Παρασκευή, Δεκεμβρίου 09, 2005

Βιβλία, βιβλία και γνώση!



π.Ευσέβιος Γιαννακάκης

Δύο αφορμές μου δίνονται σήμερα για το σημερινή καταχώρηση. Η μία είναι το σχόλιο του νεαρού φίλου στη χθεσινή καταγραφή, “ Ειλικρινά, με αφήνουν αδιάφορο κλπ” και η άλλη, ένα βιβλίο: “Κοντά στον πόνο και μαζί με τους πονεμένους”. Γραμμένο απο τον ίδιο, το συμπατριώτη μου, μακαριστό πλέον, αλλά στη ζωή άγιο , γέροντα Ευσέβιο Γιαννακάκη, βραβευμένου απο το ίδρυμα Λαιμού, ως ιερέας της χρονιάς. Μου το έστειλαν από το Μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου στο Βερίνο.
Τον π. Ευσέβιο Γιαννακάκη, τον γνώρισα στο εκκλησάκι του Αγ. Λουκά , μέσα στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο, όταν δοκιμάστηκαν σωματικά και νοσηλεύτηκαν δικοί μου. Εκεί αναλώθηκε με τα χαρίσματά του, προορατικό, ιαματικό, ποιμαντικό, δίπλα στο νοσηλευόμενο, δίπλα στους δικούς τους, σχεδόν μέχρι λίγα χρόνια, προ του θανάτου του, στο Βερίνο.
Τότε, ήταν μέρα θεοφανείας για μένα, που σαν τον νεαρό μου φίλο, "δεν με αφορούσε η υπόθεση θρησκεία και πίστη"...
Είχα ήδη φτιάξει την οικογένειά μου, είχα καταξιωθεί στη δουλειά μου, αισθανόμουνα τα φτερά μου τεράστια και γερά για μεγάλες πτήσεις.. Μέσα σε μισή ώρα, η συζήτηση με το γέροντα, που φανέρωσε απροσδόκητα και κατά τρόπο αυθεντικό, αυτό που τα βιβλία δεν είχαν καταφέρει, με προσγείωσε. Για να δεχτώ την ευχή, κάτω από το πετραχήλι του, δεν ταπείνωσα μόνο το κεφάλι και το σώμα, αλλά και την ψυχή και τη διάνοια. Μωρή μέσα στην αγάπη του Θεού, είδα τον κόσμο όλο, με άλλα μάτια…
Γέροντας στην ορθοδοξία, δεν σημαίνει κατ’ ανάγκην μεγάλος σε ηλικία, αλλά σε σοφία, σε γνώση Θεού. Έτσι τον πολιό γέροντα Σίμωνα π.χ., στην Πεντέλη, διαδέχτηκε στην πνευματική ποιμαντική ο νεότατος π. Ονούφριος.
Η επίδραση στη ζωή μας, των Γεροντάδων, έρχεται σαν δροσερό αεράκι. Και άλλοτε, σαν βίαιη και φοβερή πνοή, που σου καθαρίζει το μυαλό και την αντίληψη, σου δυναμώνει την ψυχή, σου δίνει όραμα και ελπίδα, όσο καμία μελέτη ή διαδασκαλία.
Αν ο Θεός έπαιρνε θέση δίπλα μας, τότε, θα είχε τη μορφή κάποιου , που βίωσε απόλυτα την Αγάπη, την Απλότητα και την Αλήθεια, ενός Γέροντα, ή μιας Γερόντισσας, της ορθόδοξης παράδοσης.


Οι ίδιοι, ολόκληροι φως και αγάπη, γίνονται μαγνήτης που ελκύει το μέταλλο της καρδιάς μας και διαλύουν τη μασκαράτα της πανοπλίας μας και τα φτιασίδια του εγωισμού μας.
Όπως υπήρξαν ο γέρων Πα-ί-σιος ο αγιορείτης, ο γέρων Πορφύριος στον Ωρωπό, ο Ιάκωβος, στην Εύβοια, η Γαβριηλία στην Αθήνα, η Μακρίνα στο Βόλο ο Φιλόθεος Ζερβάκος στην Πάρο, τόσοι άλλοι και ο ανακηρυγμένος άγιος της Αίγινας, Νεκτάριος.

Όπως υπάρχουν σήμερα στη ζωή πολλοί, αυτοί που -ευτυχώς- είναι η πνευματική τους συνέχεια..

Τα υπόλοιπα δύο βιβλία που παρουσιάζω, μια και πλησιάζουν Χριστούγεννα, είναι αφιερωμένα σε δυο πολύ γνωστούς και καταξιωμένους γεροντάδες:

father Porfirios Του Κλείτου Ιωαννίδη, "Ο γέρων Πορφύριος-Μαρτυρίες και εμπειρίες", 8η έκδοση και του Νικ.Ζουρνατζόγλου, "Γέροντας Παϊσιος ο Αγιορείτης 1924-1994"-Μαρτυρίες προσκυνητών".

12 Comments:

Blogger ci said...

Χτες όταν διάβασα το προηγούμενο άρθρο σου, για τις ευχές χωρίς Χριστό, θυμήθηκα κι εγώ μια δική μου ανάλογη εμπειρία ..όπου όμως στην κλινική δεν υπήρχε έστω ένα μικρό εκκλησάκι.
Σεβαστό το ότι μπορεί να θέλαν κι αυτοί να είναι πολιτικά ορθοί-ας έβαζαν και έναν χώρο για μουσουλμάνους και μια συναγωγή, ειλικρινά θα το έβρισκα και πιο δίκαιο.
Αλλά ήταν μια φοβερή έλλειψη σε εκείνες τις συνθήκες.

7:07 μ.μ., Δεκεμβρίου 09, 2005  
Blogger drskafidas said...

καλως τους βελοπουλους

1:17 π.μ., Δεκεμβρίου 10, 2005  
Blogger Juanita La Quejica said...

Ποιός είναι ο βελόπουλος;

5:15 μ.μ., Δεκεμβρίου 10, 2005  
Blogger Katerina ante portas said...

Ναί βρε παιδί μου, ποιοί είναι;
Ελπίζω όχι οι ευγενικοί γραβατοφορεμένοι πουκαμισάτοι νέοι, με τις μαύρες τσάντες στο χέρι, που ήρθαν απο την ούζα να μας.. εκπολιτίσουν! ;)
Καλησπέρα κορίτσια!
Κατανοείτε, ελπίζω, ότι είναι ένα άνοιγμα ψυχής, βεβαίως βεβαίως!

7:06 μ.μ., Δεκεμβρίου 10, 2005  
Blogger ci said...

Καλησπέρα Κατερίνα, είναι σαφές ότι είναι άνοιγμα ψυχής το οποίο εγώ έμαθα ότι γίνεται πάντα σεβαστό.
Αλλά πάλι..ίσως ο νεαρός φίλος μας ξέρει καλύτερα!
:)

9:03 μ.μ., Δεκεμβρίου 10, 2005  
Blogger Νicola Beerman said...

Ισως το σχολιο μου να'ταν παρακινδυνευμενο και να δημιουργησε λαθος εντυπωσεις.Για να σας εξηγησω λεω το εξης:''ειμαι αδιαφορος σε δογματα και θρησκευτικες τυπολατριες.Ζυγιζω προσεκτικα τις αποψεις ολων των ανθρωπων(νεων ,γερων,μορφωμενων ή μη).Πιστευω στην ΑΓΑΠΗ και σταματαω να πιστευω οταν αρχιζουν τα ...θαυματα και τα μεταφυσικα.Προτιμω να ερχομαι σε επικοινωνια με τους συνανθρωπους μου παρα με το θεο.Ξερω οτι μου λειπει η πιστη και βλεπω τα πραγματα περισσοτερο με τη λογικη.Μακαρι να ζουσαμε με μονο γνωμονα την αγαπη και ο θεος θα'ταν περιττος.

Παραθετω και το εξης που μολις θυμηθηκα:σε ερωτηση δημοσιογραφου σε εναν ιερεα για την κολαση ,τον παραδεισο και την μεταθανατον ζωη,αυτος απαντησε:''μπορουμε κοριτσι μου να μιλαμε μερες για τα διαφορα δογματα των θρησκειων αλλα παντα θα κανουμε ικασιες καθ'οτι θα μιλαμε για κατι αγνωστο.Ειναι σαν να κατευθυνομαστε προς την πρωτευουσα και να δουμε μια πινακιδα που γραφει'Αθηνα'.Ειναι δυνατον ποτε να καταλαβουμε τι εστι Αθηνα ,αν δεν μπουμε στο κεντρο,να κατεβουμε στο συνταγμα,να περπατησουμε στου Ψυρρη κτλ;Το ιδιο ακριβως ειναι οταν η θρησκεια μας μιλαει για παραδεισο,κολαση κτλ.''

11:46 π.μ., Δεκεμβρίου 11, 2005  
Blogger ci said...

nicola, μερικές φορές αναρωτιέμαι πόσοι τα έχουν πραγματικά λυμένα αυτά..όσο σίγουρος και να 'ναι κανείς ότι πιστεύει ή ότι δεν πιστεύει, πάντα τα γιατί εμφανίζονται!
Αλλά το βασικό είναι το να σέβεσαι τα πιστεύω του άλλου και να τον δέχεσαι (γι αυτό και χτες -στιγμιαία- εκνευρίστηκα με την "εξυπναδούλα" που βρήκε να πετάξει ο σκαφιντας).

Γιατί όπως λες η βάση είναι η διάθεση για επικοινωνία.
Κι αν δεν υπάρχει αυτό, ούτε θρησκείες ούτε μόρφωση ούτε τίποτα βοηθά!!

Την καλημέρα μου:)

12:25 μ.μ., Δεκεμβρίου 11, 2005  
Blogger Juanita La Quejica said...

Χμ... εγώ επιμένω να ρωτάω ποιός είναι ο Βελόπουλος, δεν μου λέει τίποτα το όνομα. Παραδέχομαι βέβαια ότι προσπαθώ να μην ακούω ειδήσεις στην ελληνική τηλεόραση και να μην διαβάζω ελληνικές εφημερίδες, πέραν της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας, που και πάλι ένα ακόμα σκουπίδι μου φαίνεται πλέον μέσα στα υπόλοιπα, μόνο που αυτή δε έχει τόσο έντονη ζοφερή μπόχα.
Και για να μην παρεξηγηθώ, δηλώνω άθεη, αγνωστικίστρια. Αλλά με αμέτρητο σεβασμό και κατανόηση στα Πιστεύω και στην ανάγκη για Πίστη των συνανθρώπων μου.

3:43 μ.μ., Δεκεμβρίου 11, 2005  
Blogger Katerina ante portas said...

Φίλτατε nicola, ελπίζω η αναφορά μου σε σένα να μή σου έδωσε την εντύπωση ότι εγκαλείσαι για οτιδήποτε! Ήταν όπως το λέω, είδα
σε σένα τα νιάτα μου, τη στάση ζωής μου πριν να γνωρίσω το γέροντα και χαμογέλασα. :)
Πιστεύεις καλέ μου στην ΑΓΑΠΗ και νομίζεις ότι είσαι μακριά απο το Θεό; Αν μιλούσες με ένα "γέροντα" (σου θυμίζω ότι έτσι ορίζεται στην ορθοδοξία ο γεμάτος σοφία και άλλα χαρίσματα πνευματικός, όχι κατ'ανάγκην ηλικιώτης), θα σου έλεγε ότι αφού επικοινωνείς με τον συνάνθρωπο επικοινωνείς και με το θείο. Το αντίθετο, αν αγαπούσες το Θεό που δεν τον γνωρίζει κανείς και μισούσες τον διπλανό σου θα ήταν περίεργο! Θυμάμαι μια γριούλα γειτόνισσα που έλεγε "βλέπεις το γείτονά σου, βλέπεις το Θεό σου"!
Snowflake μου, δεν είπε και τίποτα ο drS., άλλωστε σε μιά παρέα λέγονται διάφορα.Είναι όπως το λές εσύ και ο nicola, αρκεί η διάθεση για επικοινωνία, χωρίς παράμετρο το διαφορετικό, τη μόρφωση, την ηλικία κλπ (Αρκεί επίσης, ο drS., να μας εξηγήσει τί είναι οι..βελόπουλοι, μην καταντήσει το πράγμα σαν το ανέκδοτο με τον πάπα και τον κ.Παπαδόπουλο)! :)
Juanita-κι μου αν είσαι εσύ άθεη αγνωστικίστρια, τότε θα έπρεπε παλιές σου καθηγήτριες να κάνουν χαρακίρι. Ο νοών νοείτω. Έχω τη γνώμη όπου υπάρχει "ομορφιά", εκεί έχει εγγίσει ο Θεός, όσο ποιητικό ή αφηρημένο ακούγεται αυτό.
Με αγάπη για όλους σας

4:39 μ.μ., Δεκεμβρίου 11, 2005  
Blogger Filotas said...

Λοιπόν κορίτσια ο Βελόπουλος είναι μια φαιδρή περσονα της τηλεοπτικής Θεσσαλονίκης, ο οποίος αναπτύσει θεωρίες συνομωσίας και αναλύει την προτίμηση του θεού και άλλων φυσικών δυνάμεων προς το ημέτερο γένος! Ταυτοχρόνως ενώ κάνει εκπομπή πουλάει και τα βιβλία του. Best Seller με μεγάλη διαφορά "τα Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών" στο οποίο μπορείτε να εντοπίσετε τις συνομωσίες που εξυφαίνονται για να συρρικνωθεί ο ελληνισμός στην εποχή μας! Νομίζω ότι ο χαρακτηρισμός του drskafida είναι τραβηγμένος, γιατί αδικεί εσάς...Τα σέβη μου!ΣΗΜ: σήμερα ήπια καφέ με το νέο μητροπολίτη Δράμας!!!!!!!

7:00 μ.μ., Δεκεμβρίου 13, 2005  
Blogger Katerina ante portas said...

Μάλλον δεν διάβασε τότε το κείμενο και αντέδρασε χαριεντιζόμενος φαντάζομαι!
Μητροπολίτης Δράμας! Ποιός τη χάρη σου Αngelito!
Σε ευχαριστώ για τις πληροφορίες, να μη μας μείνουν αναπάντητα τα ..βέλη και ο καϋμός.. :)

8:34 μ.μ., Δεκεμβρίου 13, 2005  
Anonymous Ανώνυμος said...

Διαβάζω τα σχόλια μετά από τόσο καιρό και αναρωτιέμαι μήπως οι βελόπουλοι ή ο Βελόπουλος δεν είναι τελείως έξω από τα τεκταινόμενα σήμερα; Οι εβραίοι την καταγωγή τραπεζίτες και ΔΝΤούδες δεν μας αναγκάζουν σε οικονομική και επόμενη μάλλον εθνική συρρίκνωση;; Αναρωτιέμαι..

4:32 μ.μ., Δεκεμβρίου 02, 2010  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

noimage

Powered by Blogger


clock-desktop.com
  • Easy-Hit-Counters
  • Free Web Countersfrom18.11.05
  • Click for Athens, Greece Forecast Creative Commons License
    Αυτό έργοαναφορά www.katerinaanteportas.blogspot.com χορηγείται με άδεια 3.0 Unported.