε και οι δύο τα Χανιά, λατρεύουμε τη Μάνη (άλλη πόρρσωη κι αυτή), έχουμε περάσει από τον Πύργο (εγώ πάντως νοερώς), καμιά φορά έρχόμαστε στο τσακίρ κέφι με τις valeur και τις Ενέγγυες Πιστώσεις και πρωτίστως αγνοούμε και δύο το μαγικό bX-vjhbsj!
Ε, τώρα πες μου δεν είναι φοβερές οι συμπτώσεις...
...εκτός βέβαια από την ηλικία, εσύ είσαι μεγαλύτερη, γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε;

9:41 π.μ., Φεβρουαρίου 02, 2007  
Blogger tassoula said...

Αχ πατρίδα!!!!!!!!
Καλό μήνα!!!

10:12 π.μ., Φεβρουαρίου 02, 2007  
Blogger aeipote said...

Δεν και με ότι διαβάζω θα ήθελα [να επισκεφθώ τα Χανιά].
Οι Φάροι είναι, γενικώς, μαγική υπόθεση.


Καλό Απογευματάκι

10:27 π.μ., Φεβρουαρίου 02, 2007  
Blogger Juanita La Quejica said...

Χθες ο blogger είχε προβλήματα Κατερινάκι. Ευτυχώς από το βράδυ τακτοποιήθηκε το θέμα, από ό,τι φαίνεται. Το βιντεάκι του τέλους ... ωχ! Χανιά επειγόντως!

2:52 μ.μ., Φεβρουαρίου 02, 2007  
Blogger patsiouri said...

Χανιά και Λακωνία έτσι?? είσαι ο άνθρωπος που συνδυάζει 2 τελειότητες Κατερίνα μου, την πατρίδα και το πιό όμορφο μέρος της Ελλάδας κατά τη γνώμη μου...

Έτσι από περιέργεια άν μάθεις τί ήταν αυτό το bX πως το είπες ρίξε ένα συνοπτικό σύρμα, γιατί μπορεί ο blogger να κόλλησε, εγώ όμως ΜΠΗΚΑ ΚΑΙ ΕΓΡΑΨΑ στο δικό μου απόκτημα!! Η τύχη βοηθάει τους άσχετους και τους πρωτάρηδες μου φαίνεται!

8:22 μ.μ., Φεβρουαρίου 03, 2007  
Blogger Lorelei Am Rhein said...

Καλημέρα, Κατερίνα μου!

Όλο και περισσότερο θέλω να φύγω από την πόλη και να ζήσω σε ένα μέρος κοντά στη φύση!

Ο ζωγράφος που ζήτησες
είναι ο Edward Burne Jones.
(Άγγλος, ανήκει στους προ-Ραφαηλίτες).

Φιλιά.

8:17 π.μ., Φεβρουαρίου 05, 2007  
Blogger Katerina ante portas said...

Kαλημέρα!!!
Ταξίδια κοντινά, ή μακρινά, την ίδια απόλαυση αφήνουν, την αίσθηση της ξενοισιάς και της ξεκούρασης!
Την τρομερή ανακάλυψη, τη συνύπαρξη με τη φύση και τα φαινόμενά της, όπως μια ξαφνική χιονοθύελλα!

-John boy αδιόρθωτε! ;)
(και οι φάροι ..βρέ!)

-Καλό μήνα γλυκειά μου tassoula :) Τη νοιώθω ώρες ώρες και δικιά μου!

-Ευχαριστώ φίλε αείποτε, ωραίο θέμα οι φάροι. Τώρα για τα Χανιά θα υπάρχει κάποιος λόγος, γιατί σαν πόλη είναι ωραίο να μένει κανείς.

-Juanita μου, όποτε θέλεις, καλεσμένη! Ωραίο το βιντεάκι, πράγματι!

-Το patsiouri! Α το πατσιούρι το μικρό μας, καλά λέω ότι μου θυμίζεις το armiriki-John boy-!
Kαλή συνέχεια!

-Σε ευχαριστώ πολύ lucy of wild flowers! Μου αρέσουν εξαιρετικά οι αλλαγές οι απρόσμενες στη σελίδα σου!

2:31 μ.μ., Φεβρουαρίου 06, 2007  
Blogger ci said...

Πανέμορφα, πράγματι μάς άνοιξες και μας την όρεξη για βόλτες Κατερίνα!
Προς το παρόν για θάλασσα βλέπω να πετάγομαι ως την Καβάλα που αν και τόσο γνωστή παραμένει πάντα τόσο ελκυστική.

11:14 π.μ., Φεβρουαρίου 09, 2007  
Blogger Katerina ante portas said...

Δεν έχω πάει ποτέ στην Καβάλα citronella μου, να πρόταση ταξιδιού!
Όλες οι διαδρομές, μικρές ή μακρυνές δίνουν την ευκαιρία της ανανέωσης.

2:01 μ.μ., Φεβρουαρίου 09, 2007  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

noimage

Powered by Blogger


clock-desktop.com
  • Easy-Hit-Counters
  • Free Web Countersfrom18.11.05
  • Click for Athens, Greece Forecast Creative Commons License
    Αυτό έργοαναφορά www.katerinaanteportas.blogspot.com χορηγείται με άδεια 3.0 Unported.