Παρασκευή, Μαρτίου 10, 2006

Στην κοιλάδα του Άδειν

Αγάπες μυστικές με τα πρώτα λόγια του 'Υμνου.
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα λόγια του 'Υμνου! (Ελύτης)



Μια όμορφη ιστορία συνδέει το σημερινό ξεκίνημα των ακολουθιών, όμορφη όπως όλες εκείνες που λέγονται απο τα βάθη της ρωμιοσύνης. Από εκείνες που παρέδιδε από γενιά σε γενιά ο απλός κόσμος, ο λαός, που συμμετείχε και δεν έστεκε αφιονισμένος θεατής της τηλοψίας.
Στα 626 μ.Χ. που λέτε, οι Άβαροι πολιόρκησαν τη Βασιλεύουσα, την Κωνσταντινούπολη δηλαδή. Οι κάτοικοι ήλθαν σε δύσκολη θέση, γιατί ο βασιλιάς Ηράκλειος και ο στρατός του έλειπαν εκτός των τειχών, σε εκστρατεία. Οργανώθηκαν και οφθαλμοφανώς βοηθήθηκαν με επέμβαση της Κυρίας Θεοτόκου που έχει και άλλες φορές σταθεί σε σωτηρία του γένους μας. Με επικεφαλής τον πατριάρχη Σέργιο και τον πρωθυπουργό Βώνο, αυθόρμητα όλοι, όρθιοι, έψαλλαν με ευγνωμοσύνη παιάνα νικητήριο, αφιερωμένο σε Εκείνη, το γνωστό Τη υπερμάχω". Αργότερα, ο Ρωμανός ο Μελωδός, συνέθεσε σε 24 "οίκους", τη γνωστή ακολουθία του "Ακαθίστου Ύμνου", για να υπάρχει η θύμηση του εκπληκτικού γεγονότος της σωτηρίας του λαού .
Η ορθόδοξη εκκλησία, τις τέσσερες Παρασκευές των νηστειών, μετά τον εσπερινό και το απόδειπνο ψάλλει τμηματικά από έξη κάθε φορά τους οίκους, του Χαιρετισμούς και όλους μαζί τελευταία, την Παρασκευή του Ακάθιστου Ύμνου.
Σήμερα στις εκκλησιές, θα απευθυνθούμε στη Μητέρα της καρδιάς μας, σαν τον λαό που πανηγύριζε, σαν τον Άγγελο Πρωτοστάτη, που τίμησε πρώτος την κόρη.
Οι Βυζαντινές εικόνες ιστορούν ανθρωπολογικά το πρόσωπο Εκείνης που αξιώθηκε να ενσαρκώσει το Χριστό, το Θεό μας.
Ο Κόντογλου, έτσι περιγράφει τη συνήθη αποτύπωση του πορτραίτου της, της εικόνας της κατά τη βυζαντινή τεχνοτροπία:

"Το κεφάλι της είναι σκεπασμένο σεμνά και σοβαρά με το μαφόριο, ένα φόρεμα φαρδύ κι’ ιερατικό σκούρο βυσσινί, που πέφτει στον ώμο της απλόχωρο, αφήνοντας να φαίνεται μοναχά το μακρουλό πρόσωπό της και τα χέρια της. Από μέσα από το σκέπασμα φαίνεται μια στενή λουρίδα από το δέσιμο του κεφαλιού της που σφίγγει το μέτωπό της και αφίνει να φανούνε μονάχα οι άκρες των αυτιών της. Το μέτωπό της είναι σαν μελαχροινό φίλντισι, αγνό, απλό και κατακάθαρο. Τα ματόφρυδά της είναι καμαρωτά, ζωηρά και μακρυά, φτάνοντας ίσαμε κοντά στ’ αυτιά της, τα μάτια της αμυγδαλωτά, ισκιωμένα, καστανά, βαθειά, σοβαρά μα γλυκύτατα, με τ’ ασπράδι καθαρό μα ισκιωμένο.
Το βλέμμα της είναι μελαγχολικό απλό, ίσιο, ήσυχο, συμπαθητικό, αγαπητό, θλιμένο μα και μαζί χαροποιό, αυστηρό μα και μαζί συμπονετικό, αγιώτατο, πνευματικό, αθώο, σκεφτικό, άμωμο, ελπιδοφόρο, υπομονητικό, πράο, σεμνώτατο, μακρυά από κάθε σαρκικόν λογισμό, καθρέφτισμα μυστικό του παραδείσου, βασιλικό και ταπεινό, ανθρώπινο και θεϊκό, άκακο, αδελφικό, ευγενικό, ελεγκτικό, άγρυπνο, γαληνό, φιλάνθρωπο, μητρικό, παρθενικό, δροσερό, καυτερό για όσους έχουνε πονηρούς λογισμούς, τρυφερό,διαπεραστικό, ερευνητικό, απροσποίητο, ηγεμονικό, συγκαταβατικό, παρακαλεστικό, αμετασάλευτο. Η μύτη της είναι μακρυά και στενή, με μέτρο, ιουδαϊκή, άσαρκη, με λεπτά ρουθούνια, λίγο γυριστή, σεμνή. Το στόμα της μικρό, ντροπαλό, φρόνινμο, κλειστό, καθαρό, ισκιωμένο κατά το μάγουλο, σαν να χαμογελά ελαφρά. Το πηγούνι της γυριστό, σεβαστό, ανεπιτήδευτο, ταπεινό. Το μαγουλό της, παρθενικό, καθαρό, χνουδωτό, ευωδιασμένο, ντροπαλό, χλωμό με μιαν ελαφρότατη ροδοκοκκινάδα. Ο λαιμός της γυρτός ταπεινά, σμίγει με το πηγούνι μ’ ένα απαλό ίσκιασμα που το λέγανε οι παλαιοί γλυκασμό. Το όλο πρόσωπό της είναι ιερατικό και θρησκευτικό, και μαρτυρά αρχαία φυλή. Τα άχραντα χέρια της είναι μικρά, στενά μακροδάχτυλα, λεπτόνυχα. Με το αριστερό βαστά τον Χριστό, και το δεξί τόχει ακουμπισμένο σεμνά απάνω στο στήθος της, σε στάση παρακαλεστική, με το μεγάλο δάχτυλο μακρυά από τ’ άλλα. Στα πιο αρχαία εικονίσματα αυτό το χέρι είναι πιο όρθιο και πιο ψηλά, κοντά στο λαιμό."



Η συνταξιδιώτισσα που θα έλεγε ο Δύων ανατέλλων, η φίλη μας Marielle, που ασχολείται με την δύσκολη τέχνη του ψηφιδωτού, μας εντυπωσιάζει με την έκφραση που δίνει στις δικές της Παναγιές. Έκφραση όπως τη θέλει για την εικόνα ο Κόντογλου.

Μεθ'ημών o Θεός, φίλοι μου, "γνώτε έθνη και ηττάσθε, ότι μεθ'ημών ο Θεός"

'Υστερον: Ο τίτλος του σημερινού μας κειμένου, μεταφορά για την περίοδο των ακολουθιών της Σαρακοστής, είναι δανεισμένος από την ομώνυμη τοποθεσία του Αγίου Όρους, του παντοκρατορινού κελλιού, όπου κατά την παράδοση, ο μοναχός διδάχθηκε απο τον Αρχάγγελο Γαβριήλ, το Άξιον Εστί,εμπρός από την εικόνα της Παναγίας, που πήρε το όνομά της απο αυτό.
Σύγκριση και απόλαυση ο ίδιος ύμνος απο μια γυναικεία φωνή, της μοναχής Marie Keyrouz, απο το Chants sacres Melchites-Hymnes a la Vierge.
Υστερώτερον: Μια ενδιαφέρουσα ιστορία ενός αντιγράφου της εικόνας του "άξιον εστιν", βρίσκεται στο Vatopaidi.wordpress.com

Ετικέτες

24 Comments:

Blogger ci said...

Πανέμορφο το άρθρο σου Κατερίνα μου, να είσαι καλά!!

9:10 μ.μ., Μαρτίου 10, 2006  
Blogger Νicola Beerman said...

Κατερινα βλεπω συχνα να γραφεις αρθρα θρησκευτικα,τα οποια διαβαζω παρ'οτι ειμαι ''αθρησκος''.Αρπαζω ομως την ευκαιρια για να πω οτι ειναι προτιμοτερο να'σαι καυστικος και ειρωνας με τα του θεου και να ζεις με αγαπη, παρα να δηλωνεις χριστιανος,μωαμεθανος ή οτιδηποτε αλλο και να σε διακατεχει φανατισμος χωρις ιχνος ανθρωπιας...

10:07 μ.μ., Μαρτίου 10, 2006  
Blogger Epicuros said...

Μ' έχει απασχολήσει κι εμένα αυτό το θέμα. Μεγάλωσα σε θρησκευόμενη οικογένεια αλλά έκανα νωρίς την επανάστασή μου. Τώρα βρίσκω ότι δεν την έχω ανάγκη τη θρησκεία. Πέραν από το ότι κάνω την (βάσιμη, κατ' εμέ) υπόθεση ότι όλα τα πρόσωπα της θρησκείας είναι απλώς μυθικά. 'Οπως μυθικά ήταν και τα πρόσωποα του δωδεκαθέου των προγόνων. Κάποιοι τα έπλασαν για λόγους σκοπιμότητας, καλών ή όχι προθέσεων είναι άλλο θέμα, και τα πλάσαραν πολύ επιδέξια ώστε να έχουν την επιτυχία που είχαν. 'Οπως λέει και ο Nicola προτιμώ την αγάπη ως αυθόρμητη αρετή παρά ως επιεβλημένη από κάποια θεότητα. Κι όπως είναι γνωστό η αγάπη, είτε ερωτική είτε άλλου είδους, δεν επιβάλλεται αλλά προκύπτει από τη στάση μας και από τις περιστάσεις.

7:32 π.μ., Μαρτίου 11, 2006  
Blogger Νicola Beerman said...

Eπικουρε (και Κατερινα) αναγνωριζω παντως οτι ο 'δεκαλογος'(του χριστιανισμου καλα καταλαβατε,οχι του Κισλοφσκι)στο μεγαλυτερο κομματι του ειναι εργαλειο για ναμπορεσουμε να ζησουμε αρμονικα.Αυτο που με ενοχλει ειναι οτι οι θρησκειες εχουν(νομιζω)πει τοσες μυθοπλασιες χωρις να το δηλωνουν(στο παρελθον)με αποτελεσμα οι ανθρωποι να ζουν μοναχα με πιστη που για μενα ειναι ''ουτοπια''.Να τη χεσω την πιστη ,αμα πιστευω σε ψευτικα και μη υπαρκτα πραγματα.

10:24 π.μ., Μαρτίου 11, 2006  
Blogger το θείο τραγί said...

Ρηνιώ, Κατερινιώ, κρίμας! Κλαψ! Κλαψ!

Δεν κατάφερα να ακούσω κανένα κομμάτι...

[Παίδες, δεκτές οι αιτιάσεις σας. Αντίρρηση μία: πέρα από τα εξωτερικά (το της επιβολής κλπ. κλπ.) η περιπέτεια αυτή είναι προσωπικό βίωμα, εσωτερική ζωή (-αλλά πολύ πετυχημένο και το: "εργαλειο για να μπορεσουμε να ζησουμε αρμονικα" του nikolά).

Ισως αληθινή επανάσταση να μην είναι η αντίδραση στα δεδομένα της οικογενείας, αλλά η άνοιξη στην πνευματικότητα και το νόημα ζωής που προσδίδει στον άνοστο βίο μας].

Ρηνιώ, Κατερινιώ, κρίμας! Κλαψ! Κλαψ!

Δεν κατάφερα να ακούσω κανένα κομμάτι...

11:08 π.μ., Μαρτίου 11, 2006  
Blogger Juanita La Quejica said...

Θείο Τραγί γιατί; Τί χρησιμοποιείς για να ακούς τραγούδια στο pc σου; Με το real player εγώ τα "κατέβασα" χωρίς πρόβλημα.

Καλό Σαββατοκύριακο Κατερινάκι!

12:35 μ.μ., Μαρτίου 11, 2006  
Blogger το θείο τραγί said...

Φοβούμαι πως δεν καταλαβαίνω... περί τίνος πρόκειται!

Απλά κάνω save target as (αυτό μάς είχε υποδείξει άλλοτε ο Χοιροβοσκός) και με...

Α! με winamp! Νομίζω έτσι το λένε!!!

[Αυτό το prayer είναι καλό;]

1:37 μ.μ., Μαρτίου 11, 2006  
Blogger Juanita La Quejica said...

Το winamp είναι των windows, την ίδια δουλειά κάνει και το real player, απλά τυχαίνει εγώ να το βρίσκω πιο εύχρηστο. Μάλλον οι ρυθμίσεις σου χρειάζονται φτιάξιμο. Ακούς γενικά cds στο pc σου; Πιθανό το συγκεκριμένο format των αρχείων που βάζει η Κατερίνα να χρειάζεται να το προσθέσεις σε αυτά που "διαβάζει" το winamp. Κι εγώ δεν ξέρω πολλά, γι αυτό και έχω κολλήσει στο www.realplayer.com.

2:05 μ.μ., Μαρτίου 11, 2006  
Blogger ci said...

nicola και epicuros νομίζω όλοι συμφωνούμε και για την αγάπη και για τον σεβασμό στην οποιαδήποτε θρησκεία ή "αθρησκεία" (δεν βρήκα άλλο όρο!!) του άλλου. Διάθεση αν υπάρχει τα άλλα όλα ακολουθούν:)

Θείο τραγί στα λινκ της Κατερίνας θέλει κλικ και μετά στο παράθυρο που ανοίγει "save link as".
Αν δεν τα καταφέρεις, πες να στα στείλουμε με μαίηλ, είναι πράγματι όμορφα!

3:16 μ.μ., Μαρτίου 11, 2006  
Blogger Λαμπρούκος said...

"απευθυνθούμε στη Μητέρα της καρδιάς μας".

στη μητέρα όλων μας, κάπως έτσι τη νιώθω και γω...

Ωραίο και σου προτείνω, εσύ που γρα΄φεις τόσο λυρικά, να βρείς και να ποστάρεις μερικούς στίχους από τη βυζαντινή υμνολογία.

Είναι από τα πιο όμορφα ποιήματα.

3:17 μ.μ., Μαρτίου 11, 2006  
Blogger Storyteller said...

Μ αρέσει αυτή η εναρμόνιση! Νομίζω οτι θα μου φανεις χρήσιμη Κατερινιώ!!

3:21 μ.μ., Μαρτίου 11, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

Δεν μπορείς να είσαι "καυστικός και είρων με το θείο" Nicola γιατί ο Θεός είναι αγάπη, σαν βάτος φλεγόμενη. Η πίστη, δεν είναι ουτοπία, είναι τρόπος ζωής. Ό,τι πιστεύω είναι τόσο υπαρκτό, όσο ένα ποτήρι νερό στα χέρια μου.
Είμαι όμως τυχερή, γιατί στην αδιάφορη βιωτή μου και τον εφησυχασμό μου, ήρθε να με ταρακουνήσει συθέμελα, η γνωριμία με έναν άγιο Γέροντα. Από τότε, δεν μπορώ παρα να ζήσω με την Αλήθεια.
- Αγαπητέ μου epicure, η Παναγία είναι υπαρκτή, πρόσωπο ιστορικό και για μένα η αιτία της Σωτηρίας των ανθρώπων, αφού γένησε Χριστό. Πιστεύω ότι για όλους μας έρχεται η ώρα που καλείσαι να πιστέψεις. Μάλιστα καμμιά φορά η αγάπη του Θεού και το έλεός του, "καταδιώκει". Θυμίσου πως κάλεσε τον Παύλο, θυμίσου τη μεταστροφή του "εφάμαρτου" Αυγουστίνου των Μεδιολάνων, της Μαρίας της Αιγυπτίας.
Πάντα οι αναίσχυντοι άνθρωποι, βρίσκουν τρόπο να εκμεταλλεύονται τους άλλους και δυστυχώς και μέσω της Πίστης τους. (Δες τι γίνεται με τα σκίτσα του Μωάμεθ με τους διάφορους -όχι κατ΄ανάγκην μουσουλμάνους- καλοθελητές).
- Τι ωραία που το θέσατε θείο Τραγί, "η άνοιξη στην πνευματικότητα - το νόημα της ζωής στον άνοστο βίο μας"!
Μη κλαίτε, κάτι θα κάνουμε. Εμήνυσα ήδη στην "ειδική" κόρη, μήπως όμως χρειάζεται να "κατεβάσετε" κάποιο αρχείο απο την winamp.com ή το window media player.

5:40 μ.μ., Μαρτίου 11, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

Ούπς, μου ξέφυγε!
-Αγαπητή μου πρώτη-πρώτη φίλη,snowflake, σε ευχαριστώ. Να είσαι καλά πάντα και εσύ.
Είσαι γλυκύτατη ακόμα και όταν χειρίζεσαι όλα αυτά τα ακαταλαβίστικα προγράμματα!
-Juanitα-κι μου ευχαριστώ πολύ αντεύχομαι καλό Σ/κ. Ευχαριστώ και για τις οδηγίες.
-Λαμπρούκο μου, δεν είμαι "ειδική" για θεολογική ανάλυση, αλλά της συγκινησιακής πρόσληψης! Θα δούμε. Σε ευχαριστώ.
- Χαίρομαι storyteller μου! Εναρμόνιση! Μόνο που προφέρεις τη λέξη αυτή ανασυντάσσεσαι και ισορροπείς!

-Απόψε λέω να παρακολουθήσω Μέγα Απόδειπνο κοντά στην Ακρόπολη!

5:51 μ.μ., Μαρτίου 11, 2006  
Blogger το θείο τραγί said...

Φχαριστώ για την πανταχόθεν -εν πολλοίς ακαταλαβίστικη όμως δι' εμέ- βοήθεια. (Χριστό δεν κατάλαβα. too much for me). Εν τέλει, όμως, ναί! τα κατάφερα τα τραγουδάκια και τ' άκουσα εκτελώντας με ηρεμία τα γνωστά μου βήματα (τώρα, με τί και πώς παίζουν το αγνοώ)...

Φχαριστώ άπαντες για την βοήθεια και σάς αγαπητή μου για τ' ακούσματα...

Ο ίδιος

6:15 μ.μ., Μαρτίου 11, 2006  
Blogger ellinida said...

Eξαιρετικό το ποστ σου Κατερίνα μου . Εγώ αμφισβητώ τον εαυτό μου , την θρησκεία θα την άφηνα αναμφισβήτητη ;
Πάντως με συγκινεί η θρησκευτική τέχνη , μου έρχεται να κλάψω όταν ακούω το τη Υπερμάχω και το γλυκύ μου έαρ . Και τι να πρωτοπεί κανείς για την θρησκευτική τέχνη .
Μισή θα δηλώσω κι'εδώ . Γιατί ανάβω κεράκια σε ταπεινά ξωκλήσια για τους νεκρούς , ανάβω καντήλι όταν πεθαίνει κάποιος , αγαπάω τις εικόνες μου και τις μνήμες που έχω από παιδάκι που με πήγαινε ο πατέρας μου στην εκκλησία .

8:06 π.μ., Μαρτίου 12, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

Αγαπη-τό τραγί,θειότατον, χαίρομαι πάρα πολύ, που τα καταφέρατε κυρίως και που επομένως ακούτε!
Εllinida μου, βλέποντας την αγάπη, πως παίζει στη γραφή σου, την ποιητική και την άλλη, θα έλεγα ότι δεν με εκπλήσσεις. Σου λείπει η προσέγγιση της γνώσης (όπως έλειπε χρόνια και απο μένα), με τη λογική του ενήλικα και τη ματιά του παιδιού, που εύχομαι να κρατήσεις για πάντα μέσα σου.

7:43 μ.μ., Μαρτίου 12, 2006  
Blogger Epicuros said...

Δεν έχω επιχειρήματα ενάντια στην πίστη κανενός ανθρώπου κι αν η πίστη προσφέρει στον άνθρωπο ψυχικά καλά κάνει και την ασκεί. Εγώ δεν βρήκα κανένα δρόμο προς αυτήν την κατεύθυνση αλλά την ισορροπία μόνο στην απόλυτη (όχι έννομη, κατ' ανάγκην) τιμιότητα και τον σεβασμμό του ανθρώπου και της φύσης. Βρίσκω ότι δεν μου χρειάζεται να λατρεύω καμία θρησκεία και, επί πλέον με ενοχλεί η έννοια "Ορθοδοξία" προβαλλόμενη ως ιδιότητα της ιδίας των πιστών πίστης! Μου μοιάζει εξαιρετικά αλαζωνικό να διακηρύσσεις ότι η δική σου η πίστη είναι η απόλυτα ορθή. Σε αυτή τη βάση δεν μπορώ να ανάψω κεριά στα ξωκλήσια, όπως κάνει η Ελληνίδα, γιατί βρίσκω ότι θα ήταν ασυνέπεια με τα (μη) πιστεύω μου.

Το μόνο καλό που βρίσκω ότι έκανε η θρησκεία (γιατί επί 2000 χρόνια δεν νομίζω ότι κατάφερε και πολλά...) είναι οι μουσικές θρησκευτικές δημιουργίες των μεγάλων συνθετών της Ευρώπης. Για την Βυζαντινή μουσική που ξέρουμε εδώ δεν έχω προτίμηση αλλά αν ακούσετε Βυζαντινή του Τσαϊκόφσκυ είναι άλλο πράγμα!

8:52 μ.μ., Μαρτίου 12, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

Άλλο έψαχνα και άλλο με βρήκε φίλε μου Επίκουρε. Άλλοι μας μακαρίζουν τους Ορθόδοξους, που ανοίξαμε το δρόμο!
Πάντως εκεί που είσαι ήμουνα, και μακάρι να έρθουν τα πράγματα έτσι και εδώ που είμαι να έρθεις!
Όσο για την αλαζονεία να είναι κανείς Ορθόδοξος υπάρχει μια χαριτωμένη ιστοριούλα που διηγήθηκε ο Ιερώνυμος Αιγίνης, χαρισματούχος "απλούς και ησύχιος" ιερέας πρόσφυγας. Όταν ήταν ιερέας ή διάκονος στο Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης τον κάλεσε ο/ένας απο/ Τούρκος δικαστής της πόλης, άνθρωπος ευσεβής και δίκαιος. Τον ρώτησε αν Τούρκος αυτός, θα κέρδιζε τη βασιλεία του Θεού, μια και ήταν καλός και δίκαιος άνθρωπος. Ο Γέροντας Ιερώνυμος τότε αναρωτήθηκε αν είχε πιστούς υπηρέτες και υπαλλήλους, επίσης αν είχε παιδιά.
Στην καταφατική απάντηση του Τούρκου, τον ξαναρώτησε, σε ποιούς θα κληροδοτήσει την περιουσία του, στα παιδιά του ή στους καλούς του υπηρέτες.
Αυτονόητη η απάντηση, αυτονόητος και ο συμβολισμός, η παρομοίωση, του Γέροντα. Έλεγε μάλιστα ότι τόσο κατανύχτηκε ο δικαστής, που έγιναν αυτός και η οικογένειά του χριστιανοί, κρυφοί.

-(Αν έχεις κάτι απο αυτά που αναφέρεις σε mp3, μη διστάσεις να το μοιραστείς μαζί μας. Θα σε βοηθήσουμε πως!)

6:14 π.μ., Μαρτίου 13, 2006  
Blogger Epicuros said...

Κατερίνα δεν ξέρω αν εκεί που είσαι έλθω. Το βλέπω κομμάτι δύσκολο μιά και έχω διανύσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου και με έντονες ανησυχίες περί τα μεταφυσικά. Για να είμαι ειλικρινής δεν κατάλαβα την ιστοριούλα με τον τούρκο δικαστή και τον ιερέα.

'Ολα τα έργα που έχω είναι σε CD και σε LP. Με MP3 δεν έχω ασχοληθεί ποτέ και δεν ξέρω αν γίνεται μετατροπή από το ένα format στο άλλο...

6:55 π.μ., Μαρτίου 13, 2006  
Blogger Dimitris Nikolsky said...

Πλούσια σε πληροφορίες το κείμενο σου για τους Χαιρετισμούς. Η ακολουθία των Χαιρετισμών μας προετοιμάζει για την Αγία και μεγάλη εβδομάδα των Παθών.

Συγχαρητήρια και πάλι.

11:23 π.μ., Μαρτίου 13, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

Εpicure, δεν σου φαίνεται, νόμιζα ότι ήσουν συνομίληκος δηλαδή 23, καλά 32 (μη διανοηθή κανείς να αμφισβητήσει, παρακαλώ)!
Η ευχή έγινε προσεγγιστικά, απο αγάπη και μόνο.
Υπάρχει ένα πρόγραμμα στο PC μου που επιτρέπει την εγγραφή του CD στα αρχεία μου και απο εκεί σαν mp3 να μπορεί να διακινείται.
Όσο για την ιστοριούλα, άστην, μια μικρή όμορφη απλή ιστορία, ενός απλού, σαν παιδί, γέροντα.

-Dimitri πάντα ευγενικός, πάντα καλοπροαίρετος. Ελπίζω η μαμά σου να είναι καλύτερα!

11:49 π.μ., Μαρτίου 14, 2006  
Blogger Epicuros said...

Κατερίνα, δυστυχώς δεν είμαι στις ηλικίες που ανέφερες, πλέον! 'Αν και η έρευνα δεν εξαντλείται, νομίζω ότι έχω κατασταλάξει σε ορισμένες θεωρήσεις, χωρίς να σημαίνμει αυτό ότι "ξέρω". Τίποτα δεν ξέρω αλλά να κατανοήσω θέλω. Κάτι εξαιρετικά δύσκολο αν προσπαθείς στη βάση της λογικής να κατανοήσεις τα μη επιστημονικά πράγματα! Μπορεί οι πιστοί στο μεταφυσικό, στο θείο, να έχουν υπερβεί τους δικούς μου περιορισμούς και αν το έχουν κάνει μπράβο τους. Αλλά μπορεί (και αυτό με τρομάζει) να έχουν, απλώς, παρασυρθεί από αυτούς που έχουν λόγους να παρασύρουν. Λέω, μπορεί!

Θα το ψάξω το θέμα με το MP3. Δεν με έχει απασχολήσει γιατί το βρίσκω αρκετά πολύπλοκο και χρονοβόρο να ανταλάσσω μουσική μέσω διαδικτύου. Αν όμως σε ενδιαφέρει να γνωρίζεις τα έργα στα οποία αναφέρομαι ευχαρίστως να σου προτείνω μερικούς τίτλους. Η θρησκευτική κλασσική μουσική που έγραψαν οι μεγάλοι δημιουργοί του είδους μπορεί να σου δημιουργήσει πραγματικό κλίμα κατάνυξης! Ακόμη κι αν δεν έχεις σχέση με θρησκεία, όπως εγώ!

7:07 π.μ., Μαρτίου 15, 2006  
Blogger Katerina ante portas said...

-Ξέρεις φίλε μου, εκείνο το "να γίνετε σαν το παιδί αυτό" δεν ήταν τυχαίο, ως αναφορά τη μυστικιστική προσέγγιση.
Ο δρόμος για την Πίστη έχει πολλά εμπόδια, σκάνδαλα, εμπόρια, ξεπουλήματα. Αν θυμηθείς πως όλοι μας βλέπουμε τους γονείς μας, όταν είμαστε παιδιά, τότε θα καταλάβεις τι ζητά το θέμα "πίστη".
(Δεν είσαι 23 ούτε κάν 32; Τότε πως έχεις τέτοια νεανική ματιά στα θέματά σου;) :)

-Με χαρά θα δεχτώ τις προτάσεις στη μουσική. Μόνο μερικά έργα του Χαίντελ έχω υπόψη μου και ίσως Μπάχ.
Το καλοκαίρι στις διακοπές άκουσα έναν ανώνυμο βυζαντινό ψάλτη, τι να σου πω, σαν να άκουγα καλό δημοτικό τραγούδι, ήταν ο ήχος β ή γ΄δεν θυμάμαι που ήταν σαν να άκουγα τραγούδι της "τάβλας" που λένε!

11:41 π.μ., Μαρτίου 15, 2006  
Blogger Epicuros said...

Ευχαρίστως, Κατερίνα, να σου στείλω μερικούς τίτλους στο e-mail σου. Είναι τεράσστιο το πλήθος των εκπληκτικών έργων θρησκευτικής μουσικής. ούτε εγώ, φυσικά, τα έχω ακούσει όλα.

Ναι, είμαι πολύ μεγαλύτερος... Θα μπορούσα να είμαι πατέρας σου! Αν έχω νεανική ματιά (πολύ συχνά έχω) και άλλα συναισθήματα είναι μάλλον γιατί έτσι διάλεξα και έτσι ζω! Συχνά, ακόμη, ξεχνιέμαι βλέποντας μιά νέα και όμορφη γυναίκα και πάω να κάνω ...σχέδια! Ευτυχώς έρχεται γρήγορα η συνειδητοποίηση: "Εεεεε, που πας παππού;" και πατάω φρένο!

7:35 π.μ., Μαρτίου 16, 2006  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

noimage

Powered by Blogger


clock-desktop.com
  • Easy-Hit-Counters
  • Free Web Countersfrom18.11.05
  • Click for Athens, Greece Forecast Creative Commons License
    Αυτό έργοαναφορά www.katerinaanteportas.blogspot.com χορηγείται με άδεια 3.0 Unported.