Τετάρτη, Νοεμβρίου 25, 2009

Εορτή εορτών!



Eδώ θα ήθελα να γιόρταζα σήμερα την ονομαστική μου εορτή. Στο μοναστήρι των αγ.Σαράντα, στη Σπάρτη. Στην ευλαβική ατμόσφαιρα του βυζαντινού παλλαϊκού ναού, που τιμά νεαρούς αγίους, όπως άλλωστε νεωτάτη, έδωσε μαρτυρία και η αγία Αικατερίνα, η προστάτις μου.
Πέρυσι είχαμε μιαν άλλη προσέγγιση στο θέμα της πανέμορφης, της πανεύφημης κόρης που μυροβλύζει στο Σινά.
Ονειρεύομαι κάποια στιγμή να ταξιδέψω έως εκεί. Όπως ονειρεύομαι τόσα πολλά πράγματα στη ζωή μου ακόμα, που ίσως ποτέ δεν θα μπορέσω να πλησιάσω ή να δώ. Αλλά, μόνο το όνειρο, πολλές φορές είναι ταξίδι!

Θα πήγαινα λοιπόν στο μοναστήρι, που δεν απέχει πολύ από τη Σπάρτη, κρυμμένο στις μαλακές υπώρειες του Πάρνωνα. Η μορφή της αγίας "μου", ιστορείται στους τοίχους του καθολικού:
"Στο καθολικό οι τοιχογραφίες που σώζονται μέχρι σήμερα μετά από την πυρπόληση του μοναστηρίου το 1770 επιζωγραφίστηκαν από τον Κρητικό ιεροδιάκονο αγιογράφο Γεώργιο Καλλιτεράκη μετά από ανάθεση του Ηγούμενου Παισιού Ζαχαρακόπουλου ".πηγή Δ.Θεραπνών.

Μετά να ανέβαινα στο παλιό σπιτάκι, που θωρώ και νοσταλγώ στις φωτογραφίες του καλοκαιριού.
Θα άνοιγα, ολάνοιχτα πόρτα και παράθυρα στις μυρωδιές των γιασεμιών του κήπου.Με κάδρο την μοναδική θέα προς παλαιό και νέο Μυστρά, θα έφτιαχνα έναν μερακλήδικο καφέ και θα απολάμβανα εκείνον και το μεγάλο δώρο της φύσης. Μα βέβαια, εννοώ,
Τ
ους κήπους -όσους έχουν απομείνει- με τις πορτοκαλιές, τα χαρακτηριστικά πέτρινα γειτονικά σπίτια, τα τριαντάφυλλα της αυλής μου.Κοπιάστε, ελάτε, συνοδέψτε το ταξίδι μου!
Πρώτα το τροπάριο της Αγίας και μετά,
Aκούμε Golden Gate Quartet,"When the saints.Go marching in".

Ή στην πιο μπιτ-άτη του έκδοση,εδώ.

Y.Γ. Ευχαριστώ πολύ την φίλη Πηνελόπη για την αφιέρωση στο blog της και τις ευχές! Eπίσης την φίλη Αγγελική Ν. που αφιέρωσε choco-post για μένα!
@ Ένα πολύ ωραίο άρθρο αφιέρωμα στην αγία Αικατερίνη διαβάζουμε στο Φιρίκι!

Links: Αικατεριναν,την πανεύφημον νύμφην..
ΚΥΡιακή γιορτή και σχόλη
Η πανεύφημος ...
Η έκθεση στο μουσείο Getty..
Βροχή και σήμερα..

Ετικέτες , ,

47 Comments:

Blogger δεσποιναριον said...

Χρονια Πολλα Κατερινα μου. Παντα χαρουμενη κι ευτυχισμενη.

3:13 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Σε ευχαριστώ δεσποινάριον, αγαπητή μου φίλη! Να χαίρεσαι ό,τι και όσους αγαπάς!

3:21 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger Giorgos Varvakis said...

Χρόνια σου πολλά Κατερίνα!!
Είμαι σίγουρος ότι όλοι οι άγιοι θα ήθελαν να πιουν αυτό το καφεδάκι στην αυλή του παλιού σπιτιού με την υπέροχη θέα στο Μυστρά!!
Να είσαι καλά
Γερή, χαρούμενη κι ευτυχισμένη :)
Φιλιά
Καλή σου μέρα

7:55 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger aeipote said...

Καλημέρα και Πολλά Έτη Πολλά!

8:06 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger Τζων Μπόης said...

Αικατερίνη,

Χρόνια Πολλά σου εύχομαι, να είσαι υγιής, δημιουργική και αισιόδοξη και κυρίως να χαίρεσαι όσους αγαπάς και να σε χαίρονται όσοι σε αγαπούν

10:35 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

΅Σε ευχαριστώ gvarvakis για τις ευχές σου και την παρέα στο ταξίδι μου! :)
Να είσαι και εσύ γερός και ευτυχισμένος και να μας χαρίζεις όμορφα και εύγευστα posts!

11:25 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Ωπ, aeipote, φίλε μου έχεις πρόσωπο στην blog-σφαίρα με ή χωρίς φωτογραφία! Χαίρομαι που σε "βλέπω" και ευχαριστώ πολύ για τις ευχές.

11:27 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Τζων Μπόη,
(επίσημα και σοβαρά)

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις ευχές σου, αντεύχομαι να είσαι γερός, επίσης δημιουργικός και ταξιδιάρης και πολλά φιλιά στις αγαπημένες σου!

(τσαχπίνικα)
Κοινούση χαρίσαμε στα προηγούμενα σχόλια να κεράσουμε λίγο ..Βαβάτσικο;

11:31 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger Penelope said...

Εύχομαι ολόψυχα καλή μου το όνειρό σου για το ταξίδι στο ΣΙΝΑ να πραγματοποιηθεί και να συνοδεύεσαι απο αυτές που σε αγαπούν. Και λέω αυτές γιατί δίνω ιδιαίτερη έμφαση στις κόρες σου.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και μακάρι τα όνειρα και οι επιθυμίες σου να γίνουν πραγματικότητα.
Τον καφέ κάτω απο τον Ταϋγετο δεν τον έχω ξεχάσει... την επόμενη φορά που θα μας φέρει ο δρόμος μας, θα στο πω σίγουρα.

11:54 π.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Σε ευχαριστώ πολύ Penelope! Mακάρι να εκπληρωθεί η ευχή σου, για ταξίδια και συναντήσεις!
Αντεύχομαι υγεία και να χαίρεσαι τους αγαπημένους σου!

12:16 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ said...

Ολάνοιχτα να είναι ΠΑΝΤΟΤΕ τα δίφυλλα της ψυχής σου σε χαρές, όμορφες εικόνες, αισθήσεις, αισθήματα και τρυφερά αγγίγματα
ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑ, να χαίρεσαι όσους κλείνει η αγκαλιά σου

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

12:21 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Πωπω ΦΥΡΔΗΝ ΜΙΓΔΗΝ, ευχές, φιλιά και δώρα!!
Σε ευχαριστώ πολύ, εύχομαι να είσαι γερή και ευτυχισμένη! Να χαρίζεις φιλιά και αγκαλιές και στους αγαπημένους σου και σε όλους εμάς! Την αγάπη μου!

12:39 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger Juanita La Quejica said...

Χρόνια Πολλά, γεμάτα Υγεία και Αγάπη Κατερίνα μου!
Υπέροχη η θέα, έχεις πολύ δίκιο να νοσταλγείς το σπίτι σας.

12:58 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Ευχαριστώ, ευχαριστώ πολύ Juanita μου! Αντεύχομαι υγεία και χαρά για σάς! Φιλάκια!

1:10 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger ΤΑ ΔΥΟ ΠΙ said...

Χρονια πολλά!
Κι αφού θα ήθελες να γιορτάσεις στη Σπάρτη, θα πρότεινα κάτι λίγο πιο κάτω, τσίγκλα λίγο το σύζυγο και τρέξτε παραδείγματος χάριν εδώ.

http://www.topappoudiko.gr/

Κοστίζει κάτι παραπάνω, αλλά τι διάλο, μια ζωή την έχουμε...
Και πάλι πολλές ευχές

2:45 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Anonymous Αntwnis said...

Πολύχρονη και δημιουργική! Εύχομαι να κυκλοφορήσει γρήγορα βιβλίο σας!
Αλήθεια στο δρόμο που χάρισε η ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ,χαρισμένα όλα τα τραγούδια για Κατερίνα που θυμάμαι:
Με Πασχάλη,
Πουλόπουλο,
Μπίγαλη,
Χαρούλα (αλλά και Ελλάς ονείρου),
Mιχ.Μητσιά, Σαββιδάκη, Καλογιάννη που ήδη σας χάρισαν και.. (ε μετά πάμε σε δημοτικό ή ξένο ρεπερτόριο!) ;)

2:58 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger ΤΑ ΔΥΟ ΠΙ said...

Αντε λοιπόν, να χαρίσω κι εγώ
ΜΙΧΑΛΗ ΒΙΟΛΑΡΗ, εδώ

http://www.goear.com/listen/8281bfd/TA_MATIA_SOU_KATERINIW-mihalis-violaris

και ΔΗΜΗΤΡΗ ΖΕΥΓΑ, εδώ http://www.goear.com/listen/ad28764/H-KATERINA-(+)dimitris-zeugas

P.S. Όποιος γνωρίζει τον (θανόντα σε πολύ νεαρή ηλικία) Δημήτρη Ζευγά, πραγματικά παίρνει πολλούς πόντους στο άτυπο παιχνίδι αναμνήσεων, που βλέπω ότι έχει στηθεί...

3:28 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Aγαπητέ μου ΤΑ2ΠΙ, σε ευχαριστώ πρώτα πρώτα για τις ευχές σου, που ανταποδίδω ασμένως!
Έπειτα για το papoudiko! Aυτά βλέπω και κλαίω -τα λεφτά μου- που βιάστηκα να κάνω αρμολογήματα, (η πρώτη παρακαλώ στην περιοχή Σπάρτης),πριν έρθουν πετράδες από Αλβανία...
Τέλος, για τις αφιερώσεις! (Ζευγάς, ούτε που τον θυμόμουνα..Έστω και αν ξέρω δουλειά του..)

4:14 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Φίλε Antwnis σε ευχαριστώ θερμά τόσο για τις ευχές και τα πολύ καλά σου λόγια όσο και τον..ωκεανό των αφιερώσεων!!
(Αν σκεφτούμε και τα..Κατινάκια θα γεμίσουμε σεντόνι!);_)

4:16 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger Ταχυδρόμος! said...

Apo postman gia KAterina kronia polla! Kai kala!

5:26 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger An-Lu said...

Χρόνια πολλά και ταξιδιάρικα!

6:12 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Σε ευχαριστώ καλέ μου Ταχυδρόμε! Πάντα ευχάριστα και καλά να μας φέρνεις, ως η παρουσία σου!

7:18 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Ευχαριστώ αγαπητή μου An Lu! (αυτό το μελιτζανοπορτοκαλί του Μπακού πολύ μου άρεσε!)

7:23 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger Αγγελικη Ν said...

Να ζήσεις Κατερίνα μου! Πάντα τα όνειρά σου να γίνονται πραγματικότητα!
Θα ήθελα να συνοδεύσω στο ταξίδι σου και να απολαύσουμε τον μερακλήδικο καφέ μας συνοδεύοντας το γλυκάκι που και για σένα κέρασα σήμερα το πρωί!

9:09 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Anonymous Ιωάννης said...

Κυρία Κατερίνα !
Χρόνια πολλά !
Να ειστε πάντα καλά και να χαίρεστε ο,τι αγαπάτε !

9:33 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Anonymous Ανώνυμος said...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ Κατερινα

να χαιρεσαι τη γιορτη σου

10:40 μ.μ., Νοεμβρίου 25, 2009  
Blogger ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ said...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΆ, πάντα να είσαι καλά, χαρούμενη και με καλή διάθεση και προ πάντων να μπορείς πάντα να ονειρεύεσαι

2:13 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2009  
Anonymous Ανώνυμος said...

Χρόνια πολλά, με Θεοδωράκη!

http://www.youtube.com/watch?v=XrUTO0oKVr4

8:46 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2009  
Blogger Marina said...

Χρόνια πολλά Κατερινιώ μου, καθυστερημένη κατά μία ημέρα, σου εύχομαι υγεία και πίστη, ότι όλα σου τα όνειρα θα γίνουν αληθινά.

9:05 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2009  
Blogger ANAZHTHΣH said...

Χρόνια πολλά κι ευτυχισμένα!
Και διατήρησε την ικανότητα να ονειρεύεσαι...

10:06 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2009  
Blogger kiki said...

Καθυστερημενα κι εγω εύχομαι εδώ χρόνια πολλά!

10:54 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Αγγελική μου, τέτοιο κέρασμα πάει όχι με απλό καφέ αλλά με ολόκληρη παρατιθέμενη..τράπεζα! :)

Σε ευχαριστώ πολύ για όλα, ευχές, αγάπη, κέρασμα! Φιλάκια!

11:38 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Αγαπητέ μου Ιωάννη, ευχαριστώ πολύ, αντεύχομαι ό,τι επιθυμείτε! Υγεία και χαρά!

11:39 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Ευχαριστώ πολύ Ανώνυμε(?), να είσαι καλά! Οι ευχές και τα καλά λόγια ευπρόσδεκτα έστω και ανώνυμα!

11:42 μ.μ., Νοεμβρίου 26, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Αγαπητή μου ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ, σε ευχαριστώ πολύ! Τίποτα δεν κόβει την καλή μου διάθεση, (ή σχεδόν τίποτα τώρα που το σκέφτομαι..) :)
Τα όνειρα... Μεγάλη ιστορία! Πρέπει να κάνω ποστ κάποια στιγμή.

(Αυτή η "χειροποίητη" σπανακόπιτα με έχει ξεσηκώσει!

12:18 π.μ., Νοεμβρίου 27, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Aνώνυμε β΄ ευχαριστώ για ευχές και πολύτιμο δώρο!! Το είχα ξεχάσει το συγκεκριμένο τραγούδι!

12:19 π.μ., Νοεμβρίου 27, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Μarina μου, σε ευχαριστώ θερμά για τις ευχές και τη μακρόχρονη διαδικτυακή μας επαφή.
(ε όχι και καθυστέρηση χρυσό μου!)

12:20 π.μ., Νοεμβρίου 27, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Πολύ σε ευχαριστώ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ, να είμαστε καλά και να ονειρευόμαστε!
Μου άρεσε το αφιέρωμά σου στην Αμμάς Γαβριηλία, με την εδραιωμένη πίστη Της, αλλά και την απέραντη αγάπη και κατανόηση του άλλου!

12:23 π.μ., Νοεμβρίου 27, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Καλώς την Kiki μας, έ όχι και καθυστερημένη, αφού τις έδωσες έγκαιρα τις ευχές στο email πρώτα!;)
(Αυτή η Αναφωνήτρια τέλος πά΄ντων, μας έχει κάψει την καρδιά!) :)

12:27 π.μ., Νοεμβρίου 27, 2009  
Blogger ellinida said...

Καθυστερημένη κι'εγώ σου εύχομαι. Χρόνια πολλά και του χρόνου να είσαι εκεί που επιθυμείς.

2:23 π.μ., Νοεμβρίου 27, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Γειά σου ellinida μου! Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις ευχές ! Φιλάκια~

11:39 π.μ., Νοεμβρίου 27, 2009  
Blogger Τάσος Ν. Καραμήτσος said...

Κι από μένα - με λίγη καθυστέρηση -
χρόνια πολλά και ευτυχισμένα.

10:39 μ.μ., Νοεμβρίου 27, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Ευχαριστώ Τάσο, να είσαι πάντα καλά και εσύ! Πάντα με θυμάσαι

2:53 π.μ., Νοεμβρίου 29, 2009  
Anonymous Όλγα said...

Έστω και καθυστερημένα να ευχηθώ χρόνια πολλά και φωτεινά! Όμορφο το ταξίδι σου..:)

9:54 μ.μ., Δεκεμβρίου 01, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Να είσαι πάντα καλά Όλγα και όπως είδες το Φυρίκι είχε την τιμητική του!

12:29 π.μ., Δεκεμβρίου 02, 2009  
Anonymous Antwnis said...

Καθυστερημένα,Χρόνια πολλά και ευτυχισμένα! (όχι τα χρόνια ..καθυστερημένα, οι ευχές!). Δεν λέτε στην αγία σας να κάνει κάτι με την πτυχιακή μου; :))

1:42 μ.μ., Δεκεμβρίου 02, 2009  
Blogger Katerina ante portas said...

Kαλά φίλε Antwnis πράγματι έχεις ανάγκη της Αγίας μου και όλων των αγίων..
(Καλέ εσύ δεν μου αφιέρωσες τραγούδια πιο πάνω ή είναι και άλλος antwnis;)

8:19 μ.μ., Δεκεμβρίου 27, 2009  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

noimage

Powered by Blogger


clock-desktop.com
  • Easy-Hit-Counters
  • Free Web Countersfrom18.11.05
  • Click for Athens, Greece Forecast Creative Commons License
    Αυτό έργοαναφορά www.katerinaanteportas.blogspot.com χορηγείται με άδεια 3.0 Unported.