Grand Tour, για τα αριστουργήματα της Τέχνης
Το μεγάλο, το μακρύ ταξίδι της Τέχνης μέσα στη "νύχτα", τελείωσε και αρχίζει η γνωριμία του Βερολινέζικου κοινού με 150 (για την ακρίβεια 157), γαλλικά αριστουργήματα του 19 αι., ξενητεμένα στη Ν.Υόρκη, από χθές.
Μια παραχώρηση του Metropolitan Museum της Ν.Υόρκης, στην Ευρώπη, στο Βερολίνο και την Neue Nationalgalerie, που θεωρείται ως το event της χρονιάς! Ήδη τα εισιτήρια από 10-30ευρώ έχουν εξαντληθεί, για τη συμμετοχή στην ξενάγηση ενός show ζωής, μια και όταν διασχίσουν πίσω τον Ατλαντικό, μάλλον δεν θα επιτραπεί ξανά η έξοδός τους και μάλιστα στην Ήπειρο, όπου δημιουργήθηκαν.
"Α real feast for the eyes" περιγράφεται από το Spiegel προκαταβολικά το γεγονός της Παρασκευής 1 Ιουνίου. Η έκθεση μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τα έργα του Ingres- "Odalisque in Grisaille," του Courbet -"Woman with a Parrot," του Manet- "Boating," του Degas- "The Dance Class," του Monet - "La Grenouillere," του Gaugin - "Ia Orana Maria," και τέλος το άγαλμα του Rodin "The Burghers of Calais." Καλλιτέχνες όπως ο Courbet, ο Degas και ο Monet έχουν αίθουσες ολόκληρες μόνο για αυτούς, στο πιο ακριβό και στο πιο μεγάλο εγχείρημα όπως δήλωσε ο Peter Raue, της Neue Nationalgalerie.
Πόσο απέχει από την Αθήνα το Βερολίνο και πόσο θα στοίχιζε να οργανωθεί μια ξενάγηση από τα εδώ τουριστικά γραφεία για τέτοια πολιτιστικά θέματα άραγε; Aς αρκεστούμε στην μερική ξενάγηση που κάνει εδώ το Spiegel.
Απολαμβάνουμε επίσης και την φιλμογραφική έξυπνη καταγραφή άλλων αριστουργημάτων με τίτλο η Γυναίκα στην Τέχνη, που προσφέρει το πιο κάτω video, κάνοντας test στις γνώσεις μας:
Tου ιδίου, είναι και το αφιερωμένο στον Picasso παρόν video!
Aκούμε Mάνο Χατζηδάκι, που διαδέχεται τη Joan Baez
Ετικέτες art, metropolitan museum, neue Nationalgalerie, You tube
11 Comments:
πολύ καλό το βίντεο, όσο για την έκθεση λυπάμαι που δε θα τη δω!
παρόλο που νομίζω πως αν ήμουν σ'αυτη την πόλη θα χανόμουν στο μουσείο της Περγάμου..
Kαλησπέρα witch of daffodils, με γοήτευσε και εμένα! Πες μας περισσότερα για αυτό το μουσείο, της Περγάμου!
Κατερίνα, κατά τη γνώμη μου, αν και δεν είμαι ..Βερολινολόγος, ούτε γνωρίζω γερμανικά, είναι ίσως ο σημαντικότερος λόγος για να επισκεφθεί κανείς το Βερολίνο. Είναι από τα πλέον εντυπωσιακά αρχαιολογικά μουσεία, βρίσκεται στον πρώην ανατολικό τομέα και όταν πήγα εγώ, πάνε πάνω από 10 χρόνια, υπήρχαν στο εξωτερικό του ακόμη οι φθορες απο τους βομβαρδισμούς του 2ου παγκόσμιου.
Στο εσωτερικό όμως έπαθα σοκ! ολόκληρα τμήματα από πόλεις είχαν μεταφερθεί εκεί! ο βωμός της Περγαμου (2ος πΧ), η πύλη της αγορας της Μιλήτου, η πύλη της Βαβυλώνας. Ξηλώθηκαν, μεταφέρθηκαν και ξαναστήθηκαν κομμάτι-κομματι, απερίγραπτο συναίσθημα, ένοιωσα δέος. Για να σου δώσω μια αίσθηση, δες καλύτερα αυτό!
Mετά μιλάμε μόνο για τα.."μάρμαρα του Παρθενώνα"; Ω μωροί και τυφλοί και εθελοτυφλοί..
Άκου greek/turkish art! Η μόνη turkish art είναι αυτή από εδώ.. Οι Τούρκοι και ο Αβδούλ Χαμίτ, στα 1886, δεν είχαν τίποτα να χάσουν δίνοντας..πέτρες στους Γερμανούς! Δεν μπορούσαν να εκτιμήσουν την αξία της πόλης που αντέγραψε την αθηναϊκή ακρόπολη.. Άκου turkish art..
Για σκέψου, δεν είναι τελικά το μόνο μουσείο που επωφελήθηκε από την Πέργαμο..
Για αυτό οι έμποροι των Εθνών δεν θέλουν να ξέρουμε, δεν θέλουν να μάθουμε την Ιστορία μας και να ανοίξουμε τα μάτια μας..
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για αυτό το "ταξίδι"!
Πόσοι πολιτισμοί δεν έχουν συλληθεί... η υλική τους υπόσταση τουλάχιστον. Δύσκολα μπορεί να αλλάξει αυτή η κατάσταση...
Kαλημέρα Juanita μου, το δίκιο του ισχυροτέρου και η απληστία ...
Οι τούρκοι πάντως διεκδικούν τους θυσαυρούς της Περγάμου, όπως περίπου εμείς τα μάρμαρα του Παρθενώνα.
Μια απορία όμως έχω με αυτές τις συλλογές έργων τέχνης που μετακινούνται από μουσείο σε μουσείο κι από έκθεση σε έκθεση.
Πως αυτά τελικά αυτά τα έργα μεταφέρονται και τι ακριβώς διασφαλίζει την ακεραιότητα των έργων από μία διολοφθορά ή μια φυσική καταστροφή ή ακόμα κι από ένα απλό ναυάγιο;
Ποιά ασφαλιστική εταιρεία καλύπτει αυτούς τους κινδύνους και πως αποτιμώνται αυτά τα έργα τέχνης ώστε να υπάρξει στη συνέχει κάποιο αποζημίωση;
Και τι γίνεται τελικά αν τα έργα χαθούν ή κατατραφούν; Η ασφαλιστική κάλυψη μας είναι αρκετή; τα χρήματα δηλαδή της ασφάλειας που ακριβώς θα φανούν χρήσιμα; στο να νεκραναστήσουν έναν Μονέ και να τον βάλουν να ξαναζωγραφίσει το ίδιο έργο;
ή μήπως οι ανταλλαγές έργων τέχνης μεταξύ των μουσείων λύνει το πρόβλημα; Δηλαδή, αν καταστραφείς ένας Ρέμπραντ στο Μαδρίτη θα πατσίσουμε με έναν Βελάσκεθ στο Άμστερνταμ;
Αυτά δεν μου έρχονται έτσι στο κεφάλι, απλά κάποιοι έχουν προτείνει, προκειμένου να δωθεί μία λύση στο θέμα της επιστροφής των μαρμάρων του Παρθενώνα, να μας δανείζει το Βρετανικό Μουσείο μία μετόπη κι εμείς του δανείζουμε ένα Ερμή του Πραξιτέλη, μας δανείζουν έναν κιονόκρανο κι εμείς τους δανείζουμε τον Ηνίοχο...με άλλα λόγια ο μεταπρατισμός και το παζάρι στην υπηρεσία της τέχνης...
Κοίτα τώρα κάτι απορίες που έχω μεσημεριάτικα ο άνθρωπος...
Πολύ λογικές απορίες αγαπητέ μου, για όλες τις ώρες -και τις χώρες-
Κύττα τώρα, κάτι μερεμετάκια θέλανε να κάνουνε στο metropolitan και είπανε δεν στέλνουμε τους γάλλους(πίνακες) μια βόλτα στην Ευρώπη, να μας κάνουνε και διαφήμηση, να εισπράξουμε όλοι και άλλωστε ρίσκο είναι αυτό και όλες οι μπίζνες το έχουν..
Ααα βρε παιδί μου John, κάτι απορίες που έχεις πρωι..εε..μεσημεριάτικα!
Να διοργανωθεί tour για τέτοιου είδους ζήτηματα; Για να δούμε κάτι νέο; Μπα...σ'άλλη χώρα ίσως.
Thank you for this great Video !
-Hallo dear Chanit, it's a great video indeed! (We have an event, a week of Meze here, but alas its all greek to everyone!
-Aγαπητέ μου dimitri nikolsky, σε άλλη γή σε άλλα μέρη ναι! Αλλά αν σκεφθούμε ότι είμαστε τελικά μια "επαρχία" της ευρώπης, ίσως υπάρξει ενδιαφέρον!
Δημοσίευση σχολίου
<< Home