Δευτέρα, Μαρτίου 19, 2007

Πάλι Δευτέρα


Δευτέρα σήμερα και με τέτοιο λαμπρότατον ήλιο, βλέπω αισιόδοξα όλη την εβδομάδα και άστε τους μετεωρολόγους μετέωρους. Η έλλειψη των πατρίων προέκυψε από την εξαιρετική εκπομπή του Ηλία Μαμαλάκη "Μπουκιά και συγχώριο", που μεταδόθηκε σε επανάληψη το Σάββατο, με θέμα τον σαγηνευτικό βυζαντινό Μυστρά και τη Σπάρτη. Ας είναι καλά η φωτογραφία του γνωστού σας πλέον Κυριάκου Τριλιούρη, φρέσκια φρέσκια και διεργάζουσα νόστο..
Ο συμπαθέστατος κ.Μαμαλάκης παρουσίασε ανάμεσα σε άλλες συνταγές και εκείνη του παραδοσιακού και νηστήσιμου γλυκού των Σαμουσάδων. Με βυζαντινή καταγωγή το μελωμένο γλύκισμα, τυλίγει σε λεπτά ανοιγμένο φύλλο ξηρούς καρπούς, συνήθως καρύδι και οπωσδήποτε σουσάμι. Σε αυτό το υλικό, σάσαμον κατά τη δωρική του γραφή ή sesamum κατά τη λατινική της πρώιμης βυζαντινής γραπτής γλώσσας,(παραφθορά se-samum, samum-se, samusas), οφείλει και το όνομά του. Σουσαμά, λέει ο σεβαστός δάσκαλος και θεολόγος, ιερέας του Μυστρά, π.Λάζαρος Σκάγκος, αποκαλούσαν το γλύκισμα στην περιοχή της Μονεμβασίας, εξ ου και ο αναγραμματισμός. Όπως και να έχει η ρίζα, σουσάμι είναι η αιτία!
Η συνταγή, αρκετά εύκολη, όπως δίνεται στη σελίδα του κ.Μαμαλάκη, με το "Άνοιξε σουσάμι"!
Ακούω Χατζιδάκη, μια πολύ ωραία επιλογή της EIRHNHS, ενώ σας διαβάζω. Πόσα ωραία κείμενα στο διαδίκτυο, πόση ευαισθησία, ενώ παράλληλα υπάρχει και η αντίθεση, με κακή γραφή και πρόθεση..
Όσο για την πρόθεση, καμμιά φορά κανείς μπορεί να γίνει ιδιαίτερα σκληρός, χωρίς αιτία, ακόμα και χωρίς να το θέλει, όπως εγώ τελευταία εδώ. Δημόσια συγνώμη και από το Εrrata culinaria και από τον Aθήναιο που ανακατεύτηκα επιπόλαια, έτσι όπως δεν έπρεπε....



Φυσικά δεν μπορούμε να μείνουμε χωρίς χαριτωμένο video! Παρουσιάστηκε μάλιστα στο διαδίκτυο ως το καλύτερο στον κόσμο!
Ακούμε Επτά τραγούδια θα σου πώ, από επιλογή της γνωστής ιστοσελίδας του Χούπα,(όρα σχετικό link).

Ετικέτες , , , , ,

18 Comments:

Blogger Juanita La Quejica said...

Εσύ ιδιαίτερα σκληρή και χωρίς αιτία;
Αχ βρε Κατερινάκι.
Είσαι ένα μόνιμα αναμμένο φωτάκι σε αυτά τα blogοτούννελς. Πόσες φορές έχουμε δει μια τέτοια δήλωση "δημόσια"; Συνήθως οι επιθέσεις και τα ξεκατινιάσματα γίνονται πίσω από τις κουρτίνες, γιατί έχουμε και μία περσόνα να διατηρήσουμε.
Να ήξερες -που ξέρεις σίγουρα, το έχεις νοιώσει στο πετσί σου με σκληρό τρόπο από όσο θυμάμαι- πόσοι παντογνώστες, κακόβουλοι και με πολλά ψυχολογικά προβλήματα άνθρωποι κυκλοφορούν γύρω, έτοιμοι να εκτονωθούν όπου και όπως μπορούν, μόλις κάτι τους φανεί ότι έρχεται σε αντίθεση με τα δικά τους θέσφατα, μόλις κάτι τους ξινίσει.
Ξεγελά η οθόνη. Μας κάνει να νοιώθουμε κοντά σε αγνώστους στην πραγματικότητα και παρασυρόμαστε και κλείνουμε τα μάτια στα πρώτα σημάδια της διαστροφής. Μέχρι που ξαφνικά μας έρχεται ο κουβάς με το κρύο νερό στην μούρη και εκεί ξυπνάμε.
Καλή Εβδομάδα, σε φιλώ!

2:57 μ.μ., Μαρτίου 19, 2007  
Blogger Τζων Μπόης said...

Έχει εδώ και πολύ καιρό να με συγκινήσει κάποια εκπομπή του κ. Μαμαλάκη, νομίζω χάθηκε η φρεσκάδα της στην προσπάθεια του να ανακατέψει λίγο από όλα, ταξιδιωτικά στιγμιότυπα, μαγειρική, κλπ.
θα μου πεις γούστα είναι αυτά, αλλά προσωπικά πιστεύω ότι από τότε που η ενασχόληση με την μαγειρική έγινε μια trendy υπόθεση και οι μάγειροι (τηλεοπτικοί, διαδικτυακοί, κλπ) εξελίχθηκαν ή προσπάθησαν να εξελιχθούν σε stars, βγάζοντας μιαν απίστευτη αγωνία να γίνουν γνωστοί, η μαγεία χάθηκε και ο ενθουσιασμός έδωσε τη θέση του στο χασμουρητό...

(...τελικά είχα πολύ καιρό να βγάλω τον κακό μου εαυτό στη φόρα)

3:04 μ.μ., Μαρτίου 19, 2007  
Blogger kiki said...

Κατερίνα καμιά φορά μας πιάνει η κακία μας γιατί είτε δεν είμαστε σε καλή διάθεση εκείνη τη μέρα είτε όταν διαβάζουμε λείπει το ηχόχρωμα και ο τόνος της φωνής του άλλου και έτσι διαβάζουμε "αλλιώς" από έναν άλλον. Μεγάλη όμως μαγκιά να μπορείς να ζητάς συγγνώμη και μάλιστα δημόσια...

3:13 μ.μ., Μαρτίου 19, 2007  
Blogger Τζων Μπόης said...

Τελικά πάλι είμαι εκτός τόπου και χρόνου μου φαίνεται, γιατί εδώ διαβάζω για επιθέσεις και αγενή σχόλια (αλήθεια που είναι;) κι εγώ μιλάω για μαγειρική...με άλλα λόγια, Χ... ψηλά για αγνάντευε...

Α, και μια που το έφερε η κουβέντα...
Η συγγνώμη σε καμία περίπτωση δεν είναι η κολυμβήθρα του Σιλωάμ!

3:26 μ.μ., Μαρτίου 19, 2007  
Blogger kiki said...

Επίσης ξέχασα να πω ότι έτυχε κι εγώ να δω εκείνη τη μέρα την εκπομπή του Μαμαλάκη. Μάλιστα δεν την είδα από την αρχή και περίμενα να δω τι ήταν αυτό που έφτιαχνε η κυρία και μου θύμιζε δίπλες. Πάντως δεν είναι βαρύ γλυκό με το τηγάνισμα; Ωραία άνοιγε φύλλο πάντως...

4:29 μ.μ., Μαρτίου 19, 2007  
Blogger Katerina ante portas said...

-Juanita, η προσωπική μου εμπειρία με παρακίνησε. Όπως το ότι λίγο αργά πήρα είδηση την ανάδραση στο σχόλιο. (Σε φιλώ ομοίως).
-οneiromageiremata, ειλικρινά όχι κακία. Βιασύνη ναι. Υποχρέωση θα έλεγα,όχι μαγκιά.
# Βαρύ στο τηγάνισμα όσο και οι δίπλες! Πολλές το ψήνουν στο φούρνο. Μόνο που το φύλλο γίνεται σκληρότερο.


-John boy κρατά ακόμα όμως "πγιότητα" ;)
Αλλά ως προς το άλλο σου σχόλιο:
1- Δεν μίλησα για αγενές σχόλιο. Αυτό που σχολίασα το διαπίστωσα και ήταν/είναι η γνώμη μου, ανεξήγητη προβολή δηλαδή ενός νεόκοπου blogger από μέρους της δημοσιογράφου, ενόσω υπάρχουν παλαιότεροι ως ο Αθήναιος.
2. Η αποστροφή της προστακτικής αφορούσε όλες τις καλές συντάκτριες που μας έπριξαν με δυσανάλογους διθυράμβους με το δείγμα γραφής του -κατά τα άλλα- πολύ καλού blogger.
3. Αυτό θεωρώ επιπόλαιο και βιαστικό εκ μέρους μου..
4. Αυτό επίσης έφερε την εύγλωττη ανάδραση του blogger, που όμως τη χρεώθηκε ο Αθήναιος γιατί εκείνος, έδωσε στην σελίδα του συνέχεια στην ιστορία.
5.Αν το είχα πάρει είδηση έγκαιρα θα απαντούσα και δεν θα άφηνα να πάρει τέτοια τροπή το πράγμα.
Αισθάνομαι ότι ήμουν το βότσαλο στη λίμνη προς στεναχώρια και των δύο.(Άλλοι μου λένε ότι ήμουν κώνωψ στο κέρατο βοδιού, αλλά εγώ έτσι αισθάνθηκα)
Γι αυτό ζητώ συγνώμη και οπωσδήποτε εγώ την πιστεύω και προσωπικά τη δίδω πάντα, σε παρόμοιες περιπτώσεις.

4:44 μ.μ., Μαρτίου 19, 2007  
Blogger Τζων Μπόης said...

Κατερίνα αγνοώ την όλη ιστορία, αλλά ακόμα κι αν έπεφτα πάνω της, ειλικρινά θα γελούσα.
Έχω την αίσθηση ότι η παρατεταμένη ενασχόληση με το χώρο (blogs, forum, chats κι άλλα τέτοια) βλάπτει πολύ σοβαρά την υγεία. Μερικοί νομίζουν ότι με το που γίνονται γνωστοί και δημοφιλείς μέσω του internet αμέσως αποκτούν και κάποιο διαβατήριο εγκυρότητας ή ότι βρίσκονται στο απυρόβλητο. Μου θυμίζει εκείνα τα δύσμοιρα παιδιά των realities τα οποία θαμπώνονται από τα εφήμερα φώτα και νομίζουν ότι απέκτησαν κάποια ειδική βαρύτητα.
Επομένως, ουδόλως με ενδιαφέρει τι είπε ο ένας ή ο άλλος, εάν η κα τάδε ή δείνα πρόβαλε τον έναν ή τον άλλον μέσω του εντύπου της και γενικά αυτή η δίψα για δημοσιότητα και προβολή μου χτυπάει πάρα πολύ στα κατά τα άλλα ήρεμά μου νεύρα. Ο γνωστός δεν είναι κατά ανάγκη πιο έγκυρος από τον άγνωστο.
Το γεγονός βέβαια ότι κάποιοι ασχολούνται με κάποιους άλλους δεν σημαίνει ότι οι τελευταίοι ασχολούνται με τους πρώτους.
Με άλλα λόγια, η ζωή είναι εκεί έξω κι εδώ απλά είναι κάποια ηλεκτρονικά μας αποτυπώματα, αν κοιτάξουμε λίγο πιο πέρα από την οθόνη του υπολογιστή μας όλα αυτά μοιάζουν τόσο αφόρητα ανιαρά ως και μίζερα.
Όσο για τις επιθέσεις και τους προπηλακισμούς, το έχω ξαναπεί ότι αυτός είναι ένας τρόπος να αποφορτίσει κάποιος τον ταραγμένο του ψυχισμό, σε αυτή την περίπτωση είναι κρίμα να του χαλάσεις την απόλαυση, απλά τον αφήνεις να εκτίθεται μέχρι ανακουφίσεως, στο κάτω κάτω αν κάτσεις κι ασχοληθείς μαζί του είναι σαν τον αναγορεύεις άξιο συνομιλητή σου. Για αυτό είπα ότι η συγγνώμη δεν είναι κολυμβήθρα του Σιλωάμ, το ότι το μετάνιωσες ρε φίλε κάποια στιγμή είναι ανθρώπινο και ως ένα σημείο δεκτό, απλά η συγγνώμη πιστεύω πρέπει να ξεστομίζεται δύσκολα κι άλλο τόσο δύσκολα θα πρέπει κανείς να σκέφτεται αν θα πρέπει να τη δεχτεί ή όχι...σκληρή άποψη θα μου πεις, αλλά κατά την γνώμη μου άκρως εκπαιδευτική!
Ως εκ τούτου Κατερίνα, μη χαλιέσαι, ας κοιτάξει ο καθένας τα του οίκου του...η πγιότητα είναι το ζητούμενο :)

5:12 μ.μ., Μαρτίου 19, 2007  
Blogger Katerina ante portas said...

Eλήφθη John boy, thanks! :)

Αλήθεια πως σου φάνηκε η νεαρή γαλλίδα τραγουδίστρια και το video; Δεν την είχα υπόψη μου, αλλά το δείγμα της είνα ενδιαφέρον!

5:30 μ.μ., Μαρτίου 19, 2007  
Blogger άλλη Αγγελική said...

"Μπράβο" θα σου πω κι εγώ. Είσαι γενναία, Κατερίνα!
(Δε λέω κάτι που δεν είπαν άλλοι προηγούμενα, αλλά να: ένιωσα την ανάγκη να σ΄το γράψω)

7:52 μ.μ., Μαρτίου 19, 2007  
Blogger Katerina ante portas said...

Σε ευχαριστώ πολύ άλλη Αγγελική, δεν είμαι τόοσο γενναία, θέλω να είμαι ειλικρινής, όσο γίνεται..

11:25 μ.μ., Μαρτίου 19, 2007  
Blogger Τζων Μπόης said...

Χμ, όντως πολύ ενδιαφέρον το δείγμα της νεαράς Γαλλίδας Emily Loizeau, γοητευτικά παλιομοδίτικο θα έλεγα...

Κατερίνα, επειδή οι bloggers φαίνεται έχουν αρκετό καιρό για χάσιμο, ανακαλύπτω ότι άρχισε νέο παιχνίδι στο οποίο αναφέρονται όλα μας τα ΔΕΝ (παρόντα, παρελθόντα, ίσως και μέλλοντα)...λες να λάβουμε μέρος ή κινδυνεύουμε να γίνουμε γραφικοί (αν δεν έχουμε γίνει ήδη;)

9:52 π.μ., Μαρτίου 20, 2007  
Blogger Katerina ante portas said...

Kαλημέρα John boy, ΔΕΝ νομίζω ότι έχω διάθεση για άλλα παιχνίδια!
ΔΕΝ ξέρω κιόλας, μπορεί να μου..περάσει! ;)

10:47 π.μ., Μαρτίου 20, 2007  
Blogger patsiouri said...

Αυτά τα παιχνίδια εξαπλώνονται σάν τους ιούς, τα κολλάει ο ένας στον άλλον με τρομακτική ταχύτητα, κι εγώ δέ θέλω άλλο...

Κι εγώ είπα στις φίλες μου πως θέλω να φτιάξω αυτό το γλυκό αλλά με απείλησαν πως θα το φάω όλο μόνη μου γιατί αυτές κάνουν όλες δίαιτα, αμάν πιά!
Τον είδα και τις 2 φορές το Μαμαλάκη να το εμπεδώσω!

11:41 π.μ., Μαρτίου 20, 2007  
Blogger Τζων Μπόης said...

ακριβώς αυτό το «ΔΕΝ» περίμενα.

12:17 μ.μ., Μαρτίου 20, 2007  
Blogger An-Lu said...

Καλή μας ηλιόλουστη εβδομάδα!

3:58 μ.μ., Μαρτίου 20, 2007  
Blogger Νicola Beerman said...

-κατερινα τελικα ο καιρος χαλασε αλλα δεν μας παιρνει απο κατω...

-αν κοιταξουμε παραδιπλα νομιζω πως θα διαπιστωσουμε οτι η εκπομπη του κ.Μαμαλακη ειναι τουλαχιστον απο τις λιγες που βλεπονται ευχαριστα

-ειδα κι εγω την εν λογω εκπομπη με τους σαμουσαδες και μου'τρεχαν τα σαλια(κριμα που κανω διαιτα λογω υπερλιπιδαιμιας)

-ομορφο το βιντεακι αν και δεν ξερω γαλλικα(θα ζητησω μεταφραση απ'τη συζυγο οταν γυρισει το βραδυ).συγκινηθηκα στη σκηνη που πινουν βιαστικα στα ορθια τον καφε τους για να ξεκινησουν για δουλεια(απολυτη ταυτιση για μας τα συγχρονα ζευγαρια...και το επιθετο 'συγχρονα' βοηθαει στα ψυχολογικα μας και μ'αρεσει πολυ!)

7:53 π.μ., Μαρτίου 21, 2007  
Blogger tassoula said...

Καλημέρα και καλό υπόλοιπο εβδομάδας.Να βρέξει λίγο να πάρουμε μπρός!!

9:14 π.μ., Μαρτίου 21, 2007  
Blogger Katerina ante portas said...

Καλημέρα παιδιά, φιλώ σας
patsiouri, John, An Lu, Nicola, Tassoula
-Tα παιδία παίζει αλλά παραπαίξαμε μου φαίνεται! ;)
Οι σαμουσάδες έκαναν γκελ και ο Μαμαλάκης ακόμα επίσης.
Σωστά το λες Νicola, δεν θα αφήσουμε την αλλαγή στον καιρό να μας πάρει αποκάτω!
Μουσική τρυφερή και αισιοδοξία!

1:23 μ.μ., Μαρτίου 21, 2007  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

noimage

Powered by Blogger


clock-desktop.com
  • Easy-Hit-Counters
  • Free Web Countersfrom18.11.05
  • Click for Athens, Greece Forecast Creative Commons License
    Αυτό έργοαναφορά www.katerinaanteportas.blogspot.com χορηγείται με άδεια 3.0 Unported.